عزت‌آفرینی کردید و برای یک هدف بزرگ از حق خود گذشتید

علیرضا کریمی، عضو تیم ملی کشتی آزاد امید، با مقام معظم رهبری دیدار کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، ظهر روز گذشته در دیدار با علیرضا کریمی، کشتی‌گیر سرافراز کشورمان در مسابقات جهانی کشتی زیر ۲۳ سال جهان و خانواده‌ او، ازخودگذشتگی و عزت‌آفرینی این پهلوان جوان را مورد تجلیل و تقدیر قرار دادند. 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تحسین اقدام علیرضا کریمی، کار بزرگ او را از سنخ کار پهلوانان نامداری مانند پوریای ولی دانستند و گفتند: «من از اینکه نشان دادید جوانی از جوان‌های ما حاضر است برای یک هدف بزرگ و بلند، پا روی نفس خود بگذارد و از حق قطعی و قهرمانی مسلم صرف‌نظر کند، واقعا احساس عزت کردم». 
ایشان افزودند: «قدر این کار را بدانید و اجر معنوی آن را از خدا بخواهید؛ البته مسئولان نیز نباید در تجلیل و پاداش مادی کوتاهی کنند».
تشکر کریمی از مقام معظم رهبری


علیرضا کریمی در مسابقات کشتی آزاد 2017 امیدهای جهان که چندی پیش در لهستان برگزار شد، به‌ دلیل رویارونشدن با حریفی از رژیم صهیونیستی، در مصاف با حریف روس خود تن به شکست داد. 
دارنده مدال برنز مسابقات بزرگ‌سالان جهان در سال 2015، پس از دیدار با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفت: «بسیار خوشحالم که امروز توانستم از نزدیک با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کنم و مورد تقدیر ایشان قرار بگیرم. از توجه ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی قدردانی می‌کنم. امیدوارم در میدان‌های مهم پیش‌رو بتوانم با کسب نتایج خوب برای کشتی ایران، افتخارآفرین و پاسخ‌گوی این محبت‌ها باشم».
اداره تربیت بدنی ستاد کل نیروهای مسلح نیز به پاس اقدام ارزشمند علیرضا کریمی، برای روبه‌رونشدن با کشتی‌گیر رژیم صهیونیستی، درخواست معافیت او از ادامه خدمت سربازی را در دستور کار خود قرار داده است. 
سردار مهرعلی باران‌چشمه، رئیس تربیت‌بدنی ستاد کل نیروهای مسلح، دراین‌باره گفت: برای قدردانی از این حرکت پسندیده علیرضا کریمی، درصددیم درخواست معافیت او را از ادامه خدمت سربازی به ریاست محترم ستاد کل نیروهای مسلح تقدیم کنیم».
عضو تیم ملی کشتی آزاد ایران درحال‌حاضر مشغول گذراندن خدمت مقدس سربازی در پدافند هوایی ارتش است و ۱۴ ماه دیگر از زمان اتمام خدمت سربازی این کشتی‌گیر باقی مانده است. 
کریمی یک‌ بار دیگر نیز در جریان مسابقات جهانی جوانان در سال ۲۰۱۳ به دلایل رویارونشدن با نماینده اسرائیل، از دور رقابت‌ها حذف شده بود.