بهره ‌برداري از 130 مدرسه با 700 كلاس درس

تابناك| رييس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) با تاكيد بر اينكه اگر معضل معيشت مردم حل شود، كشور از همه لحاظ بيمه مي‌شود، اظهار كرد: در حال حاضر در بنياد بركت بيش از 3 هزار تقاضاي مشاركت مطرح شده كه اگر هر يك 2 ميليارد تومان آماده كرده باشند، 6 هزار ميليارد تومان سرمايه براي ايجاد اشتغال فراهم مي‌شود. 
دكتر محمد مخبر، رييس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) در مراسم افتتاح و بهره‌برداري از 130 مدرسه بنياد بركت با 700 كلاس درس در سراسر كشور اظهار كرد: دشمن در مواجهه ما در بسياري صحنه‌ها با شكست روبه‌رو شده و امروز گرفتار شده است. 
وي افزود: در حوزه امنيت به نقطه‌اي رسيده‌ايم كه وقتي رهبري مي‌فرمايند: «اينها هيچ غلطي نمي‌توانند بكنند»، شعار نيست و توانمندي نظامي ما در حدي است كه هيچ‌كس حتي فكر حمله نظامي به ما را به ذهنش راه نمي‌دهد. 
 رييس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) با اشاره به اينكه رهبري هميشه بر توانمندسازي اقتصادي تاكيد دارند، افزود: با توجه به اينكه خداوند نعمت‌هاي فراواني در كشور به ما داده است، چرا بايد به لحاظ اقتصادي ضعف داشته باشيم؟ آنقدر كه به بيرون نگاه مي‌كنيم، اگر به توانمندي داخل نگاه كرده بوديم مشكلات‌مان حل شده بود. دكتر مخبر افزود: مقام معظم رهبري بر به‌كارگيري سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي تاكيد مي‌كنند. عصاره اقتصاد مقاومتي اين است كه امور را دست مردم بدهيم. 


وي با تاكيد بر اينكه نيازمند يك عزم و نهضت ملي براي حل دو موضوع اشتغال و فقر در كشور هستيم، گفت: كشور امكانات بسيار وسيعي دارد و اينكه در گوشه‌اي محروميت باشد، زيبنده مردم ما نيست. بايد به تدابير رهبري درباره الگوي مصرف و حمايت از توليد داخلي عمل كنيم. اگر اين كارها را كرده بوديم دشمن به اين سمت نمي‌رفت كه ما را تحريم كند. 
 رييس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) با بيان اينكه امروز در ستاد اجرايي هيچ كاري انجام نمي‌شود مگر اينكه منطبق با اقتصاد مقاومتي باشد و به ايجاد اشتغال كمك كند، گفت: از اشتغال خرد گرفته تا اشتغال ناشي از صندوق‌هاي خرد و بنگاه‌هاي كوچك و متوسط را مدنظر داريم. 
وي با بيان اينكه با بيش از 350 گروه جهادي مرتبط شديم و از آنها حمايت و پشتيباني مي‌كنيم، اظهار كرد: امروز شاهد افتتاح 130 مدرسه بركت هستيم. خاطرم هست كه روزي رهبري فرمودند چه خوب است هزار نقطه كشور آباد شود و هزار مدرسه ساخته شود كه بسيار حكيمانه بود. 
 رييس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) ادامه داد: تا امروز از قرارداد ساخت ۱۳۵۷ مدرسه، 930 مدرسه را با 5100 كلاس درس تحويل داده‌ايم و ۴۲۷ مدرسه ديگر هم در حال ساخت است. تا به حال بيش از 25 هزار و 500 پروژه در حوزه‌هاي مختلف توانمندسازي اقتصادي، امور زيربنايي، سلامت و خدمات مالي و حمايتي را در كشور به انجام رسانده يا در دست اقدام داريم، اما كار اصلي ما ايجاد اشتغال و توانمندسازي اقتصادي مناطق كمتر توسعه‌يافته است. ما علاوه بر اين، هزينه داروي 60 هزار بيمار صعب‌العلاج را پرداخت كرده‌ايم، 350 هزار نفر تحت پوشش طرح سلامت الكترونيك قرار گرفته‌اند، به 60 هزار نفر وام قرض‌الحسنه پرداخت كرده و 460 هزار نفر تحت پوشش بيمه بركت هستند، همچنين درمان بيش از 3 هزار زوج نابارور مناطق محروم را در دست اقدام داريم و تاكنون 255 مورد كودك به دنيا آمده يا به زودي متولد مي‌شوند. 
 دكتر مخبر افزود: براي كودكان ناشنوا كار كاشت حلزون گوش را شروع كرده‌ايم و تعداد قابل‌توجهي از اين كودكان تحت درمانند. براساس اقدامات انجام شده در زمينه اشتغالزايي نيز 350 هزار شغل تاكنون توسط ستاد ايجاد شده كه هدف اصلي ما به شمار مي‌رود. 
 رييس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) با تاكيد بر اينكه اگر معضل معيشت مردم حل شود، كشور از همه لحاظ بيمه مي‌شود، اظهار كرد: همين حالا در بنياد بركت بيش از 3 هزار تقاضاي مشاركت مطرح شده كه اگر هر كدام 2 ميليارد تومان آماده كرده باشند، 6 هزار ميليارد تومان سرمايه براي توليد و اشتغال فراهم مي‌شود. تمام كشورهاي با توسعه شتابان، براساس فعاليت‌هاي دانش‌بنيان و شركت‌هاي كوچك و متوسط در مسير توسعه قرار گرفته‌اند و با شركت‌هاي بزرگ به جايي نرسيده‌اند.