ظریف در نشست خبری با رسانه‌های پاکستان: ایران آمادگی خود را برای مذاکره با عربستان اعلام کرده است

محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان روز گذشته در دومین روز از سفر سه روزه به پاکستان در نشستی خبری با رسانه‌های این کشور با تبیین اهمیت امنیت و ثبات در منطقه گفت: معتقدیم امنیت و ثبات کشورهای همسایه و منطقه همان امنیت و ثبات ایران است . وی گفت: امیدوارم که آنها ( عربستان ) همان احساس ما را داشته باشند و برای حل موضوعات مورد اختلاف آمادگی داشته باشند.
وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به پرسشی در خصوص روابط ایران و عربستان و اینکه آیا ایران از پیشنهادها برای احیای روابط خود با عربستان استقبال کرده است، گفت:اگر روزی عربستان سعودی با هرگونه تجاوز خارجی مواجه شود، ایران نخستین کشور است که برای کمک به این کشور وارد عمل می شود. ظریف در ادامه سخنانش در این نشست گفت: ما آمادگی خود را برای آغاز مذاکرات با عربستان سعودی اعلام کرده ایم و از اقدامات نواز شریف نخست وزیر سابق پاکستان نیز برای آغاز این گفت و گوها نیز استقبال کردیم .مشکل این است که سعودی ها فکر می‏کنند این به نفع آنهاست اگر دنیا فکر کند که آنها تهدید (از جانب ایران ) می شوند . وزیر امور خارجه کشورمان گفت:معتقدیم که نمی توانیم عربستان سعودی را از تحولات منطقه کنار بگذاریم اما بر این مهم نیز معتقدیم که جمهوری اسلامی ایران را نیز نباید از تحولات منطقه جدا نگاه داشت، حال پرسش اینجاست که چرا باید سعی کنیم که یکدیگر را از تحولات منطقه جدا نگاه داریم. رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در بخش دیگری از سخنانش در این آیین، با تشریح خسارت های جبران ناپذیر و ویرانی های حاصل از اقدامات تروریستی در عراق و سوریه اضافه کرد:هر دو کشور ایران و عربستان سعودی می توانند برای بازسازی عراق و سوریه سرمایه گذاری کنند و برای این کار باید مشکلات خود را پشت میز مذاکرات حل و فصل کنند. وزیر امور خارجه ایران همچنین گفت:دلیلی برای دشمنی و خصومت بین ما و عربستان سعودی وجود ندارد اما به آنها می گوییم که شما امنیت خود را از آن سوی مرزها نمی‏توانید تامین کنید. وزیر امور خارجه کشورمان در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به یکی از حاضران در این آیین، در موضوع روابط ایران و هند نیز با اشاره به روابط حسنه تهران و اسلام آباد گفت:روابط ما با هند در راستای مخالفت با پاکستان نیست، همانطور که معتقدیم روابط پاکستان و عربستان سعودی نیز نشانه مخالفت با ایران نیست. وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با تبیین اهمیت بندر گوادر و چابهار در منطقه گفت:این دو بندر هر دو مکمل و نه رقیب یکدیگرند،زیرا فرصت ها و ظرفیت های زیادی در منطقه وجود دارد و هر دو کشور می توانند از آن استفاده کنند.
سایر اخبار این روزنامه
پارلمان ترکیه در میان نزاع نمایندگان تغییرات در قوانین انتخاباتی را تصویب کرد مقدمه چینی برای توسعه قدرت اردوغان دونالد ترامپ علاوه بر تمدید وضعیت فوق‌العاده علیه ایران،رئیس سیا را جایگزین رکس تیلرسون کرد ظریف در نشست خبری با رسانه‌های پاکستان: ایران آمادگی خود را برای مذاکره با عربستان اعلام کرده است محمدصادق جنانصفت کاش حتی یک رویای خوب داشتیم «ابتکار» از حضور پررنگ کالاهای چینی در بازار اقلام سنتی، فرهنگی وآیینی ایران گزارش می دهد فعالان سیاسی در گفت‌وگو با «ابتکار» مهم ترین موضوعات سیاسی سال آینده را بررسی کردند سومین دوره رویداد هنری «بهارستان» در سطح پایتخت برگزار می‌شود لباس بهاری بر تن تهران حواشی استعفای رسول خادم از فدراسیون کشتی و ماجرای عدم مقابله با ورزشکاران اسرائیلی ادامه دارد چرخش یکباره شورای شهر از کارگر شمالی به خیابان فرعی کوتاه یکطرفه «نفت» «مصدق» شد «ابتکار» از روند استیضاح 2 وزیر در یک روز گزارش می دهد رای ناپلئونی ربیعی و ماندن آخوندی در راه