وضعیت کنونی تلگرام، مطلوب ما نیست

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز گذشته در حاشیه نمایشگاه مطبوعات در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار روزنامه جوان در خصوص دیدگاه وزارت متبوعش پیرامون فیلترینگ تلگرام عنوان کرد: طبیعتاً وزارت ارتباطات مسئول فیلترنیگ نیست و ما در این خصوص کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه و همچنین قوه قضائیه را داریم که در خصوص فیلترنیگ تصمیم‌گیری می‌کنند. البته باید بگویم که تا به امروز تصمیمی در این خصوص گرفته نشده و موضوعی در این ارتباط به ما ابلاغ نشده است. 
وزیر ارتباطات در ادامه این گفت‌وگو تصریح کرد: البته در خصوص شبکه تلگرام نگرانی‌های وجود دارد. ما امروز شاهد عوارض سوء استفاده از شبکه‌های اجتماعی هستیم و برخی به دنبال پیگیری اقدامات ضد منافع عمومی از طریق این شبکه‌‌ها هستند. به عنوان نمونه برخی با سوء‌استفاده از این شبکه‌‌ها اقدام به تحریک عمومی در خصوص شکستن شیشه‌‌ها و آتش زدن اماکن عمومی و در نهایت شایعه‌پراکنی و دروغگویی هستند. آذر جهرمی سپس با بیان اینکه این قبیل اقدامات به هیچ وجه مطلوب ما نیست، عنوان کرد: ما به صورت جدی از سرویس‌دهنده تلگرام خواسته‌ایم در این خصوص اقدامی جدی انجام دهد. 
در این چارچوب همچنان منتظر پاسخ آنها هستیم. گرچه برخی از پاسخ‌های آنان آشکار بوده و این مکاتبات پنهان نبوده است. وی ابراز امیدواری کرد که تلگرام به امنیت اجتماعی مردم توجه داشته باشد و به کاربران خود در ایران احترام بگذارد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان خاطرنشان کرد: قطعاً چنین فضایی در تلگرام که به مطالب راست و دروغ بدون هیچ نظارتی منتشر شود مطلوب ما نیست؛ اگرچه ما موافق شبکه‌های اجتماعی و گسترش آنها هستیم اما در برابر این ناهنجاری‌های قطعا نمی‌توانیم ساکت باشیم.