تشییع پیکر آیت‌الله راستی کاشانی در قم

پیکر آیت‌الله حسین راستی کاشانی عصر دیروز با حضور برخی شخصیت‌های کشوری در قم تشییع و در حرم مطهر حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، پیکر آیت‌الله حسین راستی کاشانی عضو اسبق مجلس خبرگان رهبری و از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عصر دیروز با حضور نماینده دفتر رهبر معظم انقلاب، نماینده رئیس مجلس شورای اسلامی، نمایندگان بیوت مراجع، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، علما، فضلا و قشرهای مختلف مردم قم و کاشان از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) تشییع شد.
پیکر این عالم ربانی پس از اقامه نماز به امامت آیت‌الله شبیری زنجانی در کنار حرم مطهر حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.
برگزاری مراسم یادبود ارتحال آیت‌الله راستی کاشانی در مسجد اعظم قم


مراسم یاد بود و گرامیداشت یاد و خاطره عالم ربانی آیت‌الله راستی کاشانی از سوی رهبر معظم انقلاب شب گذشته بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم قم برگزار گردید.
پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت عالم جلیل‌القدر و فقیه مجاهد آیت‌الله راستی کاشانی را تسلیت گفتند.
متن پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به این شرح است:
بسمه تعالی
رحلت عالم جلیل‌القدر و فقیه مجاهد مرحوم آیت‌الله آقای حاج شیخ حسین راستی کاشانی رحمه ‌الله‌علیه را به خاندان مکرّم و بازماندگان گرامی و به همه ارادتمندان ایشان تسلیت عرض میکنم. این عالم بزرگوار از جمله فضلای روشن‌بین و با اخلاصی بودند که در دوران اقامت امام راحل در نجف در جمع نزدیکان علمی و سیاسی ایشان حضور یافته و وفادارانه به نهضت مقدس ایشان کمک کردند و پس از پیروزی انقلاب در مراکز مهم و حساس به انجام خدمات برجسته پرداختند و در مسائل کشور نقش‌آفرینی کردند. از خداوند متعال بهترین پاداش صابران و مجاهدان و علو درجات برای ایشان مسالت میکنم.
سید علی خامنه‌ای
1/ مهر ماه/ 1396
پیام تسلیت آیت‌الله جوادی آملی
حضرت آیت‌الله جوادی آملی در پیامی، ارتحال آیت‌الله حسین راستی کاشانی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را تسلیت گفتند.
متن پیام تسلیت حضرت آیت‌الله جوادی آملی به این شرح است:
انا لله و انا الیه راجعون
ارتحال آیت‌الله راستی کاشانی به محضر مبارک بقیه‌الله ارواح من سواه فداه، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، بیت مکرّم آن فقیه راحل و شاگردان محضر آن عالم ربّانی تسلیت عرض می‌شود.
علوّ منزلت و حشر با اهل بیت وحی و نبوت، مخصوصاً حضرت سید الشهداء سلام‌الله علیهم اجمعین از درگاه حضرت احدّیت مسئلت می‌شود.
جوادی آملی
اول محرّم الحرام 1439هـ.
پیام تسلیت رئیس جمهور
رئیس جمهور با تسلیت ارتحال عالم پارسا حضرت آیت‌الله راستی کاشانی از مبارزان و فعالان دوران نهضت امام خمینی(ره)، از درگاه خداوند رحمان برای آن خادم مکتب اهل البیت(ع) رحمت واسعه و علو درجات و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسالت کرد.
متن پیام تسلیت حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون
ارتحال عالم پارسا حضرت آیت‌الله راستی کاشانی از مبارزان و فعالان دوران نهضت امام خمینی(ره) موجب تالم خاطر شد.
این یار دیرین امام و رهبری پس از پیروزی انقلاب با قبول مسوولیت‌های مختلف، عمر پربرکت خود را وقف خدمت به مردم و انقلاب کرد و شاگردان برجسته و کارنامه ارزنده‌ای نیز در ترویج معارف اسلامی و مکارم اخلاقی به یادگار گذاشت.
اینجانب این ضایعه را محضر مقام معظم رهبری، مراجع عظام و علمای اعلام، شاگردان و ارادتمندان به ویژه بیت مکرم آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند رحمان برای آن خادم مکتب اهل البیت(ع) رحمت واسعه و علو درجات و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسالت دارم.
پیام تسلیت جامعه مدرسین
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در پیامی درگذشت آیت‌الله حسین راستی کاشانی را تسلیت گفت.
در بخشی از این پیام آمده است: خبر ارتحال عالم ربانی و فقیه وارسته، حضرت آیت‌الله حاج شیخ حسین راستی کاشانی(ره) از اعضای برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم موجب تاثر و اندوه فراوان گردید. ایشان با بیش از پنجاه سال تدریس در حوزه‌های علمیه کاشان، نجف اشرف و قم سهمی به سزا در ترویج تعالیم اسلامی و معارف مکتب اهل‌بیت(ع) داشتند و همچنین از اساتید برجسته اخلاق در حوزه علمیه بودند که جمع کثیری از فضلا و طلاب علوم دینی از افادات و دروس این عالم عالیقدر بهره‌مند گشتند.
آیت‌الله راستی آثار و برکات ماندگاری در ساماندهی امور حوزه و ایجاد تشکیلات شورای عالی حوزه علمیه قم به یادگاری گذاشتند و در طول عمر با برکت خود، فعالیت‌های علمی و فرهنگی بسیاری را نیز به انجام رساندند.
آیت‌الله راستی کاشانی صبح پنجشنبه سی‌ام شهریور پس از تحمل یک دوره بیماری در سن 90سالگی به دیدار معبود شتافت.
سایر اخبار این روزنامه