اسحاق جهانگیری: ترامپ تا امروز یک حرف منطقی نزده است

معاون اول رئیس جمهوری گفت: مهمترین کاری که باید در برابر شیطنت های آمریکا در پیش بگیریم این است که باید در داخل کشور منسجم و متحد باشیم تا در این شرایط مدیریت کشور با روحیه، شجاعانه و با جسارت تصمیمات کارشناسانه و علمی اتخاذ کند.
اسحاق جهانگیری در آیین افتتاح کارخانه آهن اسفنجی میانه با اشاره به سخنان جمعه رئیس جمهوری آمریکا خاطرنشان کرد: ترامپ معتقد بود که آمریکا در جریان برجام در مقابل ایران عقب نشینی کرده و می گفت که اگر من رئیس جمهوری شوم خیلی کارها انجام خواهم داد و اکنون که مدتی از ریاست جمهوری او سپری شده، هیچ حرف منطقی از او شنیده نشده و کسی جز نفرت، تهمت، بدبینی، دروغ و توهین حرف دیگری از او نشنیده است. معاون اول رئیس جمهوری سخنان ترامپ را تکرار اتهامات ناروا، ناصحیح و دروغ نسبت به ملت ایران که ملتی متمدن، تاریخ ساز و اثرگذار در تمدن جهانی هستند دانست و خاطرنشان کرد: یک شخص معمولی وقتی می خواهد درباره منطقه ای سخنرانی کند حداقل سعی می کند که نام آن منطقه را یاد بگیرد اما رئیس جمهوری آمریکا بر خلاف تمام اسناد معتبر بین المللی، خلیج فارس را که قرن هاست با این نام در اسناد بین‌المللی ثبت شده است، با نام جعلی به کار برده است. معاون اول رئیس جمهوری خطاب به سران آمریکا تصریح کرد: تصور می‌کنید که با چند سخن دروغ می توانید در مسائل ایران تاثیر بگذارید و به رابطه مستحکم ملت و رهبری نظام آسیب برسانید؟ جهانگیری افزود: ملت ایران، ملتی به تمام معنا مستقل است و از استقلال سیاسی، فرهنگی و اقتصادی برخوردار است و با عزم و اراده محکم خود به الگویی تبدیل شده که می توان از کشورهای دیگر مستقل بود و در مسیر توسعه حرکت کرد. البته شما قلدر و زورگو هستید و گاهی می توانید زور بگویید اما اینکه چقدر زورگویی شما اثرگذار خواهد بود را باید بعداً بررسی کنید.
سایر اخبار این روزنامه
هیلاری کلینتون:سخنان ترامپ پایان اعتبار آمریکا بود « ابتکار» میزان رضایتمندی جناخ های سیاسی از واکنش روحانی به اظهارات ترامپ را بررسی کرد گزارش میدانی « ابتکار» از نوع خدمات‌دهی اتوبوس‌های بخش غیردولتی خصوصی‌سازی اتوبوسرانی یا رهاسازی؟ جهانبخش محبی نیا دام جدید نئو محافظه کاران برای خروج ایران از برجام « ابتکار» دلایل بدخط شدن ایرانی‌ها را بررسی کرد چرا بدخط شدیم؟ میراث فرهنگی با دیوارکشیدن مقابل ساختمان مشروطه مخالفت کرد اسحاق جهانگیری: ترامپ تا امروز یک حرف منطقی نزده است ذائقه تماشاگران ایرانی تغییر کرده است؟ پایان «شهرزاد» آغاز سریال‌های فصلی یوسف‌نژاد در گفت‌وگو با «ابتکار» : پاسخ‌های پینک‌پنکی روسای قوا به صلاح نیست خاطرات «قاضی شارع» از «هزار دستان»، «سربداران» و «علی حاتمی» برای استقبال از مصدق پیاده تا فرودگاه مهرآباد دویدم کلام ضرب در اقدام مقدارى است ثابت میدل ایست آی مدعی شد متن نامه روحانی به اوباما پس از اجرایی شدن برجام