کاخ سفید: جنگ عراق بزرگترین اشتباه سیاست خارجی در تاریخ آمریکاست

کاخ سفید انتقادهای بوش پدر و پسر از ترامپ را با زیر سوال بردن میراث هر یک از این رئیس‌جمهوران پیشین آمریکا به چالش کشید.
به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه نیویورک پست کاخ سفید در بیانیه‌ای گفت: اگر یک کاندیدای ریاست‌جمهوری بخواهد یک حزب سیاسی به هم بریزد ابتدا درباره میراث دو رئیس‌جمهور قبلی این حزب صحبت خواهد کرد. می‌دانیم که این میراث در این مورد با جنگ عراق آغاز می‌شود، یکی از بزرگترین اشتباهات سیاست خارجی در تاریخ آمریکا.
در ادامه این بیانیه آمده است: ترامپ بر تعهد به قول‌هایی که به مردم داده یعنی ایجاد شغل، گسترش سیاست اول آمریکا و توجه بر زنان و مردان بزرگی که فراموش شدند، تمرکز دارد.
جورج بوش پسر و پدر در کتاب جدیدی به انتقاد از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پرداخته و ترامپ را فردی لاف زن خواندند.


جورج بوش پدر که سال‌های 1368 تا 1372 رئیس‌جمهور آمریکا بود، گفت: دونالد ترامپ یک فرد لاف زن است. من او را دوست ندارم چیز زیادی درباره‌اش نمیدانم. من در انتخابات به هیلاری کلینتون رای دادم.
جورج بوش پسر نیز که از 1381 تا 1388 رئیس‌جمهور آمریکا بود، فکر می‌کند که خودخواهی ترامپ و تکبر وی می‌تواند حزب جمهوریخواه را از هم متلاشی کند.
وی گفت: من نگران این هستم که آخرین رئیس‌جمهور جمهوری خواه باشد.
گوردون براون: پنتاگون لندن را درباره تسلیحات کشتار جمعی صدام گمراه کرد
نخست‌وزیر اسبق انگلیس می‌گوید آمریکایی‌ها گزارش سری خود درباره تسلیحات کشتار جمعی عراق را در اختیار کابینه تونی بلر قرار ندادند. وزارت دفاع آمریکا می‌دانست که صدام سلاح کشتار جمعی ندارد اما انگلیس را در جریان نگذاشت.
به نوشته روزنامه گاردین، گوردون براون، نخست‌وزیر اسبق انگلیس در کتاب جدید خود با عنوان "زندگی من، زمان ما" آورده است: گزارش سری آمریکا از توانمندی‌های ارتش عراق هرگز به لندن داده نشد در غیر این صورت شاید روند وقایع تغییر می‌کرد.
این افشاگری براون می‌تواند به این نتیجه منجر شود که آغاز جنگ در عراق به عنوان آخرین و مناسب‌ترین پاسخ، توجیهی نداشته است.
براون گفته است این مدارک هرگز توسط کمیته چیلکات که مسئول بررسی دلایل ورود انگلیس به این جنگ بود، بررسی نشد.
این اظهارات براون می‌تواند بحث دیگری درباره تصمیم انگلیس برای پیوستن به ائتلاف تحت امر آمریکا برای حمله به عراق را باز کند. تونی بلر، نخست‌وزیر انگلیس در زمان حمله به عراق از وجود سلاح‌های کشتار جمعی در عراق به عنوان توجیهی برای پیوستن به این جنگ استفاده کرد.
سایر اخبار این روزنامه
ایدرو و گازپروم روسیه تفاهم همکاری در بخش انرژی امضا کردند در احکامی جداگانه ازسوی فرمانده کل قوا صورت گرفت؛ انتصاب جانشین فرمانده ارتش، فرمانده نیروی دریایی ارتش و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران موج وسیع دستگیری شاهزاده‌ها و وزرای مخالف بن سلمان به بهانه فساد مالی فرمانده کل سپاه: ادعای در اختیار گذاشتن موشک به یمن ازسوی ایران بی‌اساس است کاخ سفید: جنگ عراق بزرگترین اشتباه سیاست خارجی در تاریخ آمریکاست فتوای حضرات آیات سیستانی و صانعی درباره حقوق اقلیت‌های دینی در جامعه اسلامی پشت پرده استعفای حریری سفیر بلژیک در تهران: اتحادیه اروپا منافع شرکت‌های بلژیکی را در ایران محافظت می‌کند وزیر ارتباطات: تجهیزات ارائه "وای فای" ایران توسط مراکز امنیتی عراق توقیف شد مشاور عالی سازمان سنجش: کارنامه اولیه تکمیل ظرفیت کنکور دکتری 96 امروز منتشر می‌شود فرماندار خبر داد: پذیرفته شدن پرونده درخواست ثبت جهانی مسجد جامع اردستان در یونسکو دبیر هیئت دولت: فعالان رسانه‌ای نظرات اصلاحی خود را برای کمیسیون فرهنگی هیات دولت ارسال کنند دکتر جهانگیری فرا رسیدن روز ملی الجزایر را تبریک گفت نصرالله: استعفای سعد حریری باید با راهکارهای قانونی تدبیر شود موج وسیع دستگیری شاهزاده‌ها و وزرای مخالف بن سلمان به بهانه فساد مالی نصرالله: استعفای سعد حریری باید با راهکارهای قانونی تدبیر شود موج وسیع دستگیری شاهزاده‌ها و وزرای مخالف بن سلمان به بهانه فساد مالی نصرالله: استعفای سعد حریری باید با راهکارهای قانونی تدبیر شود موج وسیع دستگیری شاهزاده‌ها و وزرای مخالف بن سلمان به بهانه فساد مالی نصرالله: استعفای سعد حریری باید با راهکارهای قانونی تدبیر شود موج وسیع دستگیری شاهزاده‌ها و وزرای مخالف بن سلمان به بهانه فساد مالی نصرالله: استعفای سعد حریری باید با راهکارهای قانونی تدبیر شود موج وسیع دستگیری شاهزاده‌ها و وزرای مخالف بن سلمان به بهانه فساد مالی نصرالله: استعفای سعد حریری باید با راهکارهای قانونی تدبیر شود