اختلاس چندین میلیاردی توسط بقایی

آرمان: دادستان تهران در حاشیه آخرین نشست شورای معاونان در سال جاری با حضور در جمع خبرنگاران به بیان توضیحاتی در رابطه با اجرای حکم حمیدرضا بقایی پرداخت و با تشریح عناوین اتهامات وی مطابق با کیفرخواست گفت: اختلاس به مبلغ به ١6 میلیارد تومان، اختلاس سه میلیون و هفتصد و شصت و شش هزار و پانصد یورو، تصرف غیرقانونی در وجوه دولتی که در این بخش دادگاه تجدید نظر برائت داده است، تصرف غیرقانونی در اموال دولتی شامل ٧0٣ سکه تمام بهار آزادی، 1842 قطعه نیم سکه، ١5 سکه دو و نیم و مبالغی وجوه نقدی که در این بخش دادگاه تجدیدنظر تایید کرده است.
چرا15 سال؟
دادستان تهران ادامه داد: همچنین تصرف غیرقانونی در وجوه دولتی به مبلغ ده میلیارد و اختلاس ٣00 میلیون تومانی از صندوق قرض‌الحسنه شهیدان رجایی و باهنر نیز تایید شده است. عباس جعفری دولت‌آبادی تصریح کرد: مطابق کیفرخواست در مورد ممانعت از انجام وظایف سازمان بازرسی کل کشور به شش ماه حبس محکوم که تایید شده است. همچنین چند مورد هم حمل لوازمی چون شوکر برقی و امثالهم بوده که دادگاه تجدیدنظر آن را نپذیرفته و به ضبط این اقلام رای و اتهام را برائت داده است. وی خاطرنشان کرد: طبق قانون مجازات اسلامی، وقتی دادگاه فردی را به مجازات‌های متعدد محکوم کند، حکم اشد اجرا می‌شود که در مورد ایشان ١5 سال حبس است که از آنجایی که تایید شده بود روز گذشته اجرا شد.
پرونده خیابان پاسداران


دولت آبادی در رابطه با آخرین وضعیت پرونده‌های ناآرامی‌های دی‌ماه و خیابان پاسداران تهران با قدردانی از پلیس و دستگاه‌های امنیتی افزود: در رابطه با بحث آشوب‌های دی ماه تا امروز ١٧5 فقره کیفرخواست و ١٨ فقره حکم صادر شده است الباقی نیز در نوبت رسیدگی است. دولت آبادی اضافه کرد: در مورد آشوب‌های خیابان پاسداران ٢0 فقره کیفرخواست صادر و از تمام متهمان تحقیق شده است. دادستان تهران ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال جاری صدور کیفرخواست‌ها به پایان برسد.وی خاطرنشان کرد: محاکمه راننده اتوبوس در حال انجام است و نوبت بعدی در هفته آینده خواهد بود و امیدواریم دادگاه کیفری استان بتواند تا قبل از پایان سال جاری رای را صادر کند. وی در ادامه در رابطه با اقدامات صورت گرفته در حوزه آسیب‌های اجتماعی و برخورد با برخی ساختارشکنی‌ها افزود: امسال در بخش آسیب‌های اجتماعی جلسات زیادی در دادستانی تهران برگزار شد.
‌احمدي‌نژاد بقايي را عدالت خواه ناميد!
بعد از تایید حکم 15‌ساله حمیدرضا بقایی، سه‌شنبه شب ماموران اجرای احکام به در منزل وی مراجعه کرده و او را برای اجرای حکمش به زندان بردند. معاون اجرای احمدی‌نژاد طی بیانیه‌ای اعلام کرده بود که به محض اجرای حکمش دست به اعتصاب غذا خواهد زد. بقایی‌ سابقه زیادی در اعتصاب غذا دارد. وی هر بار حتی برای بازجویی به دستگاه قضا فراخوانده می‌شد، دست به اعتصاب می‌زد. اکنون نیز احتمالا همین روش را پیش گرفته است. اجرای حکم بقایی با واکنش از سوی نزدیکان وی در دولت گذشته مواجه شد، احمدی‌نژاد که باور نمی‌کرد بقایی به بلای رحیمی دچار شود، ضمن مومن و شجاع خواندن بقایی اعلام کرد «ایران پر از بقایی‌هاست» و اسفندیار رحیم مشایی که این روزها خود به منظور رسیدگی به برخی اتهاماتش به دستگاه قضا رفت‌و‌آمد دارد، اعلام کرده که بقایی اعتصاب غذای خود را آغاز کرده و مسئولیت جان او با مقامات است.
احمدی‌نژاد؛ دست به قلم!
محمود احمدی‌نژاد در بیانیه‌ای با اشاره به بازداشت حمید بقایی، تصریح کرد که مسئولیت سلامت و امنیت ایشان و همه زندانیان برعهده مسئولان است. در بخشی از این بیانیه آمده است که در پی‌ چند ماه اجرای محاکمه طولانی تحت عنوان دادرسی، بالاخره فرزندی پاک، مومن، فداکار، انقلابی، شجاع، خدوم، آزادی‌خواه، عدالت‌طلب و جوانمرد، ضداستعمار و ضداستبداد از ملت ایران را در آستانه نوروز و بهار به زندان بردند. رئیس‌جمهور سابق در ادامه آن بیانیه آورده است. ایران پر از بقایی‌هاست و تک‌تک جوانان و مردان و زنان این سرزمین، قهرمان مبارزه با استعمار و استبداد و از پیشگامان آزادی‌خواهی و عدالت‌طلبی هستند. وی در ادامه این نامه ‌آورده است: آقای بقایی به‌دلیل صلابت، از بدو دستگیری، اعتصاب غذا کرده است. اینجانب به‌صراحت اعلام می‌کنم که مسئولیت سلامت و امنیت ایشان و همه زندانیان برعهده مسئولان است. تردید ندارم که به فضل الهی و به‌زودی، بقایی و بقایی‌ها با سربلندی به آغوش ملت باز خواهند گشت.
اعتراف دیرهنگام
در بخش پایانی نامه آمده است:‌ای خدای بخشاینده مهربان! اگر در انجام وظیفه، قصور یا کوتاهی کرده‌ایم یا نادانسته موجب تحکیم قدرت عناصر ناصالح شده‌ایم یا از سوءاستفاده آنان از تلاش‌های صادقانه‌مان برای خدمت به مردم و عمران کشور در جهت توسعه دایره نفوذشان، غفلت کرده‌ایم، از پیشگاه تو عذرخواهی می‌کنیم. تو خود به بزرگی خودت از ما بگذر و توفیق خدمت و اصلاح‌گری به ملت بزرگ عنایت فرما.
شعر احمدی‌نژاد برای بقایی
دیروز در کانال حامیان احمدی‌نژاد چنین آمد: «شعر دکتر احمدی‌نژاد که برای حمید بقایی سروده است: اسوه مهر و شکیبایی شدی، رازدار سرّ مولایی شدی، تا وجودت پر ز عشق یار شد، بی‌قرار از شور روحانی شدی، سروقامت باطراوت چون بهار، قبله دل‌های شیدایی شدی، پرچمت بالاست‌ای سالار عشق، چلچراغ شهر و آبادی شدی،‌ای برادر همچنان پاینده باش».
واکنش مشایی
اسفندیار رحیم مشایی نیز در بیانیه‌ای به مناسبت اجرای حکم بقایی آورده است: از آنجا که برادر عزیز و مظلوم ما جناب آقای بقایی اعلام اعتصاب غذا کرده است، با توجه به ضعف جدی و بیماری جسمی ایشان از یکسو و سابقه جدیت و ایستادگی وی به‌شدت نگران سلامت او هستیم. مسئولان مسئول حفظ سلامت و جان او هستند.
واکنش حامیان دیروز
اجرای حکم حمیدرضا بقایی باعث واکنش خبرگزاری حامی احمدی‌نژادی‌ها در دولت‌های نهم و دهم شد. خبرگزاری فارس در مورد اجرای حکم بقایی نوشت: آقای مجرمی که به هر در و دیواری زد تا به زندان نرود و هر آسمان و ریسمانی را به هم بافت تا خود را بی‌گناه نشان دهد، سرانجام تحویل زندان اوین داده شد تا ۱۵ سال پشت میله‌ها مکافات اعمال مجرمانه خود را ببیند. حامیان احمدی‌نژاد در گروه‌های تلگرامی هم درباره او مطالبی نوشتند اما نکته قابل تامل آن است که جوانفکر که او هم ضلعی از یاران اصلی احمدی‌نژاد است درباره حضور بقایی در زندان سکوت کرده و مطلبی در کانال تلگرامی خودش نگذاشته است!