تونلی در شهرستان کوهرنگ ریخت؛ 7 کارگر مُردند و زخمی شدن

خبرهای ابتدایی که یک مهُر فوری را هم روی خود هک کرده بود، حاکی از این بود که «ریزش تونل گردنه چری، جان دو کارگر را گرفت و موجب مصدوم شدن یک نفر و محبوس شدن یک نفر شد.» مدیر جمعیت هلال احمر شهرستان کوهرنگ هم گفته بود که از وضعیت کارگر محبوس در تونل هنوز خبری در دست نیست. اخبار حادثه بعدازظهر روز سه‌شنبه ۲۹ شهریور، همین‌طور که تکمیل‌شد، تعداد زخمی‌ها هم بیشتر شدند و احمد مرتضوی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری گفت: «در حادثه ریزش تونل ۶ نفر مصدوم و ۲ نفر کشته شده‌اند.»؛ او توضیح داد که «از مجموع ۸ نفر، ۲ نفر کشته، ۵ نفر مصدوم و یک نفر نیز محبوس شده است.» عملیات احداث تونل گردنه چری و راه‌های دسترسی اطراف آن با ۱۴۱ میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال اعتبار اولیه از مهرماه سال ۱۳۹۴ آغاز شد. این تونل به طول سه هزار و ۴۰۰ متر و عرض ۱۱ متر و ۸۰ سانتیمتر ساخته می‌شود. به منظور انجام عملیات اجرایی تونل چری و راه‌های دسترسی آن، دو میلیون و ۵۰۰ هزار متر معکب خاکبرداری و یک میلیون و ۸۰۰ هزار متر معکب خاکریزی صورت می‌گیرد. با احداث تونل گردنه چری و راه‌های دسترسی اطراف، مسیر ارتباطی شهرکرد ـ بازفت ـ مسجد سلیمان، حدود ۱۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود و وضعیت ایمنی و رفت و آمد در آن بهبود می‌یابد.
شهر چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در فاصله ۸۵ کیلومتری و مرکز بخش دوآب صمصامی در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد. گردنه چری هم در بخش دوآب صمصامی شهرستان کوهرنگ از گردنه‌های صعب العبود و برفگیر در مسیر استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان است که هر ساله در فصل سرما، با لغزندگی و راهبندان فراوان مواجه است.
سایر اخبار این روزنامه
مسئله ای که تا امنیتی نشود، جدی گرفته نخواهد شد آب از سر بحران گذشت ماجرای «نامه‌ای» که دیروز روی میز اعضای شورای شهر آمد هدیه رو پس فرستاد! آغاز اجلاس مجلس خبرگان تهدیدهای دشمن علیه انقلاب، جدید نیست برای نخستین بار در تاریخ سینمای ایران، فیلم یک فیلمساز زن به اسکار رفت «نفس» جهانی شد آثار مرتضی کیوان چه شدند؟ پرسپولیس لیاقت قهرمانی در آسیا را دارد حرف های آبی رنگ قلعه نویی زندگی 11 میلیون حاشیه‌نشین نامناسب است سردار سبزپوش ایرانی، همه جا را زیر نظر دارد شاهین خاور میانه مرزهای اصلاح‌طلبی و اصول‌گرایی به هم ریخته‌اند، دهه نود حکایت دیگری دارد اصول‌طلب‌ها پیشتاز سیاست شده‌اند محمود جام ساز به «همدلی» می‌گوید که دولت‌ها همیشه دلبسته اقتدارشان بوده‌اند انتظارات به حق جامعه مدنی از دولت کنونی چیست؟ منافع جناحی مانع توسعه ملی تونلی در شهرستان کوهرنگ ریخت؛ 7 کارگر مُردند و زخمی شدن پیش از این هم تجمع کرده بودند؛ کارگران اراکی موگرینی: نشست وزیران خارجه ایران و 1+5 چهارشنبه برگزار می‌شود ماجرای «نامه‌ای» که دیروز روی میز اعضای شورای شهر آمد هدیه رو پس فرستاد!