نخبگان آمریکا از داشتن چنین رئیس‌جمهوری احساس شرم می‌کنند

آرمان: مقام معظم رهبری در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس خبرگان، با اشاره به جایگاه بی‌نظیر و استثنایی این مجلس در نظام اسلامی، وظیفه‌ای مهم را از مجلس خبرگان درخواست کردند و گفتند: این مجلس باید با تشکیل یک هیأت اندیشه‌ورز که دارای نگاه کلان و راهبردی و عمیق باشد، به بررسی چگونگی حرکت انقلاب اسلامی در ۳۸ سال گذشته به سمت اهداف اصلی خود و پیشرفت‌ها، توقف‌ها و احیانا پسرفت‌ها در این مسیر بپردازد و براساس جمع‌بندی خود از ‌دستگاه‌های مختلف مطالبه‌گری کند.
سخنان زشت و آشفته ترامپ
مقام معظم رهبری با اشاره به سخنان سخیف، زشت، ابلهانه، آشفته و سراسر غیرواقعی رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل تأکید کردند: این سخنان ناشی از قدرت نبود، بلکه ناشی از عصبانیت، درماندگی و سبک مغزی است زیرا آمریکایی‌ها از اینکه نقشه‌های چندین ساله آنها در منطقه غرب آسیا، با حضور مؤثر جمهوری اسلامی ایران، نقش بر آب شده است، به شدت ناراحت و عصبانی هستند. ایشان، مجلس خبرگان را مجلسی استثنایی و بی‌نظیر از لحاظ ترکیب، کارکرد و وظایف خواندند و افزودند: این مجلس در کنار وظایف کنونی آن، باید یک نگاه و ارزیابی کلان و راهبردی به مسیر و حرکت انقلاب اسلامی داشته باشد.
ماموریت ویژه خبرگان


مقام معظم رهبری در بیان این وظیفه و سازوکار اجرای آن، خاطرنشان کردند: قوای سه‌گانه مأمور اداره کشور هستند و باید کشور را انقلابی اداره کنند اما مجلس خبرگان باید با تشکیل یک هیات اندیشه‌ورز، میزان پیشرفت‌ها یا پسرفت‌ها را در مسیر حرکت به سمت اهداف انقلاب، ارزیابی و بر اساس آن از دستگاه‌های مسئول، مطالبه کند. ایشان سپس با بیان چند نمونه، به تبیین وظیفه مطالبه‌گری پرداختند و گفتند: یکی از عناوین انقلاب ما، «نه شرقی، نه غربی» بود و امروز اگرچه قطب شرق وجود ندارد اما غرب یعنی آمریکا و دولت‌های اروپایی با قدرت و قوت وجود دارند. ایشان افزودند: «نه غربی» یعنی در سیاست، مجذوب و ملحق و مطیع و تحت‌تأثیر غرب نباشیم، در مسیر خواست آنها نیفتیم و کشور و فرهنگ آن را از آمیختگی با فرهنگ منحط غرب پالایش کنیم و مجلس خبرگان باید در این خصوص ارزیابی و مطالبه‌گری کند. مقام معظم رهبری، «اقتدار اقتصادی» را از ارکان اقتدار کشور خواندند و گفتند: از عناصر اصلی اقتدار اقتصادی، «قدرت پول ملی و قدرت خرید مردم» است، بنابراین اگر بر اثر بی‌مبالاتی و سیاست‌های غلط، ارزش پول ملی روز به‌روز تنزل یافت و در این زمینه عقب‌گرد و پسرفتی داشتیم، خبرگان باید از دولت، مجلس و دستگاه‌های مسئول، مطالبه‌گری کند. مساله «عدالت، مبارزه با فقر و تقسیم صحیح ثروت» سومین مساله‌ای بود که ایشان از آن در زمره مسائل اصلی انقلاب و مسائلی که نیازمند ارزیابی و مطالبه‌گری خبرگان است، نام بردند و افزودند: عدالت و توزیع درست ثروت در کشور، مورد تأکید اسلام و متفاوت با حرف‌های نادرست مارکسیستی است و باید کشور را به نحوی اداره کرد که فاصله فقیر و غنی یا همان چیزی که امروز در دنیا به‌عنوان ضریب جینی مطرح است، کاهش یابد.
ارزیابی انقلابی‌گری
مقام معظم رهبری، «حفظ و حراست از روحیه و انگیزه‌های انقلابی» را شرط تداوم انقلاب اسلامی خواندند و گفتند: بدون روحیه انقلابی، زحمات و فداکاری‌ها و خون‌هایی که مردم در راه احیای اسلام دادند، از بین خواهد رفت و اگر حکومتی هم بر سر کار باشد، آن حکومت، جمهوری اسلامی نخواهد بود، بنابراین خبرگان باید از میزان انگیزه انقلابی در جامعه و عوامل مقابله با آن، ارزیابی داشته باشد و بر اساس آن، مطالبه کند.
ادامه صفحه7