سید علیرضا کریمی سردبیر

تحولات اخیر هم باعث نشده برخی مدیران از تزها و شیوه مدیریتی خود عقب نشینی کنند.آری؛کماکان بهترین راه حل برای ظهور و بروز مدیریت خود را دست در جیب مردم نمودن می‌دانند. این در حالیست که یکی از دلایل اصلی برخی نارضایتی‌ها همین نکته می‌باشد. ملت از اینکه مدیران و مسئولان‌شان ساده‌ترین راه را بهترین راه می‌دانند و باگرانی مداوم می‌خواهند مدیریت پرهزینه خود را تحکیم بخشند گلایه دارند و ناخشنودند.
طی ماه‌ها‌ی گذشته نمونه‌های بسیاری را در اینباره تشریح کردیم.فی المثل یکی از آن‌ها‌ همین موضوع طرح ترافیک بود که شهرداری تهران و مسئولان اش درصدد اجرای آن هستند.انصافا طرح فوق
چالش برانگیز و مبهم است. از قرار معلوم در طرح جدید دیگر از سهمیه‌ها‌ی رایج خبری نیست و هرکس با توجه به پول هنگفتی که قرار است بپردازد به سادگی می‌تواند وارد محدوده طرح ترافیک شود. به عبارت ساده و خودمانی آن، اگر چنین طرحی اجرایی گردد تنها کسانی می‌توانند در این محدوده عبور و مرور کنند که جزو «از ما بهتران» می‌باشند. زیرا طبق آنچه گفته شده هزینه سالانه عبور و مرور در حدود ۹ میلیون تومان است.خب طبعا مردمی که هشت مبارک‌شان در گرو نه شان است و به زحمت روزگار را سپری می‌نمایند قطعا از پس چنین هزینه‌ای برنمی آیند. آری؛ این درست نیست که نباید هرکسی بتواند وارد محدوده طرح ترافیک شود اما آن افرادی که شغل و معیشت شان به آن بستگی دارد چه؟! برای نمونه، بسیاری از خبرنگاران محل کارشان در همین محدوده است و به دلیل شرایط کاری خود ناچارند با وسیله شخصی طی طریق کنند که اگر طرح جدید آقایان اجرایی گردد عملا این موضوع دیگر برای‌شان میسر نیست. به‌هرحال حقوق و مزایای خبرنگاری نجومی نیست که کفاف چنین هزینه‌هایی را دهد. بنابراین اگر طرح جدید اجرایی شود این قشر از جامعه به نوعی شغل و معیشت‌شان در خطر قرار می‌گیرد.
از سوی دیگر به نظر می‌رسد مدیران جدید شهرداری اصلا و ابدا هوای آلوده تهران برای شان محلی از اعراب ندارد و تنها صندوق شهرداری در الویت قرار گرفته است. پایتخت ایران کم پولدار، رانت خوار و آقازاده ندارد و آنان به سادگی می‌توانند با هزینه چند روز سود خود کل سال را در محدوده طرح ترافیک عبور و مرور کنند.بنابراین به نظر می‌رسد در طرح جدید اولویت با پول است نه هوا. شما تمکن مالی مناسبی داشته باشی و یا به جایی وصل شوی و یا آقازاده باشی تمام تهران


سرای تان است!
پایان بخش این وجیزه کوتاه یک پرسش بیشتر نیست؛ آیا این طرح مصداق بارز تبعیض نیست؟ پولدارها و رانت خوارهای تهران در شرایطی می‌توانند از تمام امکانات شهر به دلیل سطح مالی خود سود ببرند که این امکانات با پول تمام مردم ساخته و پرداخته شده است. این کمال تبعیض است. امیدواریم اعضای شورای شهر تهران که همگی منتسب به اصلاح طلبی هستند ترمز شهرداری را بکشند. یقینا اگر این مهم صورت نگیرد نمره‌ای منفی در کارنامه ایشان ثبت خواهد شد و کارت قرمز از مردم دریافت خواهند داشت.