آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه های نماز جمعه تهران: گناه نکنیم تا زمین لزره تمام شود

به گزارش ایسنا، آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران 6 دی ولادت امام حسن عسگری(ع) را تبریک و 8 دی وفات حضرت معصومه (س) را تسلیت گفت و اظهار کرد: روز 5 دی ماه که چند روز پیش بود روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی نام داشت، عجیب است این روز چقدر با وضع امروز ما متناسب است، مردم روزهای تلخی را به مناسبت زلزله و هوای آلوده در این ایام پشت سر گذاشتند، زلزله‌های متعدد و پی در پی واقعا فاجعه است.
وی تصریح کرد: یک فرد ظاهربین می‌گوید، این یکی از عوارض زمین و خلاء‌های داخل زمین و خارج شدن گازها و بخارها و ... است، این را قبول داریم اما تمام این حوادث ظاهری یک علت اصلی معنوی هم دارد. اگر در زمین زلزله اتفاق می‌افتد این گناهان روی زمین است که زمین را می‌لرزاند، خداوند برای بندگانش غیر از خیر چیزی نمی‌خواهد و خودش فرموده کار خوب یا بد به خودتان برمی‌گردد.
خطیب نماز جمعه تهران همچنین بیان کرد: این گناهانی که روی زمین اتفاق می‌افتد، زمین را می‌لرزاند و این دامن‌های آلوده، این تجاوز حرام، این خوردن به ناحق بیت‌المال، این تصرفات غلطی که در اموال عمومی می‌شود، این دروغ‌ها و اهانت‌ها، این غفلت‌ها و بی‌توجهی‌ها به مردم که بار مسئولان در این زمینه بسیار سنگین است و بی‌توجهی به حال محرومان گناه بزرگی است و این رواج ربا در بانک‌ها و غیره این‌هاست که زمین را می‌لرزاند.موحدی کرمانی تاکید کرد: بر مردم رحم کنیم، گناه نکنیم لرزه زمین تمام می‌شود. اگر مردم پاک باشند، تقوا داشته باشند برکاتی از زمین و آسمان به روی آن‌ها گشوده می‌شود. خدا برای مردم غیر از خوبی هیچ چیزی نمی‌خواهد، اگر مردم خوب باشند زندگی‌شان در دنیا هم بهشت می‌شود و اگر ستم کنند، آبروی یکدیگر را ببرند، بر هم رحم نکنند و مسئول به وظیفه و مسئولیتش عمل نکند بله زمین می‌لرزد.
وی در ادامه اظهار کرد: بله زمین عوامل طبیعی دارد، اما ریشه آن در عوامل معنوی هم است، در خیلی از کشورها مشکل زلزله را حل کرده‌اند، در کشوری مانند ژاپن مرتب زمین می‌لرزد، اما آسیبی به مردم نمی‌رسد. چرا این تکنولوژی را نمی‌گیریم، اگر نداریم از آن‌ها که در اختیارشان است به هر قیمتی بگیریم بالاخره تکنولوژی دارند که میزان خسارت‌ها را به صفر رسانده‌اند،‌ باید به هر قیمیتی است به دست آوریم ولو به این قیمت باشد که این‌هایی که حقوق چنین و چنان دارند، حقوق کمتر بگیرند، 17 میلیون بشود 12 میلیون و با این پول تکنولوژی را بخریم تا جلوی زلزله را بگیریم.


خطیب نماز جمعه تهران همچنین با اشاره به مساله آلودگی هوا گفت: هوای آلوده یک فاجعه بود، هنوز هم متاسفانه هست. این هوای آلوده عده‌ای را بیمار کرده و عده‌ای را به مرگ کشانده، مردم از شهرهای آلوده فرار کرده‌اند، این سخن که برخی می‌گویند در دهلی، پکن و مکزیکوسیتی هم مانند ما هستند، این نشد سخن، نه افتخار است نه عذر موجه است. در همین پکن که اسم می‌برند طبق اطلاعات موثقی که به دست آوردیم در هر محله دستگاه‌هایی به نام برج‌های هوا گذاشته و هوای آلوده را گرفته و هوای سالم را وارد می‌کنند، ذراتی هم که می‌گیرند به محصولات ارزشمند تبدیل می‌کنند.
خطیب نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: شما کور بودید، کر بودید، ندیدید آمریکا مردم را تشویق می‌کند تا به خیابان‌ها بیایند، دشمن ایران کار شما را تشویق می‌کند، اسرائیل تشویق می‌کند، اگر مدعی هستید این‌ها مربوط به ما نیست چرا خودتان را کنار نکشیدید، مردم را تشویق هم کردید، ضربه‌ای که به ایران زدید کمتر نمونه‌ای در تاریخ ما دارد، بالاخره نمی‌دانم خدا از شما بگذرد مردم از شما نمی‌گذرند، خدا این کشور را از خطر شما و امثال شما حفظ کند.وی در پایان با تاکید بر توجه به تقوا اظهار کرد: تا می‌توانید تقوا را رعایت کنید هرچه در توان دارید مصروف تقوا کنید،‌ خود را به گناه آلوده نکنید، گناه انسانیت انسان را ضایع می‌کند و انسان را از حد حیوانات هم پائین می‌آورد.
سایر اخبار این روزنامه
آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه های نماز جمعه تهران: گناه نکنیم تا زمین لزره تمام شود «ابتکار» میزان کنش و اثرگذاری فعلی احزاب داخلی را بررسی می کند جای خالی مناظره های حزبی کمبود بارش در ایران با افزایش دما می‌آید قهر آسمان! محمدعلی وکیلی چندسکانس ازخسارتهای انقلابی نماها «ابتکار» از تقابل رئیس دولت‌های نهم و دهم با مسئولان نظام گزارش می دهد «ابتکار» از وضعیت جدید واردات خودرو گزارش می دهد ریاضت مردم به اسم حمایت از تولید ملی آمریکا و کره‌جنوبی مدعی شدند، چین تحریم‌های شورای امنیت علیه کره شمالی را نادیده گرفته است « ابتکار» از پروژه جدید شهرداری پایتخت گزارش می دهد خوب یا بد حذف طرح ترافیک حسن قشقاوی: قول شرف می‌دهم روادید کاغذی ایران در سراسر جهان حذف شود جهانگیری به بانیان برخی اقدامات علیه دولت هشدار داد شروع کنندگان حرکت سیاسی در خیابان بدانند پایان دهنده آن نیستند معاون امنیتی استانداری تهران: موظف به برخورد قاطع با اقدامات غیرقانونی هستیم آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه های نماز جمعه تهران: گناه نکنیم تا زمین لزره تمام شود آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه های نماز جمعه تهران: گناه نکنیم تا زمین لزره تمام شود آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه های نماز جمعه تهران: گناه نکنیم تا زمین لزره تمام شود