مردم فکر می‌کنند احمدی‌نژاد چیزی در دست دارد

هشدار جعفرزاده درباره تاخیر در برخورد با احمدی‌نژاد
مردم فکر می‌کنند احمدی‌نژاد چیزی در دست دارد
آرمان- حمید شجاعی: همگان به این تحلیل رسیده‌اند که احمدی‌نژاد ساختارهای نظام را زیر پاگذاشته و برای اینکه از پاسخگویی بگریزد به فرافکنی و اتهام‌زنی روی می‌آورد. این مسأله اصلاح‌طلب و اصولگرا ندارد و اصولگرایان نیز دیگر در مقام منتقدین جدی او بر آمده‌اند. بسیاری می‌پرسند چرا باتمام اظهارات ساختار شکنانه احمدی‌نژاد با او برخورد نمی‌شود که در این راستا باید اذعان داشت دستگاه قضا فعلا با احمدی‌نژاد مدارا می‌کند و در عدم برخورد با او حکمتی نهفته است چیزی که در اظهارات سخنگوی قوه قضائیه نیز مشاهد می‌شود. غلامعلی جعفرزاده نماینده رشت معتقد است: «همانند هر فردی که توهین می‌کند باید با احمدی‌نژاد نیز برخورد شود. » باید دید روز موعود محاکمه او کی فرا خواهد رسید.
چنته خالی


محمود احمدی‌نژاد پس از ریاست‌جمهوری نیز دست از تحرکات خود برنداشت و در مقاطعی برعلیه دستگاه‌های مختلف سخنانی را اظهار داشت. مساله این است که چرا احمدی‌نژاد با وجود ساختارشکنی‌های بسیار همچنان آشکارا و آزادانه به اظهارات خود ادامه می‌دهد. در این راستا جامعه بعضا به این اشتباه می‌افتد که آیا او چیزی در دست دارد که با تحرکات او برخورد نمی‌شود؟ اگر نیک بنگریم می‌بینیم به جز احمدی‌نژاد تمامی اطرافیانش به انحاء مختلف به دادسرا و دادگاه خوانده شده و برخی از آنها بازداشت و حتی به زندان افتاده‌اند. با نگاهی به حلقه اول یاران بهاری احمدی‌نژاد می‌توان نتیجه گرفت که مدارای دستگاه قضا با رئیس دولت‌های نهم و دهم به علت احتیاط یا ترس از چیزی نیست، بلکه هنوز زمان آن فرانرسیده است که با او برخورد شود. همان‌طور که محسنی اژه‌ای می‌گوید: حکمتی است که با احمدی‌نژاد برخورد نمی‌کنیم. از این رو است که دست احمدی‌نژاد خالی‌تر از آن چیزی است او تصور می‌کند. سیگنال‌های موجود این تحلیل را می‌دهد که شرایط برای مرد بهاری چندان مناسب نیست. او اگر نگاهی به سرنوشت رحیمی، بقایی، جوانفکر و مشایی بیندازد که هر کدام به نحوی با دستگاه قضائی سروکار دارند،‌ دیگر موجب نخواهد شد تا دستگاه قضا با وی برخوردی کند که در شأن رئیس‌جمهور سابق کشور نیست. احمدی‌نژاد به کرات نشان داده که صرفا سخنوری چیره دست است، اما در مقام عمل چیزی برای عرضه ندارد. نمونه این مطلب را می‌توان در 8سال دولت او دید که مدام از ارائه لیست مفسدین اقتصادی و دانه درشت‌ها سخن می‌گفت، اما یک بار هم به این مهم مبادرت نورزید و 4سال پس از آن لیست برخی بدهکاران از سوی محمود صادقی نماینده تهران اعلام شد. از این رو تحرکات اخیر احمدی‌نژاد را می‌توان صرفا بلوف سیاسی ارزیابی کرد. او اخیرا به زعم خود مهلت 48 ساعته‌ای به دستگاه قضا داده بود. 48 ساعت تمام شد، اما صدایی از احمدی‌نژاد برنخاست. اینجاست که سخن حسن غفوری فرد معنا پیدا می‌کند که نظام از احمدی‌نژاد نمی‌ترسد و قوه قضائیه منتظر است با دست پر جواب اورا بدهد.
برخورد با احمدی‌نژاد
یک نماینده مجلس اظهار داشت که باید سریع‌تر به تخلفات احمدی‌نژاد رسیدگی شود. به نوشته «خانه ملت» غلامعلي جعفرزاده، عضو فراكسيون مستقلين ولايي مجلس درباره پیشنهاد مطرح شده درخصوص تعیین حکم بين احمدي‌نژاد و قوه قضاييه برای حل حاشیه‌های به‌وجود آمده، گفت: اگر رئیس دولت اصلاحات اين حرف‌ها را مي‌زد يا آقاياني كه الان در حصر هستند اين حرف‌ها را مي‌زدند، آقايان حكميت را قبول می‌کردند؟ او افزود: «چرا اينقدر به آقاي احمدي‌نژاد باج مي‌دهند، يا وي تخلف كرده يا نكرده است، چرا اينقدر به دنبال آرام كردن او هستند، مردم الان به اين رفتار مشكوك هستند. جعفرزاده تاکید کرد: بالاخره احمدي‌نژاد توهين كرده است و همانند هر فردي كه اگر توهين كند برخورد مي‌شود بايد با احمدي‌نژاد نيز برخورد شود.»