رزمندگان یمنی یک جنگنده ائتلاف سعودی را منهدم کردند

منابع یمنی از انهدام و سرنگونی یک فروند هواپیمای جنگنده انگلیسی «تورنادو» وابسته به ائتلاف سعودی در آسمان صعده توسط پدافند هوایی ارتش یمن و انصارالله خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری فارس، پدافند هوایی ارتش یمن و انصارالله روز گذشته یک فروند جنگنده وابسته به ائتلاف سعودی را در آسمان صعده واقع در شمال یمن منهدم کرده است.
منابع خبری یمن به نقل از منابع نظامی گزارش دادند که این جنگنده هنگام پرواز بر فراز آسمان استان صعده واقع در شمال یمن هدف قرار گرفت و سرنگون شد.
یک منبع نظامی در پدافند هوایی ارتش یمن در گفت‌وگو با شبکه «المسیره» وابسته به انصارالله اعلام کرد: جنگنده سرنگون‌شده، از نوع تورنادو و ساخته کشور انگلیس بوده است.


عربستان سعودی تاکنون ده‌ها فروند از این نوع جنگنده را از این کشور خریداری و به ناوگان هوایی ارتش خود ملحق کرده است.
گزارش بیشتری درباره جزئیات سرنگونی این جنگنده منتشر شده است، اما با توجه به تصاویر منتشر شده توسط مرکز اطلاع‌رسانی ارتش یمن و الاعلام الحربی انصارالله، به نظر می‎رسد که این جنگنده با یک فروند موشک زمین به هوا منهدم شده است.
پایگاه اطلاع‌رسانی نظامی (الاعلام الحربی) وابسته به ارتش یمن و انصارالله به‌تازگی در گزارشی درباره تلفات نظامی و تجهیزاتی ائتلاف سعودی طی سال 2017 میلادی اعلام کرده بود که در سال گذشته میلادی، 29 فروند هواپیما، بالگرد و پهپاد نظامی شامل دو جنگنده اف16 و اف15 و یک فروند جنگنده تایفون و دو آپاچی و یک فروند (بالگرد) بلک هوک، یک فروند پهپاد «ام.کیو.9. ریپر» (MQ-9 Reaper) و همچنین 19 فروند پهپاد دیگر متعلق به اعضای ائتلاف سعودی ساقط شده یا سقوط کرده است.
براساس این گزارش، ائتلاف سعودی در جنگ علیه یمن طی سال 2017 میلادی، هشت تانک آبرامز، 196 خودروی زرهی و 31 تانک و 1337 ابزار جنگی را از دست داده است.
جان باختن 247 هزار کودک یمنی بر اثر گرسنگی ناشی از محاصره عربستان
اعضای شورای عالی سیاسی «انصارالله» یمن و تشکل «احزاب اللقاء المشترک» در نشست خبری مشترک درباره جنایات ائتلاف سعودی اعلام کردند که 247 هزار کودک به دلیل سوء تغذیه در یمن جان باخته‌اند.
شورای عالی سیاسی «انصارالله» یمن و تشکل «احزاب اللقاء المشترک» در بیانیه‎ای مشترک آماری از نتیجه حملات عربستان سعودی به مناطق غیرنظامی در کشورشان اعلام کردند. براساس این بیانیه، ائتلاف سعودی بیش از 75 انبار مواد غذایی را تخریب کرده است و بیش از 247 هزار کودک به دلیل گرسنگی در یمن که ناشی از محاصره عربستان بر این کشور است،‌ جان باخته‌اند.
به گزارش شبکه خبری المیادین، در بیانیه آمده است که کشتارها و جنایات ائتلاف سعودی در آینده بی‌پاسخ نخواهد بود و مرتکبان آن مجازات خواهند شد. انصارالله و اللقاء المشترک تاکید کردند که جنایات ائتلاف سعودی با پشتیبانی آمریکا، اسرائیل و انگلیس صورت می‌گیرد.
تشکل احزاب اللقاء المشترک در سال 2003(82ش) و به عنوان یکی از تشکل‌های مخالف دولت یمن در دوره علی عبدالله صالح تاسیس شد. احزاب اللقاء المشترک در عملیات انتقال قدرت از علی عبدالله صالح به عبدربه منصور هادی نقش بسزایی ایفا کرده بود.
این تشکل شامل احزاب «حزب التجمع الیمنی للاصلاح»، «الحزب الاشتراکی الیمنی»، «حزب الحق»، «التنظیم الوحدوی الشعبی الناصری»، «حزب البعث العربی الاشتراکی القومی»، «التنظیم السبتمبری الدیمقراطی» و «اتحاد القوی الشعبیه الیمنیه» است.
حمله جنگنده‌های سعودی به یک بازار محلی در شمال یمن
ائتلاف متجاوز سعودی در ادامه سلسله حملات خود به مناطق مسکونی و غیر نظامی یمن بار دیگر یک بازار محلی در شمال این کشور را هدف قرار داد.
به گزارش المیادین، در جریان حملات جنگنده‌های ائتلاف متجاوز عربستان به یک بازار محلی در منطقه «مُنبه» واقع در غرب استان صعده در شمال یمن دست کم 2 کودک مجروح شدند.
حملات جنگنده‌های عربستان به استان صعده در روز گذشته نیز کشته شدن شماری از غیر نظامیان یمنی را در پی داشت.
نیروهای یمنی نیز در واکنش به این تجاوزات وحشیانه به عملیات خود علیه نظامیان سعودی ادامه می‌دهند به طوری که اخیرا واحد تک تیرانداز ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در جیزان و عسیر ضربات مهلکی به نظامیان سعودی و مزدوران آنها وارد کردند.
از جمله اینکه در جریان عملیات نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در برابر متجاوزان سعودی، دست کم 6 نظامی سعودی کشته و 4 تن دیگر زخمی شدند.
سایر اخبار این روزنامه
مخالفت کمیسیون تلفیق مجلس با افزایش قیمت حامل های انرژی پشت پرده ناآرامی‌ها اخیر از زبان وزیر اطلاعات رئیس جمهور در جلسه با صادرکنندگان عمده کالاهای غیرنفتی: یکی از بزرگترین خدمت‌ها به کشور و ملت، تلاش در مسیر تولید و اشتغال‌آفرینی است سخنگوی هیات رئیسه مجلس: مجلس موافق ادامه فیلترینگ تلگرام نیست تظاهرات اسرائیلی‌ها علیه فساد نتانیاهو برای ششمین هفته رزمندگان یمنی یک جنگنده ائتلاف سعودی را منهدم کردند موج سازان و موج سواران رئیس جمهور در جلسه با صادرکنندگان عمده کالاهای غیرنفتی: یکی از بزرگترین خدمت‌ها به کشور و ملت، تلاش در مسیر تولید و اشتغال‌آفرینی است تولید گاز سکوهای فازهای 20 و 21 پارس جنوبی از ظرفیت اسمی فراتر رفت مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام کرد: پیش‌بینی رشد 4.1 درصدی اقتصاد ایران/نرخ تورم امسال، 10.5 درصد شهردار تهران: شهرداری در نوسازی بافت فرسوده موفق نبوده‌است نامردمی با «آیت‌الله مردم» چرا؟ معاون اول رئیس جمهور: تدوین برنامه‌ای برای مقابله با آنفلوآنزای پرندگان ضروری است آغاز ثبت نام متقاضیان وام اشتغال روستایی در سامانه کارا فرمانده پلیس راه ‌کشور: شناسایی 1500 نقطه بحرانی حادثه خیز جاده‌ها اطلاعیه تکمیلی شهرداری درباره طرح جدید ترافیک