اخبار سیاسی


 معناي آزادي متهم کردن ديگران نيست
عضو حزب موتلفه با بيان اينکه ما هنوز نحوه استفاده از آزادي را به رسانه‌ها وجامعه آموزش نداده‌ايم گفت: مفهوم آزادي اين نيست که هر کسي در هر پست و مقامي‌که هست ديگران را متهم کند بدون آنکه دادگاه حکمي‌صادر کرده باشد. حميدرضا ترقي در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به اينکه طرح هرگونه پرونده اقتصادي در رسانه‌ها و تريبون‌ها قبل از آنکه در دادگاه‌ و مراجع قضايي بررسي شود، عمدتا به دليل بهره‌برداري سياسي است گفت: اين اقدام موجب مي‌شود جامعه اعتماد خود به مسئولان را از دست بدهد. وي افزود: اين مسائل از سوي رسانه‌ها کوچک نمايي يا بزرگ‌نمايي مي‌شود که مسلما با اين روند با فساد مقابله نمي‌شود و فقط مطالبات مردم افزايش مي‌يابد. 

دشمن به دنبال ايجاد شکاف بين اقوام   
رئيس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به اينکه اگر وحدت در ميان اقوام و مذاهب وجود داشته باشد، هيچ نيروي نمي‌تواند بر آن غلبه کند، گفت: يکي از اهداف دشمن ايجاد شکاف بين اقوام مختلف است تا بتواند از اين طريق به اهداف خود برسد.غلام‌حسين غيب‌پرور در همايش سران طوايف و ريش‌سفيدان زاهدان افزود: با وجود توطئه‌هاي بي‌شمار دشمن، اقوام مختلف در ايران اسلامي‌با همدلي و وحدت زندگي مي‌کنند و هيچ نيرويي نمي‌تواند وحدت آن‌ها را خدشه‌دار کند. وي با بيان اينکه دنياي استکبار در جريان انقلاب سيلي محکمي‌از مردم ايران خورد، افزود: امروز همه دنيا، ملت ما را به‌عنوان ملي مي‌شناسند که حق خود را مي‌گيرد و جلوي هيچ ابرقدرتي سر خم نمي‌کند .

مجازات معترضان متناسب با نوع تخلف  
وزير دادگستري در پاسخ به اينکه بازداشت‌‌شدگان حوادث اخير از بدرفتاري در زندان‌ها شکايت‌هايي دارند گفت: آمادگي دارم با کساني که چنين ادعايي دارند صحبت کنيم.به گزارش ايلنا، سيدعليرضا آوايي گفت: در برخورد با افراد متخلف ضمن اينکه بايد ضوابط قانوني مدنظر گيرد، ممکن است متفاوت باشد و اين مجازات به شخصيت، سوابق و تاثير آن روي جرم باز مي‌گردد.وزير دادگستري در پاسخ به اينکه در زندان به اين افراد قرص‌هايي مي‌دهند که حالشان را بد مي‌کند گفت: چنين چيزي را نشينده‌ام و بايد بررسي شود. اگر کساني دستگير مي‌شوند کاملا برخلاف ميل باطني
 ماست.