مروری بر درآمد خیره کننده 7 پادشاه ایرانی اینستاگرام / از 2 تا 16 میلیون تومان برای هر پست!

همین حالا برای شما این امکان وجود دارد یک عکس در اینستاگرام شخصی تان منتشر کنید و حداکثر به چند لایک و کامنت دل خوش کنید و شاید به هیچ وجه باور نخواهید کرد افرادی هستند که تا 16 میلیون تومان به آن ها ندهید، دکمه انتشار اینستاگرام شان را فشار نخواهند داد! اما این افراد چه کسانی هستند و چه طور این درآمد عجیب و غریب را کسب می کنند؟
 آشنایی با اینفلوئنسرها!
همه ما در دوران های مختلف زندگی تحت تاثیر افراد مختلفی قرار داشته ایم؛ از پدر و مادر و دوست و آشنا گرفته تا فلان بازیگر و فوتبالیست. مشخصا هر چه میزان نفوذ یک فرد در جامعه بیشتر بوده و در انظار عمومی شناخته شده تر باشد، افراد بیشتر از او تاثیر خواهند پذیرفت. تاثیر پذیری که گاها می تواند کاملا هدفمند و از قبل برنامه ریزی شده باشد. بسیاری از افراد صاحب نفوذ و شناخته شده مانند بازیگران سینما، تلویزیون، هنرمندان، ورزشکاران و حتی چهره های اجتماعی، سیاسی و علمی از اینستاگرام به عنوان راه ارتباطی خود استفاده می کنند. در طرف دیگر، سازمان ها و شرکت ها نیز مشتریان بی شماری در این شبکه اجتماعی داشته که هر روز با پست های اینستاگرامی، استوری و لایو تحت تاثیر عملکرد این افراد صاحب نفوذ قرار می گیرند. افرادی که با نام «اینفلوئنسر»ها شناخته می شوند. به گزارش "آکادمی فروش"، آمارهای رسمی نشان می دهد شبکه اجتماعی اینستاگرام حدود 700 میلیون کاربر در جهان و حدود 20 میلیون کاربر در ایران دارد. کاربرانی که روزانه به طور متوسط 12 دقیقه و 51 ثانیه از وقت خود را در این شبکه اجتماعی سپری می کنند. برای همین اینستاگرام می تواند پیشنهادی وسوسه کننده برای تبلیغات کم هزینه هر کسب و کاری باشد و در این زمینه چه کسانی بهتر از اینفلوئنسرها. مجموعه ای از این عوامل دست به دست هم داده اند تا شرکت ها برای تبلیغ خود به اینفلوئنسرهای اینستاگرام روی بیاورند.
 معرفی 7 ایرانی با بیشترین درآمد در اینستا
در ادامه این مطلب می خواهیم به معرفی 7 تن از اینفلوئنسرهای ایرانی، زمینه فعالیت آن ها و میزان درآمد آن ها از هر یک از پست های اینستاگرام شان بپردازیم. در خور ذکر است که ترتیب اسامی بر اساس تعداد فالوئرهای این افراد است.

 




توضیح: این جدول رابطه بین تعداد فالوئرهای هر یک از این هفت اینفلوئنسر و قیمت هر پست وی را نشان می دهد. همان طور که مشخص است، به جز «شبنم شاهرخی» و «معین شیرازی» رابطه بین قیمت و تعداد فالوئرها تا حدودی رابطه ای معنادار است یعنی با کاهش تعداد فالوئرها، هزینه تبلیغات نیز کاهش پیدا می کند. درباره شاهرخی و شیرازی نیز احتمالا این تفاوت قیمت با دیگران به دلیل شهرت آن ها در زمینه ورزشی و در ابعاد بین المللی است.