دیدار ظریف و لاوروف در مسکو

وزیر امور خارجه کشورمان عصر روز گذشته به وقت محلی با همتای روسی خود درباره مسائل مورد علاقه به ویژه برجام دیدار کرد. به گزارش ایسنا، ظریف در چارچوب رایزنی‌های مستمر وزیران امور خارجه روسیه و ایران درباره مسائل مختلف دو جانبه و منطقه‌ای، به ویژه در خصوص برجام به مسکو سفر کرده است.
ظریف در دیدارش با لاوروف گفت: سفرهای دو رئیس‌جمهوری و دیدارهایی که با یکدیگر داشتیم و همکاری‌های دو جانبه و منطقه‌ای به نفع صلح و ثبات منطقه و جهان است. روسیه همواره توانسته نقش مفیدی را در مبارزه با تروریسم در منطقه ما داشته باشد. وزیر امور خارجه کشورمان هم چنین اظهار کرد: ما متعهد هستیم در همراهی و همکاری با شما و دوستان ترک اطمینان حاصل کنیم که روند آستانه با موفقیت پیش می‌رود و کنفرانس سوچی برای ایجاد یک راه‌حل سیاسی برای سوریه، یک کنفرانس موفق است. ظریف در ادامه تصریح کرد: برجام از معدود دستاوردهای جامعه بین‌الملل در سال‌های گذشته است و همان‌طور که شما گفتید آژانس بارها تعهد ایران به برجام را تایید کرده است ولی متاسفانه یکی از اعضای برجام نه تنها تا کنون تعهدات خود را بر اساس برجام کامل اجرا نکرده بلکه سیاست‌های مخربی را در پیش گرفته است. از این رو ما و شما و سایر اعضای برجام نیاز داریم از نزدیک هماهنگی کنیم که این دستاورد با جدیت پیگیری شود.
سایر اخبار این روزنامه
روحانی درجلسه هیات دولت : حل مشکلات اقتصادی و تامین حقوق شهروندان دستور کار اصلی دولت است کدام جریان سیاسی از اعتراض های اخیر زیان خواهد کرد؟ ضرر مستقیم اصلاح‌طلبان ، سود غیر مستقیم اصولگرایان آخرین وضعیت توله یوز ماده نجات یافته از چنگ قاچاقچیان «ایران» به طبیعت باز نمی‌گردد جلال خوشچهره فوریت پاسخ به مطالبات مردم سرود رسمی ایران در جام‌جهانی 2018 ساخته می‌شود نت ها در آفساید «ابتکار» رفتارهای جوانان در نا آرامی های خیابانی اخیر را بررسی کرد اعتراض به سبک دهه هفتادی ها «ابتکار» تاثیر حذف یارانه ها بر آینده انتقادهای معیشتی مردم را بررسی می کند سنگ لق یارانه زیرپای گلایه های اقتصادی «ابتکار» از اعتراض معاون پارلمانی دولت درباره تغییر شاکله بودجه ارسالی به مجلس گزارش می دهد واکنش ظریف به تکرار اخبار خروج آمریکا از برجام : اروپا هم از تصمیم ترامپ اطلاعی ندارد داریوش اسدزاده از کاهش تاثیرگذاری سریال های تلویزیونی بر جامعه می گوید راز ماندگاری اخبار ضد و نقیض از نفکتش ایرانی کشتی در حال سوختن و از سرنوشت ملوانان اطلاعی در دست نیست دیدار ظریف و لاوروف در مسکو