ديدارها انجام مي‌شود و ما هم مشكلي نداريم

محمدحسين کروبي، فرزند شيخ مهدي کروبي، از ديدار يکشنبه‌شب با پدرش خبر داد. او اين ملاقات را خوب توصيف کرده و گفته است که اعضاي خانواده کروبي هر زماني که بخواهند، مي‌توانند به ملاقات شيخ بروند. محمدحسين کروبي در گفت‌وگو با ايسنا، گفت:‌ بعد از مرخص‌شدن پدر از بيمارستان، اعضاي خانواده از‌جمله فرزندان، عروس‌ها و نوه‌ها هر وقت بخواهند مي‌توانند به ملاقات او بروند. اين ديدارها انجام مي‌شود و ما هم مشکلي نداريم و هر ساعتي بخواهيم مي‌توانيم به ملاقات پدر برويم. 
ديدار يکشنبه هم خيلي خوب بود و به نظر مي‌رسد با اين ديدارها، حال او خيلي بهتر است. او درباره سازوکار ديدار فعالان سياسي با مهدي کروبي گفت: اسامي برخي افراد و زمان ملاقات آنها بعد از بررسي، انتخاب مي‌شود که اولين ديدار هم ديدار 20 روز پيش آقاي دوستي با مهدي کروبي بوده و از آن زمان ديگر ديداري با پدر انجام نشده است. خبر ديدار اعضاي خانواده کروبي با شيخ مهدي در شرايطي مطرح شد که جمعه هفته گذشته خواهران ميرحسين موسوي به ديدار او رفته بودند.
 شرايط برقراري اين ملاقات پس از آن فراهم شد که دبير شوراي‌عالي امنيت ملي، دريابان علي شمخاني، درباره حصر سخناني را مطرح کرده بود. او در افتتاحيه نمايشگاه مطبوعات گفته بود واژه حصر واژه درستي نيست و آقايان مدنظر شما در حصر نيستند، آنها هرکس را که اراده کنند، مي‌توانند ببينند؛ کمااينکه به‌تازگي آقاي کروبي درخواست کردند آقاي دوستي را ببينند و اين دیدار انجام شد. اين سخنان علاوه بر آنکه با واکنش کاربران فضاي مجازي مواجه شد، فرزندان محصوران هم نسبت به اين موضوع واکنش نشان دادند. در خلال همين واکنش‌ها بود که نرگس موسوي به نقل از خواهر ميرحسين اعلام کرد که او سه‌ ماه است برادرش را نديده و ميرمحمود هم هفت ماه است که برادرش را نديده است. پس از آن بود که خبر آمد دو خواهر ميرحسين با او ملاقات کرده‌‌اند و اين هفته هم اعضاي خانواده موسوي به ديدار مهندس مي‌روند.
پيش از اعلام اين خبر اسماعيل دوستي، از اعضاي حزب اعتماد ملي، خبر داده بود که با شيخ مهدي کروبي ديدار کرده است. او تا‌به‌حال چهار بار به ملاقات کروبي رفته که دو بار او در ابتداي حصر و بار آخر مربوط به 20 روز پيش مي‌شود. همان‌طور که حسين کروبي گفته، اسامي ملاقات‌شوندگان اعلام و پس از تأييد، ديدار انجام مي‌شود. پيش‌تر مهدي کروبي تحت عمل جراحي قلب قرار گرفته بود. بعد از آن در اعتراض به حضور مأموران امنيتي دست به اعتصاب غذا زد که به دليل وخامت حالش دست از اعتصاب برداشت و هم‌زمان مأموران نيز از منزل او خارج شدند. همچنين چشم او به وسیله وزير بهداشت عمل جراحی شد.


خوش‌بيني به گشايش در حصر
 برخي از چهره‌هاي سياسي و نمايندگان مجلس برقراري چنين ديدارهايي را گشايش در حصر خواندند. علي مطهري در‌اين‌باره به ايسنا گفته بود: «به نظر مي‌رسد شرايط جديدي براي آقايان ميرحسين موسوي، مهدي کروبي و خانم رهنورد به وجود آمده و ملاقات‌هاي اخير با آنها نشان مي‌دهد گشايشي در وضعيت آنها حاصل شده و بنا دارند قدري فضا را باز و شرايط جديدي ايجاد کنند. 
اميدوارم اين وضعيت ادامه يابد و به‌تدريج حصر خانگي از بين برود؛ البته ما از مسئولاني که اين تصميم را گرفته‌اند، تشکر مي‌کنيم؛ چراکه اين کار در شرايط موجود کشور مي‌تواند به وحدت ملي کمک کند. من فکر مي‌کنم خيلي به نفع کشور است که اين کار انجام شود... . هيچ نگراني‌اي وجود ندارد که با آزادي آنها (محصوران) در کشور ناامني ايجاد شود؛ بلکه آنها خودشان دلسوز انقلاب و اسلام هستند و بارها گفته‌اند اصل ولايت فقيه را قبول دارند؛ بنابراين به نظرم ادامه حصر بيش‌از‌اين وجهي ندارد و ما اميدواريم اين روند ادامه پيدا کند تا به‌زودي مسئله حصر فيصله پيدا کند».