روایت تازه فرزند‌کروبی از پدرش

آرمان: بار دیگر اسماعیل دوستی به دیدار مهدی کروبی رفت. او پیش از این دوبار دیگر هم به دیدار او رفته بود. گفته می‌شود پرونده محصورین در شورای عالی امنیت ملی است و اواخر آذر بود که دبیر این شورا در پاسخ به سوال دیگری در خصوص آخرین وضعیت پرونده‌ حصر اظهار داشت: «تصمیم اتخاذ شده در خصوص ایجاد گشایش در وضعیت محصورین به صورت تدریجی در حال انجام است.» علی شمخانی با اشاره به برخی اظهار نظرها و موضع‌گیری‌هایی که با اغراض سیاسی و جناحی در خصوص این پرونده انجام می‌شود، افزود: «به‌طور قطع فضاسازی‌های رسانه‌ای کمکی به این روند نخواهد کرد و مراجع مسئول بر اساس تصمیمات اتخاذ شده این پرونده را مدیریت خواهند کرد.» رسول منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی هم گفته بود که «با تلاش‌های مقامات و مسئولان امیدواریم تا پایان امسال برطرف شود.»
دیدار دوباره دوستی
دیروز خبر رسید که اسماعیل دوستی روز یکشنبه برای سومین بار با مهدی کروبی دیدار و گفت‌وگو کرد. این عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در پاسخ به سوالی که به جزئیات دیدار روز یکشنبه او با مهدی کروبی اشاره داشت تنها به یک جمله اکتفا کرد و گفت: آقای کروبی خیلی سرحال بودند.
روایت فرزند کروبی


یکی از سوالاتی که در اذهان بدون پاسخ مانده نحوه انتخاب افراد برای دیدار با محصورین است که دیروز محمدحسین کروبی در این مورد به اعتمادآنلاین گفت: «قبلا هم گفتم که آقای کروبی اصلا دخالتی در ملاقات‌ها ندارند. پیش از این هم گفته بودم که خانواده و حاج آقای کروبی هیچ دخالتی در این ملاقات‌ها ندارند. آن‌طور که شنیده‌ام برخی درخواست ملاقات با آقای موسوی را هم داده‌اند و اعلام آمادگی کرده‌اند که به دیدار ایشان بروند اما تا به حال موافقت نشده یا بعدا قرار است با این درخواست‌ها موافقت شود را نمی‌دانم». وی در مورد گشایش اعلام شده از سوی شمخانی هم اظهار داشت: «چون آقای شمخانی گفته بودند که گشایش‌هایی ایجاد شده است باید بگویم که تنها گشایشی که به وجود آمده این است که اعضای خانواده یعنی عروس، پسر و فرزندان هر زمان که بخواهیم می‌توانیم به دیدار آقای کروبی برویم. همچنین این سه نفری هم که اعلام شده است با ایشان ملاقات کرده‌اند. البته پس از موضوع خروج نیروها، آنها در حال حاضر در کانکسی در کوچه حضور دارند. البته با صحبت‌هایی که آقای شمخانی از ایجاد گشایش گفته‌اند امیدوار هستیم که این اتفاق رخ دهد و به رفع حصر هم بینجامد.» وی در پاسخ به این سوال که «اگر وسیله‌ای در منزل لازم باشد و یا حاج آقا بخواهند می‌توانید به داخل منزل ببرید؟» گفت: مشکلی ندارد و ایرادی نمی‌گیرند. هم مادر و هم ما فرزندان هر چیزی که لازم باشد می‌توانیم به داخل خانه ببریم. کروبی از ملاقات کننده بعدی با پدرش اظهار بی‌اطلاعی کرد. البته حسین کروبی در آذرماه در واکنش به اظهارات قاسم میرزایی نیکو (نماینده مردم دماوند در مجلس) در مراسم روز دانشجو اظهار کرد:«آقای میرزایی، یکی از اعضای کمیته رفع حصر، در سخنرانی روز دانشجوی خود اظهار داشتند که آقای کروبی می‌تواند اسامی هرکس که بخواهد را برای ملاقات به مسئولین مربوطه بدهد. ابتدا از اعضای کمیته رفع حصر که در حد توان خود در حال رایزنی برای رفع حصر هستند تشکر می‌کنم. ولی لازم است که توضیح دهم، اشتباه به عرض ایشان رسانده شده است. زیرا در پی درخواست مسئولان امنیتی از آقایان کروبی و موسوی مبنی بر اعلام اسامی مدنظر آنها برای ملاقات، هر دو گفته‌اند که ما هیچ اسمی در نظر نداریم و هرکس که خودتان می‌خواهید برای ملاقات انتخاب نمایید که تا به حال سه نفر به نام‌های آقایان دوستی، ذورالنور و عباسی‌فر با آقای کروبی ملاقات کرده‌اند و هیچ کس به دیدار دیگر محصورین نرفته است.»