پرونده حقوق‌هاي نجومي اين هفته به دادگاه مي‌رود

دادستان تهران از صدور كيفرخواست در پرونده‌هاي حقوق نجومي خبر داد و اعلام داشت: اين پرونده‌ها ظرف هفته جاري جهت رسيدگي به دادگاه ارسال خواهد شد. 
به گزارش خبرگزاري ميزان، جعفري دولت‌آبادي در يازدهمين نشست شوراي معاونان دادستاني تهران ضمن گراميداشت هفته دفاع مقدس و با تسليت و تعزيت به مناسبت فرا رسيدن ماه محرم و دهه عاشورا، اظهار داشت: عاشوراي حسيني در بر دارنده دو بال شور و شعور حسيني است. آن حضرت در دفاع از اسلام و مقابله با ظلم، ايثار و فداكاري نمودند و حضرت زينب سلام‌الله عليها نيز با تجلي شعور ديني و با انتقال پيام عاشورا، راه نهضت حسيني را ادامه دادند.  دادستان تهران در ادامه از صدور كيفرخواست در پرونده‌هاي حقوق نجومي خبر داد و اعلام داشت: اين پرونده‌ها ظرف هفته جاري جهت رسيدگي به دادگاه ارسال خواهد شد. وي تصريح كرد: در خصوص پرونده‌هاي مرتبط با پزشكان و استادان هنوز اتخاذ تصميم نشده، اما در مورد ساير متهمان دريافت حقوق‌هاي نجومي شامل مديران شركت‌هاي بزرگ دولتي، مديران بيمه‌ها و بانك‌ها، كيفرخواست صادر گرديده است و در مورد پرونده‌هاي مفتوح گروه اخير نيز اتخاذ تصميم خواهد شد. 
جعفري دولت‌آبادي با تأكيد بر اينكه قوه قضائيه بايد ضمن حفظ استقلال، تحت تأثير جريان‌هاي رسانه‌اي و هيجاني قرار نگيرد و با هر گونه تضييع حقوق بيت‌المال برخورد نمايد، در خصوص معيار تشخيص حقوق نجومي اظهار داشت: مبناي اقدام دادستاني دريافت 20 ميليون تومان در ماه بوده و مازاد بر آن، حقوق غيرمتعارف و نجومي محسوب شده است.  دادستان تهران همچنين اعلام كرد: عليه مديريت تلگرام اعلام جرم شده و اين پرونده به ناحيه‌ امور بين‌الملل دادسراي تهران ارجاع شده است.  جعفري دولت‌آبادي افزود: اينكه شبكه تلگرام خود را تابع قوانين غربي‌ مي‌داند، مانع از رسيدگي به اين اعلام جرم نخواهد بود. به موجب اين اعلام جرم، شبكه تلگرام علاوه بر ارايئه خدمات به گروه‌هاي تروريستي از جمله گروه داعش، به بستر مناسب براي فعاليت ساير گروه‌هاي مجرمانه سازمان يافته تبديل شده و ارتكاب جرايم هرزه‌نگاري كودكان، قاچاق انسان و مواد مخدر را ترويج و تسهيل كرده است. وي در خصوص مهدي خزعلي اظهار داشت: نامبرده از سلامت جسمي برخوردار است و شنبه هفته جاري با همسرش ملاقات داشته است. جعفري دولت‌آبادي همچنين از محكوميت به حبس تعزيري و مجازات‌هاي تكميلي هفت نفر از محكومان مرتبط با جريان فتنه كه اخيراً در دادگاه انقلاب اسلامي تهران محاكمه شده‌اند خبر داد.