همکاري براي خنثي کردن فتنه‌هاي جديد


وزير کشور با اشاره به اينکه ايران و ترکيه با همکاري يکديگر مي‌توانند توطئه دشمنان منطقه را از بين ببرند، گفت: ما اگر دامنه همکاري‌ها را افزايش دهيم مي‌توانيم فتنه‌هاي جديد دشمنان را خنثي کنيم.
به گزارش ايسنا، عبدالرضا رحماني فضلي در ديدار با سليمان سويلو وزير کشور ترکيه با اشاره به اينکه در حوزه مبارزه با تروريسم، امنيت مرزها و مقابله با قاچاق کالا، موادمخدر و انسان با طرف ترکيه اي مذاکره انجام داديم، اظهار کرد: همچنين در مورد اجرايي کردن موافقتنامه‌امنيتي ايران و ترکيه بحث و بررسي انجام گرفت.
وي افزود: همچنين مقرر شد ادامه بحث‌ها را در نشست کميسيون مشترک امنيتي دو کشور که در ترکيه برگزار مي‌شود دنبال کنيم تا به يک نقشه راه براي اجرايي کردن اين موافقتنامه‌امنيتي برسيم.
رحماني فضلي با بيان اينکه ما با ترکيه موضوعات مشترک مختلفي داريم، گفت: ايران و ترکيه با همکاري در حوزه‌هاي امنيتي، موفقيت‌هاي خوبي کسب کرده‌اند. امروز به دشمنان اسلام و منطقه که به دنبال فتنه انگيز‌هاي جديدي هستند، ما مي‌توانيم با گسترش همکاري‌ها اين فتنه‌هاي جديد را از بين ببريم. همانگونه که در شکست داعش در سوريه و عراق با همکاري يکديگر موفق شديم.
وي خاطرنشان کرد: دو کشور به دنبال همکاري‌هاي اقتصادي، تجاري و امنيتي بوده و به دنبال تامين مرزهاي امن هستند. همکاري دو کشور مبنايي براي تقويت همکاري‌هاي اقتصادي، سياسي، تجاري و امنيتي در منطقه است تا ان شاءالله صلحي پايدار در منطقه برقرار شود. رحماني فضلي گفت: تا رسيدن به نتيجه مطلوب طرف ايراني و ترکي جلسات خود را ادامه مي‌دهند. در اين بين مهم اراده دو کشور براي انجام مذاکرات و اجرايي کردن توافقات است. در ادامه سليمان سويلو وزير کشور ترکيه نيز با بيان اينکه کنار هم قرار گرفتن ايران و ترکيه به برقراري رفاه، آسايش، امنيت و ثبات منطقه اهميت زيادي دارد، خاطرنشان کرد: ما در اين مذاکرات درباره تروريسم، مقابله با قاچاق موادمخدر، مهاجرت غيرقانوني انسان و برقراري امنيت مرزها مذاکراتي داشته‌ايم و سعي کرديم براي اجرايي کردن توافقات به يک نتيجه برسيم.