بازداشت موقت تعدادی از تجمع‌کنندگان

ایلنا- معاون امنیتی استانداری تهران از بازداشت موقت تعداد اندکی از تجمع‌کنندگان دیروز خبر داد و تاکید کرد: پلیس پس از ثبت اطلاعات این افراد درصدد است در اولین فرصت بازداشت‌شدگان را آزاد کند.
محسن نسج‌همدانی درخصوص تجمع غیرقانونی برخی از افراد در برخی از میادین شهر و تمهیدات صورت‌گرفته در این باره گفت: اساسا تا این لحظه هیچ درخواستی برای برگزاری تجمع قانونی به استانداری تهران و حتی فرمانداری واصل نشده است.
وی با بیان اینکه هر گونه تجمع در میادین و خیابان‌های سطح شهر غیرقانونی است و ما موظف به برخورد قاطع و مقابله با اقدامات غیرقانونی هستیم، اظهار داشت: اینکه برخی از افراد به هر شکل و عنوانی خواستار گفت‌وگو با مقامات کشور و تجمع هستند، مراحل دستیابی به این درخواست مشخص است. ما با مشخص کردن شرایط و تعیین شروطی به این افراد مجوز می‌دهیم و اساسا رویکرد ما ندادن مجوز نیست.
نسج‌همدانی ادامه داد: متاسفانه عمده افرادی که در این گونه تجمعات شرکت می‌کنند، افراد ساده‌لوحی هستند که از پشت پرده این‌گونه فراخوان‌ها بی‌اطلاع هستند و وقتی با فراخوان‌هایی مانند اعتراض در برابر گرانی روبه‌رو می‌شوند، با آن فراخوان همراهی می‌کنند در حالی که نمی‌دانند جریان‌های ضدانقلاب درصدد سوءاستفاده از نیات آنها و سر دادن شعارهای خلاف واقع است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون با تجمعی برخوردی هم شده است خاطرنشان کرد:‌ به اندازه حجم تبلیغاتی که برای این فراخوان غیرقانونی روبه‌رو بودیم، از آن استقبالی نشده است. در برخی از میادین تعداد معدود و قلیلی از افراد حضور داشتند که با تذکر دوستانه پلیس صحنه را ترک می‌کردند.