همراه با «پرواز محسن»

آرمان: روز گذشته در قلب پایتخت ایران اسلامی و در روزهایی که عطر کربلا در فضا موج می‌زند، جلوه‌ای از حماسه حسینی توسط یکی از عاشقان اهل بیت به آسمان و زمین نمایی دیگر بخشید. جایی در قلب تهران مردم پیکر شهید بی‌سری را بردست بردند تا دیرباورترین مردمان هم باور کنند که عشق امام حسین(ع) چگونه می‌تواند در آشفتگی‌های منطقه و در برابر سنگدلی تکفیری‌ها متجلی شود. در قامت خدنگ شهید حججی وقتی به سوی شهادت می‌رفت، چیزی از جنس قامت استوار عباس را در خود نشان داشت که به سوی شریعه فرات می‌رفت؛ در محاصره سنگدلان. دیروز پیکر مدافع حرم، سردار بی‌سر، شهید سرافراز محسن حججی، بر دست و دل جمعیت انبوهی از مردم قدرشناس تهران، از میدان امام حسین(ع) تا میدان شهدا تشییع شد. پس از آن پیکر شهید به اصفهان منتقل شد تا لحظاتی هم بر دوش اصفهانی‌ها قرار گیرد، تا فرصتی باشد برای نورانی کردن میدان امام اصفهان. شهید سرجدا بعد از چهارده قرن، پرده‌ای از عاشورا را در برابر دیدگان ملت ایران بازآفرید. او یادآوری کرد که هنوز، فرزندان خمینی کبیر، بی‌سرو سامان حسینند و برای اسلام، انقلاب و این مرز و بوم، تا پای جان ایستاده‌اند و ملتی که قدر قهرمانان خود را می‌داند به آسانی در برابر تهدیدهای دشمنان تسلیم نمی‌شود. شهید والا مقامی که ویدئوی لحظه اسارت آن در شبکه‌های اجتماعی دست به دست چرخید و امروز همگان شاهد بر سر دست بودن آن شهید عزیز بودند. بدن او گرچه بی‌سر بود، اما حضور هزاران نفره مردم در مراسم تشییع این شهید والامقام نشان داد که هزاران نفر حاضرند در مسیری که او به شهادت رسید، گام نهند.
حضور سحرگاهی رهبر انقلاب
دقایقی پس از سحرگاه دیروز، مقام معظم رهبری به مسجد امام حسین(ع) واقع در میدان امام حسین(ع) تهران رفتند و برای لحظاتی در کنار پیکر مطهر شهید محسن حججی حضور یافته و ضمن قرائت فاتحه، برای این مدافع حرم اهل بیت علیهم‌السلام آرزوی علو درجات کردند. رهبر معظم انقلاب در حاشیه قرائت فاتحه بر تابوت شهید محسن حججی در مسجد امام حسین(ع) خطاب به خانواده شهید حججی فرمودند: خدا شهید شما را عزیز کرده، ببینید چه غوغایی در کشور به خاطر شهادت این جوان به راه افتاده است. ایشان افزودند: همه شهدا پیش خداوند متعال عزیزند؛ لکن یک خصوصیتی در این جوان وجود داشته، خداوند هیچ‌وقت کارش بدون حکمت نیست. حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای فرمودند: اخلاص، نیت پاک و به موقع حرکت کردن این جوان و نیاز جامعه به این‌گونه شهادت موجب شده خداوند متعال نام شهید شما را بلند کرده است. به گزارش ایسنا، همچنین ایشان دقایقی با خانواده این شهید عزیز به دیدار و گفت‌وگو پرداخته و از مجاهدت آنان تقدیر و تشکر کرده و برایشان صبر و اجر از درگاه الهی آرزو کردند. همچنین مقام معظم رهبری در این دیدار چفیه و انگشتر خود را به همسر این شهید هدیه دادند. پس از آن و ساعاتی بعد پیکر شهید حججی برای آغاز مراسم تشییع در میدان امام حسین(ع) و در جایگاه مخصوص قرار گرفت. خانواده شهید حججی نیز به همراه فرزند این شهید در جایگاه حاضر شدند. در این مراسم به یاد سالیان جنگ و جبهه صادق آهنگران مداحی مراسم تشییع پیکر شهید حججی را برعهده داشت. لحظاتی بعد خودروی حامل پیکر شهید حججی در میان جمعیت برای تشییع به حرکت درآمد و مردم نیز با شور و حرارت پیکر وی را بدرقه کردند. جمعیت زیادی که با لباس‌های سیاه و با در دست داشتن پرچم‌های قرمز و تصاویر شهید حججی برای بدرقه و وداع با پیکر این شهید خود را به میدان امام حسین رسانده‌ بودند به بدرقه این شهید پرداختند. در این مراسم برخی از مسئولان لشکری و کشوری همچون حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی به عنوان نماینده رئیس‌جمهور در مراسم تشییع شهید حججی حضور یافتند. همچنین آیت‌ا... صادق آملی‌لاریجانی رئیس قوه قضائیه، حجت‌الاسلام ناطق نوری، آیت‌ا... هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق، محسن‌هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران، قشقاوی معاون وزیر امور خارجه و سردار‌پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران، سردار وحید‌حقانیان، حجت‌الاســـــلام مصباحی‌مقــــــدم، عباسعلی‌کدخدایی، دریــــادار فــــدوی، محسن‌مهرعلیزاده، الیاس‌حضــرتی،‌ حجت‌الاسلام‌اژه‌ای و علیرضا محجوب، حسین‌شریعتمداری، علی مطهری، بهرام قاسمی و علی‌عسگری رئیس رسانه ملی در مراسم حضور داشتند.
فراموش نمی‌کنیم


حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در مراسم تشییع شهید حججی گفت: شهید حججی افتخاری برای خانواده و سپاه است. شهادت حججی نشان می‌دهد سپاه ظرفیت جذب و حفظ این جوانان عاشق را دارد. باید به این سازمان تبریک گفت. او با بیان اینکه شهید حججی الگویی برای نیروهای حزب‌اللهی شد، اظهار داشت: او ابایی از فعالیت فرهنگی و جهادی نداشت. ابایی نداشت که روستا به روستا برود و برای این انقلاب و نظام فعالیت کند و برای همین کسانی که حزب‌الهی نیستند به او احترام می‌گذارند و انقلابی‌گری یعنی همین. پناهیان افزود: با چنین شهدایی نه تنها امنیتمان برقرار است بلکه با تشییع او اقتدارمان را جشن می‌گیریم. کشورهایی که چنین نیروهایی دارند، هرگز شکست نمی‌خورند. او با بیان اینکه چشم امید مظلومان جهان به شماست، تصریح کرد: شما فکر حججی و تفکر شهادت را در منطقه صادر کردید. فرصتی پیش بیاید، می‌بینید شیعه و سنی خط مقاومت را پذیرفته‌اند و این موجب هراس استکبار است. پناهیان ادامه داد: استکبار می‌خواست فکر شهادت را پس از جنگ از بین ببرد. او با تاکید بر اینکه بنا نیست همه ما شهادت‌طلب شویم و همه مانند حججی آرزوی شهادت بکنیم، خاطرنشان کرد: برخی از ما توان و ظرفیت بالای معنوی را نداریم، اما احترام برای شهدای حرم و حضور در مراسم تشییع هم کافی است. خدا انتظار ندارد همه مانند حججی باشند. خدا از مردم زیاد انتظار ندارد. آفرین به شما مردم که چنین به شهدا احترام می‌گذارید. پناهیان با بیان اینکه ما هیچ گاه قاتلان اصلی حججی را فراموش نمی‌کنیم، ابراز داشت: ما می‌فهمیم خنجری که سر حججی را برید آمریکا و اسرائیل تیز کرده بودند. به حججی قول می‌دهیم تا اسرائیل را نابود نکنیم آرام ننشینیم. پناهیان خطاب به سپاه یادآور شد: سپاهیان پاسدار، موشک‌های خود را برای نابودی رژیم اسرائیل آماده کنید. انتقام خون حججی با نابودی داعش گرفته نمی‌شود، بلکه با نابودی اسرائیل گرفته می‌شود.
دلنوشته علی شمخانی
همچنین علی‌شمخانی دبیر شورای عالی امنیت‌ملی به همین مناسبت در دلنوشته‌ای نوشت: پرگشودگان عرش الهی، خوش پرواز و وقت شناسند و تو که سیمرغ آرزوهای مردان مرد شدی با آمدنت، حرمت محرم و تقدس دفاع و شکوه وداع را هوشیارانه بر یک محمل نشاندی.
ادامه صفحه6