افشاگري جنجالي عليه احمدي‌نژاد و۲يارش

آرمان: زمانی رئیس شورای فرهنگی و امام جماعت مسجد نهاد ریاست جمهوری بود؛ آن زمان برای عباس امیری‌فر، محمود احمدی‌نژاد مردمی‌ترین رئیس جمهور و اسفندیار رحیم‌مشایی هم از مسئولان دلسوز به حساب می‌آمد. اگر کسی به موعظه‌های سال 90 امیری‌فر گوش کند و آن را با سخنان امروزش مقایسه کند قطعا از تعجب انگشت به دهان می‌ماند و با خود می‌گوید که چطور فردی که برای حمایت از مشایی به یکی از بزرگان کنایه می‌زند و مردمان را به خاطر تهمت زدن به اسفندیار رحیم‌مشایی مستوجب حد شرعی می‌داند، امروز یک‌تنه رئیس دولت‌های نهم و دهم و اطرافیانش را به نقد می‌کشد؛ آن هم نه یک نقد ساده، بلکه عملا عنوان می‌کند روزی علیه آنها دست به افشاگری‌خواهد زد. عباس امیری‌فر به خبرآنلاین‌گفت: برای نظام ما الحمدلله آبروی افراد مهم است، اما بدانید تخلفات احمدی‌نژاد و بقایی فقط سیاسی و مالی نیست. عباس امیری‌فر گفت: معتقدم امروز تمام اقدامات احمدی‌نژاد محصور شده است به رأی و نظر بقایی. او در ادامه بر این نکته تاکید کرد که بعد از انتقاد از احمدی‌نژاد، مرا عزل کردند.
خادمِ بقایی، نه ملت!
وی ادامه داد: مشایی باعث شد که بقایی همه‌ کاره شود. در یک جلسه یادم می‌آید از بقایی نزد آقای احمدی‌نژاد گله می‌کردم و برای او در مورد تبعات پیروی از تصمیمات بقایی توضیح می‌دادم و او نیز حرف‌های من را پذیرفت که ‌یکباره بقایی متوجه شد من دردفتر احمدی‌نژاد هستم؛ به سرعت خود را به دفتر رئیس جمهور رساند و به‌کل نظر احمدی‌نژاد عوض شد و درآن لحظه بود که فهمیدم احمدی‌نژاد، احمدی‌نژاد نیست بلکه بقایی است. واضح‌تر بگویم، تمام تیم احمدی‌نژاد توسط بقایی کنترل می‌شد. به‌نظرم احمدی‌نژاد دیگر درمطالب خود نباید بنویسد خادم ملت، بلکه باید بگوید خادم بقایی! هر شکایتی از بقایی به احمدی‌نژاد فقط دشمنی‌های احمدی‌نژاد را بیشتر می‌کند. احمدی‌نژاد تمام شد و به تاریخ پیوست.
صلاحیت؟


عباس امیری‌فر در مورد عدم تایید صلاحیت احمدی‌نژاد حتی بدون وجود نهی گفت: بدون شک صلاحیت او تایید نمی‌شد. اصلا یک دلیل نهی رهبری همین بود که می‌دانستند تایید نمی‌شود و برای‌همین به مصلحت خود احمدی‌نژاد می‌دانستند که ثبت نام نکند و دلیل آن عملکردی بود که داشت. اگر او دولت را به خوبی تحویل می‌داد و به‌دنبال ایجاد جنجال درکشور نبود و سکوت می‌کرد، امروز چنین نظری در موردش ایجاد نمی‌شد. این روحانی اصولگرا ادامه داد: شک نکنید بقایی محکوم خواهد شد و خودش هم چون می‌داند محکوم می‌شود فرار رو به جلو را کلید زده و و می‌خواهد فضا را به تشنج بکشد.
درباره احمدی‌نژاد
این روحانی نهاد ریاست جمهوری در زمان احمدی‌نژاد در مورد رفتارهای خلاف واقع این روزهای رئیس جمهور سابق گفت: این رفتارها درست خلاف نظر بزرگان کشور و جرم است و این رفتارها ادامه پیدا کند باید آقای احمدی‌نژاد هم محکوم شود. قضیه احمدی‌نژاد با دو رئیس جمهور قبل‌تر خیلی فرق می‌کند. آنها حزب و طرفدار دارند، درحالی که احمدی‌نژاد نه حزب دارد و نه طرفدار دارد. حتی دوستان خود را هم از دست داده است. من ازدوستانشان بودم، یک نهی رهبری را افشا کردم، ببینید چه بلایی به سر من آوردند و چه اتهاماتی زدند! چه کسی فکر می‌کرد امیری‌فر را به زندان ببرند. به‌خاطر آنها ما را بازداشت کردند. تصور می‌کردند ما هم با تخلفات آنها همراه هستیم. این افراد کاری کردند که همه از آنها دور شدند از نیکزاد و حسینی وزارت ارشاد گرفته تا حسینی اقتصاد.
فاصله
امیری‌فر افزود: در صورتی که احمدی‌نژاد از بقایی و مشایی فاصله بگیرد، من اولین نفری هستم که با ایشان همکاری می‌کنم و از قدرتی که دارم استفاده می‌کنم رابطه‌ ایشان را به مقامات بالای کشور نزدیک کنم. چرا باید کار به جایی برسد که عضویت او در مجمع تشخیص مصلحت نظام هم با اما و اگر باشد و حتی برخی به حضور او در این مجمع اعتراض کنند؟ من می‌خواهم بگویم امروز حتی برای به‌کار گرفتن احمدی‌نژاد در حد یک استاندار یا وزیر هم اکراه وجود دارد و اینها به خاطر کارهایی است که تا امروز انجام داده است و من از اینکه مُهر همکاری با او بر پیشانی‌ام خورده، شرمنده‌ام. من خطاب به آقای احمدی‌نژاد می‌گویم لازم است برگردد سمت آقا و از ایشان عذرخواهی کند و راه خدمتگزاری در پیش بگیرد. بقایی، مشایی را سحر کرده بود.
اعتماد اصولگرایان
عباس امیری‌فر در مورد اینکه اگر احمدی‌نژاد راه رفته را بازگردد اصولگرایان او را می‌پذیرند یا نه، گفت: نه، دیگر تمام شد. البته با این روش، او دیگر به تاریخ سپرده شد و بعید می‌دانم دیگر احمدی‌نژاد بتواند به عرصه سیاسی بازگردد. ما اگر بخواهیم دوره‌های بعد فردی با خصوصیات مثبت احمدی‌نژاد داشته باشیم باید به‌دنبال فرد جدیدی بگردیم که دارای آن خصلت‌های مثبت به علاوه عقل سیاسی باشد.