جدایی مجلس از مردم!

محمدرضا ستوده- آورده‌اند که مجلسی‌ها که نماینده‌های مردم هستند، تصمیم گرفته‌اند دور مجلس دیوار بکشند‌ تا مجلس از گزند آفات دنیوی و حوادث مصون بماند. این دیوار کشی دو معنا را در خود پنهان دارد؛ اول اینکه هنوز گروه‌های تروریستی در کشور یا حتی تهران حضور دارند و ممکن است باز هم در روند قانونگذاری کشور اخلال ایجاد کنند که این امری غیرممکن است چون نیروهای مربوطه طومار آنها را در هم پیچیدند و اثری از آثار آنها باقی نگذاشتند.
دوم؛ پس اگر آنها در کشور وجود نداشته باشند، حتما ما ملت خطرناک هستیم که نمایندگان برای حفاظت از خودشان در برابر دور خودشان دیوار می‌کشند. آیا ما واقعا برای آنها خطرناک هستیم؟ گیرم چند وقت یک‌بار تجمعی هم روبه‌روی مجلس کردیم تا حق خود را بستانیم. آیا با دیوار کشیدن مشکلات حل می‌شود؟
اما موضوع اینجاست که بعد از این دیوارکشی، مردم چگونه خودشان را به نمایندگان مجلس نشان دهند که متوجه تجمع آنها شوند؟
راه پیشنهادی ما این است:


مردم در مقابل همان دری تجمع کنند که نمایندگان صبح‌ها از آن وارد مجلس می‌شوند.
اما پرسش این است که واقعا امنیت مجلس با دیوار تامین می‌شود؟!
فرض کنید مهاجمان تصمیم می‌گیرند مجلس را به مخاطره بیندازند. آنها نزدیک مجلس قرار می‌گذارند‌ اما به دیوار کشیده‌شده برخورد می‌کنند. سوال: آنها برای ورود به مجلس چه می‌کنند؟
جواب: یکی آز آنها قلاب می‌گیرد و بقیه وارد می‌شوند.
همان‌طور که متوجه شدید، اینطوری هم متاسفانه امنیت مجلس تامین نمی‌شود و مهاجمان می‌توانند با حربه ‌قلاب روند قانونگذاری در کشور را مختل کنند.
لذا از مسوولان خواهشمندیم ایده بهتری را برای تامین امنیت مجلس به کار بندند.