ادامه اعتراض‌ها به اقدام ترامپ از بایکوت کالاهای آمریکایی تا شعار علیه بن‌سلمان در ورزشگاه‌ها

 سرویس خارجی-
درخواست مسلمانان اندونزی برای بایکوت کالاهای آمریکایی، درخواست اروپایی‌ها برای بایکوت کالاهای اسرائیلی، راه افتادن موج تازه ضد سعودی بین ورزشکاران کشورهای مختلف جهان و... تازه‌ترین تبعات حماقت ترامپ در اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی است که باعث نگرانی آمریکا، اسرائیل و آل‌سعود شده است.
مردم کشورهای مختلف دنیا 12روزی می‌شود که قول داده‌اند تا لغو تصمیم ترامپ درباره قدس، خیابان‌ها را ترک نکنند. آنها در دوازدهمین روز از اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهونیستی نیز تظاهرات اعتراض‌آمیز برگزار کرده و خواستارلغو این طرح آمریکایی، صهیونیستی، سعودی شدند. صدها نفر از مردم بوسنی روزگذشته با تظاهرات در «سارایوو» پایتخت این کشور به تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا درباره قدس اعتراض کردند. تظاهرات‌کنندگان با در دست داشتن پارچه‌هایی که بر روی آنها نوشته شده بود «دست‌ از قدس بردار» و «قدس پایتخت فلسطین»، خشم و اعتراض خود را نسبت به این اقدام نشان دادند.هزاران نفر از مردم پاکستان نیز در شهر کراچی به دعوت حزب جماعت اسلامی پاکستان علیه تصمیم ترامپ تظاهرات کردند و پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند. شهروندان فرانسوی هم این بار در پاریس علیه تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا تظاهرات کردند. تظاهرات خشم علیه تصمیم اخیر آمریکا در پاریس در حالی برگزار شد که علیرغم صدور مجوز، پلیس جلوی حرکت مردم به سمت سفارتخانه آمریکا را گرفت. تظاهرات قرار بود از میدان شاتله در پاریس به سمت سفارتخانه آمریکا در میدان کنکورد انجام شود و در آنجا مردم اعتراض خود را به سیاست‌های آمریکا اعلام کنند اما پلیس مانع شد. در آلمان، اتریش، هلند و انگلیس هم تظاهرات مشابهی برگزار شد و تظاهرکنندگان از سران اتحادیه اروپا خواستند به قانونی که خودشان درباره ممنوعیت خرید کالاهای رژیم صهیونیستی وضع کرده‌اند پایبند باقی بمانند. در اندونزی نیز تظاهرات گسترده‌ای برگزار شد وتظاهرکنندگان خواستار بایکوت و تحریم کالاهای آمریکایی شدند.
ورزشگاه‌ها علیه ترامپ، نتانیاهو و بن سلمان
در ترکیه اما در جریان دیدار یکشنبه شب دو تیم ترکیه‌ای، هواداران این دو تیم به نشانه اعتراض به تصمیم جدید ترامپ، ماکت قدس شریف را در استادیوم به نمایش گذاشتند. شماری از هنرمندان لبنانی نیز در ابتکاری تازه و در واکنش به تصمیم ترامپ در قبال قدس شریف، دیوار حائل با فلسطین‌اشغالی در منطقه «کفرکلا» را به طور هنرمندانه‌ای نقاشی کردند و تصاویر بزرگی از پرچم فلسطین را به نمایش گذاشتند. در تونس نیز یکی از تیم‌های باشگاهی تونس در حالی مقابل 22هزار تماشاگر به میدان رفت که روی پیراهن بازیکنانش نوشته شده بود: «باشگاه آفریقا با ملت فلسطین اعلام همبستگی می‌کند.» تماشاچیان فوتبال الجزایر نیز در یک اقدام تحسین برانگیز و در حالی که خشم صهیونیست‌ها و سعودی‌ها را برانگیختند، پارچه ‌نوشته‌ای را بالا بردند که روی آن نوشته بود «ترامپ و سلمان دو روی یک سکه هستند.»، « قدس متعلق به ماست». «سامی بن‌عبدالله‌ الصالح»، سفیر عربستان در الجزایر، تهدید کرده که به «اهانت»(!) تماشاچیان الجزایری پاسخ خواهد داد. تماشاچیان با این اقدام خود تأکید‌ کردند که پادشاه عربستان سعودی و ترامپ علیه مسجدالاقصی متحد شده‌اند. مسلمانان کشمیری نیز برای دفاع از حقوق مردم مظلوم فلسطین به میدان آمده و به تصمیم ترامپ مبنی بر انتقال سفارت آمریکا به قدس‌اشغالی اعتراض کردند. مسلمانان کشمیری با حمل تصاویر تصویر امام خمینی(ره)، رهبری و سیدحسن نصرالله هم‌سویی خود با جبهه مقاومت را فریاد زده و انتقال سفارت آمریکا به قدس‌اشغالی را محکوم کردند.