وزیر ارتباطات: تجهیزات ارائه "وای فای" ایران توسط مراکز امنیتی عراق توقیف شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یکی از شبکه‌های اجتماعی به تلاش‌ها برای برقراری سرویس اینترنت "وای فای" در مسیر نجف به کربلا اشاره کرد و نوشت: تجهیزات توسط مراکز امنیتی عراق متوقف شد.
محمدجواد آذری جهرمی دیروز در صفحه اینستاگرام خود نوشت: برای برقراری سرویس وای فای در مسیر نجف به کربلا تلاش زیادی صورت گرفت و متاسفانه هیات اتصالات عراق با وجود تعهدات وزارت ارتباطات عراق در این موضوع مجوز لازم را صادر نکرد و با وجود پیگیریهای وزیر کشور و بنده و سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق تجهیزات وای فای توسط مراکز امنیتی عراق توقیف شد.
وی افزود: این موضوع در روزهای گذشته اطلاع رسانی شد اما برخی مراکز خبری امروز از خلف وعده وزارت ارتباطات در تامین وای فای مسیر نجف به کربلا اطلاع رسانی کردند که به نظر می‌رسد اطلاعی از اطلاع رسانی‌های صورت گرفته در کنفرانس خبری در نمایشگاه مطبوعات، بخش‌های مختلف خبری سیما و نیز مصاحبه مفصل با رادیو اربعین نداشتند.
وزیر ارتباطات در ادامه تاکید کرد: وزارت ارتباطات و اپراتورهای ایرانی حداکثر تلاش خود در خدمت رسانی به زوار اباعبدالله علیه السلام را از ماههای قبل در دستور کار داشته‌اند و تسهیلات گوناگونی را فراهم دیده‌اند همزمان اعتقاد داریم رعایت مقررات و قوانین کشور میزبان بر ما لازم است. برای زوار این گردهمائی بزرگ آرزوی زیارتی مقبول و سفری پربرکت در کمال صحت و سلامتی دارم.


محمد جواد آذری جهرمی هشتم آبان در خوزستان گفت: امکانات و زیر ساخت‌های ارتباطی در مرز شلمچه و چذابه که توسط ستاد اربعین انجام گرفته، امسال نسبت به اربعین پارسال از نظر شاخص‌های کیفی و ظرفیت‌ها سه برابر افزایش یافته است.
وی افزود: مناطق مرزی چذابه و شلمچه به خوبی زیرپوشش اینترنت وای فای قرار گرفته و ارتباط خطوط تلفن‌های همراه نیز تقویت شده است.
وزیر ارتباطات بیان کرد: اکنون در داخل کشور در این زمینه با مشکلی روبه رو نیستیم و با وجود تلاش صورت گرفته در زمینه تقویت خطوط تلفن همراه در نجف و کربلا اقدامی را از سوی کشور عراق شاهد نبودیم.
وی گفت: اگر در روزهای آتی مجوز لازم صادر شود شرکت‌های ایرانی و عراقی خدمات لازم را در اختیاز زائران اربعین قرار می‌دهند.
آذری جهرمی ادامه داد:از نظر تعرفه هنوز تغییر چندانی را نداشته‌ایم چرا که طرف عراقی اقدامات متقابل را انجام نداده است.
وی بیان کرد: تعرفه مکالمات در عراق وابسته به اپراتورهای عراقی است اما پیش از این ایام از کشور عراق درخواست کردیم که حاضریم نصف این تعرفه را پرداخت کنیم تا خدماتی را به زائران ارائه داده باشیم اما هنوز همکاری لازم را در این زمینه با ما نداشته‌اند.
سایر اخبار این روزنامه
ایدرو و گازپروم روسیه تفاهم همکاری در بخش انرژی امضا کردند در احکامی جداگانه ازسوی فرمانده کل قوا صورت گرفت؛ انتصاب جانشین فرمانده ارتش، فرمانده نیروی دریایی ارتش و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران موج وسیع دستگیری شاهزاده‌ها و وزرای مخالف بن سلمان به بهانه فساد مالی فرمانده کل سپاه: ادعای در اختیار گذاشتن موشک به یمن ازسوی ایران بی‌اساس است کاخ سفید: جنگ عراق بزرگترین اشتباه سیاست خارجی در تاریخ آمریکاست فتوای حضرات آیات سیستانی و صانعی درباره حقوق اقلیت‌های دینی در جامعه اسلامی پشت پرده استعفای حریری سفیر بلژیک در تهران: اتحادیه اروپا منافع شرکت‌های بلژیکی را در ایران محافظت می‌کند وزیر ارتباطات: تجهیزات ارائه "وای فای" ایران توسط مراکز امنیتی عراق توقیف شد مشاور عالی سازمان سنجش: کارنامه اولیه تکمیل ظرفیت کنکور دکتری 96 امروز منتشر می‌شود فرماندار خبر داد: پذیرفته شدن پرونده درخواست ثبت جهانی مسجد جامع اردستان در یونسکو دبیر هیئت دولت: فعالان رسانه‌ای نظرات اصلاحی خود را برای کمیسیون فرهنگی هیات دولت ارسال کنند دکتر جهانگیری فرا رسیدن روز ملی الجزایر را تبریک گفت نصرالله: استعفای سعد حریری باید با راهکارهای قانونی تدبیر شود موج وسیع دستگیری شاهزاده‌ها و وزرای مخالف بن سلمان به بهانه فساد مالی نصرالله: استعفای سعد حریری باید با راهکارهای قانونی تدبیر شود موج وسیع دستگیری شاهزاده‌ها و وزرای مخالف بن سلمان به بهانه فساد مالی نصرالله: استعفای سعد حریری باید با راهکارهای قانونی تدبیر شود موج وسیع دستگیری شاهزاده‌ها و وزرای مخالف بن سلمان به بهانه فساد مالی نصرالله: استعفای سعد حریری باید با راهکارهای قانونی تدبیر شود موج وسیع دستگیری شاهزاده‌ها و وزرای مخالف بن سلمان به بهانه فساد مالی نصرالله: استعفای سعد حریری باید با راهکارهای قانونی تدبیر شود موج وسیع دستگیری شاهزاده‌ها و وزرای مخالف بن سلمان به بهانه فساد مالی نصرالله: استعفای سعد حریری باید با راهکارهای قانونی تدبیر شود