مخالفت کمیسیون تلفیق مجلس با افزایش قیمت بنزین در سال 97

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 97 از مخالفت اعضای این کمیسیون با افزایش قیمت حامل‌های انرژی در سال آینده خبر داد.
رسول خضری در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به جلسه عصر دیروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 97 کل کشور گفت: در این جلسه تبصره 18 در کمیسیون بررسی شد که در قسمت درآمدی آن آمده به دولت اجازه داده می‌شود صد در صد منابع حاصل از مابه التفاوت قیمت حامل‌های انرژی در سال 97 نسبت به قیمت این حامل‌ها در سال 96 را به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز شود.
نماینده پیرانشهر و سردشت در مجلس بر همین اساس تصریح کرد: دولت به بهانه ایجاد اشتغال قیمت حامل‌های انرژی را به 17 هزار و 400 میلیارد تومان افزایش داده بود که بر این اساس بنزین به لیتری1500 تومان می‌رسید و قیمت گازوئیل هم 100 تومان افزایش می‌یافت.
وی در ادامه با بیان اینکه پیشنهاد حذف بخش افزایش قیمت بنزین ازسوی آقای فلاحت پیشه و بنده مطرح شد، گفت: در نهایت این پیشنهاد حذف رای آورد و باید منتظر نظر نمایندگان در صحن علنی ماند.


عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 97 در پایان با بیان اینکه اگر قیمت حامل‌های انرژی افزایش می‌یافت به دنبال آن قیمت سایر خدمات و کالاها نیز افزایش می‌یافت، خاطرنشان کرد: پیش از این نیز دولت درآمدهایی برای ایجاد اشتغال داشته اما تغییر ندیده‌ایم لذا این افزایش قیمت نیز نمی‌توانست چندان در رفع بیکاری کمک کند.
*یارانه 33 میلیون نفر قطع می‌شود
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه کل کشور سال 97 از موافقت کمیسیون تلفیق با پیشنهاد دولت برای هدفمندی یارانه‌ها و تعیین سقف 37 هزار میلیارد تومانی درآمدهای هدفمندی در سال آینده خبر داد.
علی اصغر یوسف نژاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهارداشت: در جلسه عصر دیروز کمیسیون تلفیق و در جریان بررسی بخش‌های درآمدی لایحه بودجه سال 97، سقف منابع هدفمندی یارانه‌ها 37 هزار میلیارد تومان تعیین شد.
وی با بیان اینکه درآمد هدفمندی در سال گذشته 48 هزار میلیارد تومان بوده، گفت که کاهش 11 هزار میلیارد تومانی درآمدهای هدفمندی پیشنهاد دولت در لایحه بودجه بودکه کمیسیون تلفیق با آن موافقت کرد.
پیش از این گفته شده بود که با کاهش درآمد هدفمندی به 37 هزار میلیارد تومان، یارانه 33 میلیون نفر حذف خواهد شد.
مصوبات کمیسیون تلفیق برای تصویب نهایی نیازمند رای نمایندگان در صحن علنی مجلس است.
سایر اخبار این روزنامه
مخالفت کمیسیون تلفیق مجلس با افزایش قیمت بنزین در سال 97 بزرگداشت شخصیت علمی و تربیتی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در کرمان برگزار شد شکستی جدید آمریکا در شورای امنیت باران و برف، کشور را در برمی‌گیرد سازمان ملل: اوضاع یمنی‌ها شبیه روز قیامت است با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه شد نارضایتی‌ها ریشه در ناهماهنگی‌ها دارد از سران فتنه 96 چه خبر؟ پاکستان: ائتلاف با آمریکا به پایان رسیده ارتش سوریه به فرودگاه ادلب نزدیک‌تر شد رسوائی مجدد آمریکای ترامپ کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح خبر داد شناسایی هویت پیکر 14 شهید دوران دفاع مقدس تشییع پیکر مطهر سه شهید حادثه تروریستی پیرانشهر در آذربایجان غربی وزیر اطلاعات: به‌زودی پاسخ کوبنده‌ای به گروهک‌های تروریستی و ضد انقلاب منطقه می‌دهیم معاون وزیر آموزش وپرورش: معوقه معلمان خرید خدمت تا پایان هفته پرداخت می‌شود پیروزی ایران در شورای امنیت و الزامات منافع ملی