برادر منتقد احمدی نژاد رفت

آرمان: صبح دیروز چهارشنبه داود احمدی‌نژاد برادر محمود احمدی‌نژاد در بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) دار فانی را وداع گفت. داود احمدی‌نژاد که در تاریخ ۲۴ دی‌ماه ۱۳۹۵ هم دچار سکته قلبی شده و در بیمارستان تحت مراقبت قرار گرفته بود، در 12مهر 1396 درگذشت. داود احمدی‌نژاد زاده ۱۳۲۹ در آرادان، درگذشته ۱۲مهر ۱۳۹۶ در تهران، از نیروهای سابق اطلاعات و امنیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که در دوران ریاست‌جمهوری برادرش محمود احمدی‌نژاد ابتدا به سمت ریاست بازرسی نهاد ریاست‌جمهوری منصوب شد اما در مرداد ۱۳۸۷ از مقام خود کناره گرفت. علت این کناره‌گیری توسط برخی رسانه‌ها اختلاف با محمود احمدی‌نژاد عنوان شد. روابط عمومی دفتر رئیس دولت‌های نهم و دهم در اطلاعیه‌ای زمان و مکان مراسم تشییع و ختم داود احمدی‌نژاد را بدین شرح اعلام کرد: «به اطلاع عموم می‌رساند، آقای داود احمدی‌نژاد اخوی گرامی دکتر محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق، پس از طی دوران سخت بیماری، صبح چهارشنبه دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت. پیکر آن مرحوم ساعت 9 صبح پنجشنبه از شهرک شهید محلاتی؛ خیابان آزادگان یکم تشییع و جهت تدفین به بهشت زهرا منتقل می‌شود. به همین مناسبت مراسم ختمی نیز روز جمعه (14/07/96) از ساعت 15 الی 17 در مسجد امام خمینی(ره) واقع در شهرک شهید محلاتی برگزار خواهد شد. از خداوند متعال برای آن مرحوم، غفران و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان محترم،صبر جمیل و اجز جزیل مسالت داریم.»
ناگفته‌های مرحوم با «آرمان»
داود احمدی‌نژاد زمانی بیش از همیشه در سطح افکار عمومی مطرح شد که برادرش یعنی محمود احمدی‌نژاد بر کرسی ریاست جمهوری تکیه زد. او در ابتدا از همراهان برادر بود اما پس از چندی به صف ساکتین و پس از آن به جمع منتقدان پیوست چنان که به «آرمان» گفته بود: «احمدی‌نژاد در شرایطی که اصلا یک ذره از فرمان آقا و امام(ره) و از قوانین مملکتی عدول نمی‌کرد؛ حتی یک ذره و سر سوزن اما در یک حادثه زیر رو شد به شکلی که تا قبل از‌آن می‌گفت خط قرمزش قانون است. اما یکباره خط قرمزش جریان انحرافی شد و می‌گفت که اینها خط قرمز من هستند!» صداقت، ویژگی بارز مرحوم داود احمدی‌نژاد بود و عافیت طلب نبود. به عنوان مثال زمانی که گفت برادری به نام محمود ندارد، سعی نکرد اشکالات برادر را بپوشاند، پس به «آرمان» گفت: «من از آن جنس آدم‌ها نیستم که سر آفتابه‌دزد را گوش تا گوش ببرم ولی دزدی آدم بزرگ را استثنا کنم و نادیده بگیرم؛ من این‌گونه نیستم. گفت اگر اینها را برنمی‌تابی، پس اینجا جا نداری. گفتم خب جا نداشته باشم؛ می‌روم. گفت: خب برو. گفتم: نمی‌روم. گفت چرا اول می‌گویی می‌روم و بعد می‌گویی نمی‌روم؟ گفتم برای اینکه فردا مردم ایران می‌گویند به برادرت نامردی کردی و شانه از زیر بار کار خالی کردی! تو بنویس و به من بده. سه تا نامه نوشت که نمی‌خواهم اینجا باشی. گفتم: سمعا و طاعتا. آمدم بیرون؛ هشت ماه سکوت کردم.» او جانباز جنگ تحمیلی و از دلسوزان نظام بود مثلا روزی درباره آمریکا به «آرمان» گفت: «ببینید شیطان ماموریتش این است که شما را از پا درآورد. بنابراین هر روز، هر دقیقه، هر لحظه به شما گیر می‌دهد. غیر از این است؟ ما 34 سال انقلاب کردیم، از اول کجا منافع آمریکا را به خطر انداختیم؟ چه تیری به سمتش شلیک کردیم؟ شما آن زمان نبودید، آمریکا دائما کودتا طراحی می‌کرد. دائما کارش شلوغ کردن شهرها بود. اصلا دست از ما برنمی‌دارند چون ماموریت شیطان انهدام حق است. ماموریت حق، انهدام شیطان است.»
پیام‌های تسلیت


در پی درگذشت داود احمدی‌نژاد مسئولان و سیاسیون پیام‌های تسلیتی صادر کردند. علی لاریجانی، رئیس مجلس در پیامی به خانواده احمدی‌نژاد آورد: «درگذشت برادر انقلابی و خدوم، جناب آقای داود احمدی‌نژاد را به همسر، فرزندان و بستگان آن مرحوم تسلیت عرض می‌نمایم. برای آن فقید سعید رحمت و غفران الهی و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسالت دارم.» محمدرضا باهنر رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری و دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین هم در پیام تسلیتی به احمدی‌نژاد آورده است: «احتراما درگذشت اخوی گرامی، مرحوم مغفور حاج داود احمدی‌نژاد را به جنابعالی و خانواده محترم تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت واسعه الهی و برای جنابعالی و خانواده محترم صبر و اجر جزیل مسالت می‌نمایم.» محمدعلی رامین مشاوردولت احمدی‌نژاد در کانال تلگرامی‌اش نوشت: «حاج داود احمدی‌نژاد، بالاترین فداکاری‌های خالصانه را برای ریاست جمهوری برادرش محمود از خود نشان داد اما وقتی اصل ولایت‌پذیری به میان آمد، داود از همه چیز خود عبور کرد؛ روحش شاد.»