هافینگتن پست: اروپا به صحت عقل ترامپ وتوانایی وی در اداره آمریکا شک دارد

پایگاه خبری "هافینگتن پست" اعلام کرد: سران اروپا با استقبال از کتاب "آتش و خشم: داخل کاخ سفید ترامپ" تالیف "مایکل وولف" و با توجه به اینکه نظر مثبتی در این قاره نسبت به رئیس جمهوری آمریکا وجود ندارد، چاپ این کتاب را عامل افزایش تردیدها نسبت به عدم "صحت عقلی ترامپ" دانستند.
به گزارش این پایگاه، روزنامه "فرانکفورتر الگماینه سایتونگ" چاپ آلمان آورده که "آیا ترامپ عاقل است". روزنامه "واشنگتن پست" چاپ آمریکا نیز با انتشار مقاله‌ای با عنوان "بهداشت روانی"، به موضوع سلامت عقلی ترامپ پرداخت.
در همین راستا خوانندگان انگلیسی با روزنامه "تایمز اوف" چاپ لندن که از سلامت عقلی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا سوال کرده، مواجه شدند. این روزنامه تاکید کرده که یکی از مشاوران نزدیک ترامپ در سلامت عقلی وی شک کرده است.
روزنامه تایمز اوف که مالک آن "رابرت مرداک" است، براساس کتاب آتش و خشم که ترامپ قصد تحریم آن را دارد، نوشته است، دست راست دونالد ترامپ علنا در توانایی وی در انجام وظایفش شک کرد و پیش‌بینی نمود که ترامپ به‌زودی برای جلوگیری از کنار گذاشتن، استعفا دهد.


این روزنامه در صفحه توییتر خود افزود که بزودی در صفحه اول رسانه‌ها می‌خوانیم، "بزرگترین یاران ترامپ به سلامت روحی - روانی وی شک می‌کنند".
هاف پست اضافه کرد که زلزله‌ای که این کتاب به وجود آورد، به روزنامه‌های فرانسوی هم کشیده شد، به طوری که روزنامه "لوموند" این کتاب را وحشتناک توصیف کرد.
این پایگاه خبری تاکید کرد: محبوبیت ترامپ در غرب اروپا زیاد نیست، حتی میزان آن در چند منطقه این قاره از یک یا دو درصد بیشتر نمی‌شود.
روزنامه تایمز اوف لندن و روزنامه آلمانی فرانکفورتر الگماینه سایتونگ از مشهورترین روزنامه‌های اروپا هستند که خوانندگان زیادی دارند.
به طور سنتی گزارشهای روزنامه‌های معتبر اروپایی بر افکار عمومی آمریکا تاثیر می‌گذارند.
روزنامه "اوبزرور" انگلیس نیز با سوال درباره صحت عقل ترامپ و میزان مناسب بودن وی برای تداوم قدرت در آمریکا اعلام کرد، اینکه سلامت عقل ترامپ مورد توجه عمومی است، خطرناک می‌باشد.
هاف پست اضافه کرد که یک کارشنان روانپزشکی دانشگاه "ییل" در ایالت "کانکتیکت آمریکا نیز گفته است، این کتاب به‌زودی و ظرف چند روز پرفروش‌ترین کتاب خواهد شد و به‌رغم اینکه براساس منشور اخلاق حرفه‌ای پزشکی، روانپزشکان نمی‌توانند بدون معاینه و موافقت قبلی، تشخیص خود از بیماری را اعلام کنند، اما بیشتر روانپزشکان از بیماری ترامپ آگاهی داشته‌اند.
براساس گزارش هاف پست، ترامپ در توییت‌های خود، کتاب آتش و خشم را که به سلامت روحی و روانی وی شک دارد، مورد حمله قرار داده و مدعی شد، این کتاب پر از دروغ، گمراهی و بدون منبع است. همچنین تیم حقوقی ترامپ تهدید به شکایت از مایکل وولف مولف و شرکت ناشر این کتاب کرده‌اند.
ترامپ شنبه گذشته در توییتر در پاسخ به سوالها درباره صحت عقل خود با افتخار اعلام کرد که وی بسیار باهوش و عاقل است.
هاف پست عربی اضافه کرد که از زمان عهده‌دار شدن ریاست آمریکا توسط ترامپ، رابطه واشنگتن و اروپا دچار نوسان شده، گاهی آرام و گاهی با تنش همراه است. در این رابطه "آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان نیز تاکید کرده که آمریکا شریک قابل اعتمادی نیست.
این روزنامه نوشت: "امانوئل مکرون" رئیس جمهوری فرانسه نیز اخیرا با اشاره به رفتار ترامپ با ایران اعلام کرد که سیاست‌های آمریکا، اسرائیل و عربستان در خصوص ایران، بسیار خطرناک است.
سایر اخبار این روزنامه
با موافقت رئیس جمهور انجام می‌شود آغاز توزیع سودسهام عدالت / افزایش سقف وام ازدواج به 15میلیون تومان توطئه جدید آمریکا برای تقسیم سوریه هافینگتن پست: اروپا به صحت عقل ترامپ وتوانایی وی در اداره آمریکا شک دارد قائم مقام وزیر راه و شهرسازی: خروج آمریکا از برجام تاثیری بر مجوزهای «اوفک» ندارد وزیر اطلاعات: اعتراضات اخیر نیازمند ریشه‌یابی است شرکت کنندگان در دومین کنفرانس امنیتی تهران تاکید کردند: مداخلات قدرت‌های فرامنطقه‌ای باعث ناامنی در منطقه شده است 19 دی، ماندگارتر شد حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی طباطبایی: رفتارهای امروز احمدی‌نژاد مصداق پیش‌بینی‌های آیت‌الله هاشمی است مسئولیت سنگین دفاع از برجام توضیحات مدیرکل زندان‌های استان تهران پیرامون خودکشی در اوین با موافقت رئیس جمهور انجام می‌شود آغاز توزیع سودسهام عدالت / افزایش سقف وام ازدواج به 15میلیون تومان کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح خبر داد پیکر مطهر دو شهید دوران دفاع مقدس شناسایی شد