وعده نهایی شدن دستمزد کارگران؛

ایلنا- رییس کمیته مزد کانون عالی شوراها و نماینده کارگران در مذاکرات مزدی، نتایج جلسه شنبه شب شورای عالی کار را مثبت توصیف کرد و گفت: فردا دستمزد نهایی می‌شود.
درحالی‌که اولین نشست شورای عالی کار با خروج اعتراضی نمایندگان کارگران و کارفرمایان نیمه‌کاره رها شده بود، عصر شنبه دومین جلسه شورای عالی کار با موضوع دستمزد با حضور وزیر کار برگزار شد.
‌رییس کمیته مزد کانون عالی شوراها و نماینده کارگران در مذاکرات مزدی‌ در ارتباط با روند جلسه روز شنبه گفت: بخش اول این جلسه به بند (ز) و ترکیب مدیریتی سازمان تامین اجتماعی اختصاص داشت. در ارتباط با بند (ز)، مذاکرات مفصلی شد و البته از ابتدا نیز مشخص بود که وزیر کار و بدنه وزارتخانه با این مصوبه مخالف هستند.
توفیقی ادامه داد: آن‌طور که وزیر کار می‌گفت اگر با نمایندگان مجلس بحث و رایزنی شود و آنها قانع شوند که اجرای این مصوبه به ضرر منافع جمعی مردم است، می‌توانند به شورای نگهبان نامه بدهند و درخواست بازپس‌گیری مصوبه را داشته باشند و آن را بار دیگر در صحن علنی مجلس مطرح کنند.


این فعال کارگری تاکید کرد: در صورت همکاری نمایندگان مجلس و بذل توجه به مصالح کارگران، این اتفاقی است که لاممکن نیست و امکان‌پذیر است.
توفیقی بحث بعدی شورای عالی کار را ترکیب هیات امنای تامین اجتماعی ذکر کرد و گفت: در این زمینه نیز پیشنهاداتی داده شد که در صورتجلسه آمد و قرار شد ترکیب نظارتی سازمان تامین اجتماعی به گونه‌ای توسط وزیر تعیین شود که نمایندگان کارگری و کارفرمایی نقش پررنگ‌تری داشته باشند.
توفیقی تاکید کرد: عدد سبد معیشت در کمیته دستمزد که امروز قرار است برگزار شود، نهایی می‌شود و عدد نهایی به جلسه شورای عالی کار که روز بعد از آن، یعنی فردا خواهد بود، ارسال خواهد شد.نماینده کارگران در مذاکرات مزدی افزود: وزیر وعده داد که در جلسه فردا، بحث حقوق و دستمزد نهایی خواهد شد.