اکران فیلم «قدرت تغییر– انقلاب انرژی» در دانشگاه شریف

نشست تخصصی با حضور کارآفرین موفق ایرانی ساکن آلمان و اکران فیلم «قدرت تغییر– انقلاب انرژی» در دانشگاه شریف برگزار ‌شد.
گروه دوستداران محیط زیست دانشگاه صنعتی شریف در نظر دارد به همراه پخش فیلم «قدرت تغییر– انقلاب انرژی»، نشست تخصصی با حضور امیر روغنی یکی از شخصیت‌های اصلی فیلم که یک کارآفرین ایرانیِ ساکن آلمان است، برگزار کند.  فیلم «Power to Change - The Energy Rebellion» و یا «قدرت تغییر – انقلاب انرژی» مستندی در مورد انتقال زیرساخت‌های تولید انرژی در اروپا به انرژی‌های تجدیدپذیر تا سال 2030 است که تاکنون برنده‌ 7 جایزه‌ی بین‌المللی شده و در 25 جشنواره بین‌المللی از جمله «پنجمین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم سبز ایران» برگزیده شده است.
این فیلم توسط یک کارگردان برجسته‌ی آلمانی به نام Carl-A Fechner ساخته شده است و برای نخستین بار در اسفندِ سالِ 1394 در آلمان اکران شد. یکی از شخصیت‌‌های اصلی فیلم یک کارآفرین ایرانیِ ساکن آلمان به نام  امیر روغنی است. این فیلم می‌کوشد که دیدگاه‌های حاکم بر وضع موجود را به چالش بکشد و ابعاد اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی این انتقال را مورد بررسی قرار دهد.
علاوه بر این، فیلم به معرفی کنش‌گران، فعالان محیط‌زیستی، کارآفرینان و منتقدانی می‌پردازد که با تلاش‌ شبانه‌روزی خود سعی می‌کنند مسؤولیت اجتماعی و اخلاقی خود را به بهترین شکل ادا کرده و نقشی مؤثر در این انتقال بازی کنند. این رویداد با هدف آشنایی مخاطبان با فرآیند انتقال زیرساخت‌های تولید انرژی در اروپا و چالش‌های پیش‌روی آن، اهمیت این انتقال در حفاظت از محیط زیست، نقش لایه‌های مختلف جامعه در پیشرفت آن، وضع ایران در این انتقال و راهکارهای پیش‌روی آن، داستان زندگی و تجربیات امیر روغنی به عنوان یک فرد شاخص در این حوزه و یک کارآفرین نمونه و موفق ایرانی در خارج از کشور برگزار خواهد شد.