ممنوعیت پروازهای بین‌المللی در اربیل و سلیمانیه لغو شد









گروه جهان/ مدیر فرودگاه سلیمانیه ابراز امیدواری کرد، با توجه به توافق شش‌بندی اربیل و بغداد، ممنوعیت پروازهای بین‌المللی به‌فرودگاه‌های سلیمانیه و اربیل بزودی پایان یابد.
به‌گزارش ایرنا، طاهر عبدالله مدیر فرودگاه سلیمانیه در گفت‌و‌گویی با رسانه‌های محلی ضمن ابراز امیدواری برای لغو ممنوعیت پروازهای بین‌المللی از این فرودگاه تأکید کرد: هنوز روز مشخصی برای لغو ممنوعیت این پروازها تعیین نشده است. وی افزود: دولت مرکزی در بغداد خواهان کنترل و نظارت بر درآمدهای گمرکی فرودگاهی، امنیت فرودگاه، فعالیت‌های روزانه، فرود و پروازهای روزانه است. اما کمیته‌ای که از سوی بغداد برای مذاکره آمده بود امکان تصمیم‌گیری نهایی نداشت و به‌همین دلیل برای اجرایی شدن این توافق امضای حیدرالعبادی نخست‌وزیر عراق باقی مانده است و ما منتظر امضای این توافق هستیم.
همزمان با این سخنان عباس بیاتی یکی از اعضای فراکسیون دولت قانون به یک شبکه وابسته به تشکیلات محلی در کردستان عراق گفت: بزودی ممنوعیت پروازهای بین‌المللی به کردستان عراق لغو خواهد شد. دولت عراق براساس قانون اساسی عراق کنترل فرودگاه‌ها و معابر مرز را در زمره صلاحیت‌های حاکمیتی خود دانسته و بویژه بعد از برگزاری همه پرسی جدایی کردستان عراق، خواهان تحویل فرودگاه‌ها و معابر مرزی به دولت فدرال شده بود.