دادستان کل کشور: برخی مدیران و فرزندانشان در قاچاق کالا سهم دارند

دادستان کل کشور با بیان این که مبارزه با قاچاق کالا و ارز شوخی بردار نیست، افزود: برخی مقامات و کسانی که باید دلسوزانه در مبارزه با قاچاق فعال باشند خودشان یا فرزندان شان به نحوی سهم دارند. به گزارش مهر، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری در "همایش تخصصی پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان های سراسر کشور" گفت: یکی از راه های ضربه زدن به کشور، آسیب زدن به پایه های اقتصاد مقاومتی و تعطیلی کارخانجات و کارگاه هایی است که برای مردم اشتغال زاست.
برخی دست اندرکاران دولتی نمی خواهند مبارزه جدی با قاچاق بشود
منتظری با بیان این که عناصر اصلی قاچاق کالا و ارز برای این که بتوانند به مقاصد شوم خود برسند دست به چه کارهایی که نمی زنند افزود: از آلوده کردن مقامات تصمیم گیرنده، نفوذ در سیستم، تا پاشیدن دانه برای این که عناصر موثر در مبارزه با قاچاق را گرفتار کنند، پس برای مبارزه با این موضوع هم باید خود را آماده کنیم. دادستان کل کشور گفت: وقتی ما می بینیم برخی از مقامات و کسانی که باید دلسوزانه در عرصه مبارزه با قاچاق فعال باشند خودشان یا به نحوی سهم دارند یا فرزندان شان یا کسانی که به آن ها وابسته هستند، آن وقت چطور انتظار داریم مبارزه به نتیجه برسد؟ وقتی از یک مقام مسئول به صراحت می شنوم برخی دست اندرکاران دولتی نمی خواهند مبارزه جدی با قاچاق بشود، وقتی می بینیم ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز عملاً به تعطیلی کشیده شده چه می توان گفت؟
در بندر شهید رجایی فقط 10 درصد کانتینرها رصد می شود


وی با اشاره به بازدیدش از بندر شهید رجایی گفت: این بندر از لحاظ کنترل و ورود کالای قاچاق تقریبا رهاست. وی ادامه داد: من به صورت نمونه، روزهای یک هفته را دیدم، بین ٢٥٠٠ تا ۳ هزار کانتینر جا به جا می شد. کلا دو دستگاه ایکس ری داشتند، گفتم این دو دستگاه چقدر کار می کند، گفتند از ٧ صبح تا ١٢ شب. حساب کردیم هر دستگاهی حداکثر ١٠ درصد کانتینرهایی را که خارج می شود، رصد می کند.
رئیس جمهور نماینده خود را در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز معرفی نکرده است
دادستان کل کشور گفت: نه از باب گله از باب این که موجب توجه شود می گویم هنوز در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز رئیس جمهور نماینده خود را معرفی نکرده است. این حکایت از چه دارد؟ آیا اهتمام لازم را ندارند یا آدم مناسب را؟
 
   فراخبر
ستاد مبارزه با قاچاق، بیش از 3 ماه بدون رئیس

گفتنی است چند ماه است که تغییر و تحولاتی در ریاست ستاد مبارزه با قاچاق رخ داده و تاکنون کسی به عنوان حقیقی، رئیس پیشین انتخاب نشده است. اوایل مهر برخی رسانه ها استاندار سابق سیستان و بلوچستان و برخی دیگر استاندار فعلی خراسان رضوی را به عنوان گزینه های ریاست این ستاد مطرح کردند اما با گذشت سه ماه هنوز خبری از تعیین تکلیف ریاست ستاد نشده است.