پرسپولیس با تساوی صعود کرد، استقلال با برد صدرنشین ماند سیزده بدر خوش سرخابی در آسیا

سیزدهمین روز سال 97 برای دو تیم قرمز و آبی پوش پایتخت خوش یمن بود و هر دو تیم با خاطره‌ای خوش تعطیلات نوروزی را پشت سر گذاشتند.
در هفته چهارم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، دیروز پرسپولیس با کسب تساوی خارج از خانه مقابل نسف قارشی صعود خود به مرحله بعدی قطعی کرد و اکنون باید به جنگ صدرنشینی با السد مهیا شوند.شاگردان برانکو ایوانکوویچ که با کسب ۹ امتیاز از شانس زیادی برای صعود برخوردار بودند. با تساوی بدون گل مقابل نسف قارشی توانستند مجوز صعود به مرحله بعدی را به دست بیاورند و اکنون در بازی پایانی فارغ از هیاهوی صعود تنها به امید صدرنشینی در بازی خانگی مقابل السد می‌اندیشند. در شرایطی که تصور می‌شد شاگردان برانکو کار سختی در زمین حریف پیش رو داشته باشند، تدابیر تاکتیکی برانکو باعث شد تا نسف قارشی نتواند موقعیت جدی روی دروازه بیرانوند شکل دهد و نیمه اول این دیدار بدون شکل‌گیری گل خاتمه یابد. برانکو این بار با در اختیار داشتن بیشتر نفراتش، ترکیب تدافعی‌تری را در غیاب شجاع خلیل زاده را در زمین حاضر کرد و توانست حملات حریف را ناکام بگذارد. در فاز تهاجمی هم اختیار عمل در دستور کار احمدزاده و امیری بود تا با حملات خود روی دروازه حریف موقعیت‌سازی کنند و چندین نوبت نیز به فرصت نصفه و نیمه دست یافتند. با این حال هر دو تیم در نیمه اول نتوانستند به دروازه یکدیگر دست یابند تا تساوی بدون گل در ۴۵ دقیقه شکل گیرد. نسف قارشی که دو دیدار قبلی خود در استادیوم مرکزی تاشکند را برابر السد و الوصل به سود خود خاتمه داده بود، این بار نتوانست برابر تدابیر تاکتیکی برانکو موفق عمل کند و در نهایت با تساوی خانگی شانس صعودش را از دست داد. آنها نه در نیمه اول و نه در وقت دوم از ایجاد موقعیت روی دروازه پرسپولیس به نتیجه‌ای نرسیدند و در نهایت این شاگردان برانکو بودند که بازی را در نیمه دوم بهتر ادامه دادند و توانستند چند موقعیت شکل دهند. احمد نوراللهی، فرشاد احمدزاده و علیپور در چند صحنه موقعیت خوبی روی دروازه نماینده ازبکستان شکل دادند که در دستیابی به گل ناکام ماندند.
پرسپولیس بعد از اینکه قهرمانی خود در این فصل را تا حدودی زیادی محتمل کرد و البته در دو بازی گذشته لیگ برتر نتوانسته مهر قطعیت بر آن بزند، در لیگ قهرمانان آسیا نیز توانست در فاصله یک بازی به پایان مرحله گروهی صعود خود را نهایی کرد. آنها اکنون با ۱۰ امتیاز تنها به دنبال صدرنشینی در بازی پایانی خواهند بود در صورت پیروزی مقابل السد با هر نتیجه‌ای به آن دست خواهند یافت.
دیروز در تهران نیز تیم آبی‌پوش پایتخت با 2 گل سرور جپاروف و وریا غفوری مقابل الریان قطر صدرنشینی خود را گروه D تثبیت کرد. استقلال که در دیدار رفت با تساوی 2 بر 2 موفق به متوقف کردن حریف قطری خود شده بود، با ارائه یک بازی هجومی الریان را با 2 گل سرور جپاروف و وریا غفوری شکست داد تا صدرنشینی خود را در این گروه تثبیت کنند. استقلال بازی را خیلی خوب و طوفانی آغاز کرد و خیلی زود هم به گل رسید. سرور جپاروف با تیزهوشی توانست از اولین موقعیت جدی آبی پوشان یک گل بسازد. استقلال فشار اولیه خود را تا اواسط نیمه اول حفظ کرد و اجازه نداد الریان از نیمه زمین خودش بیرون بیاید. اما با گذشت زمان تیم قطری توانست بازی را به تعادل بکشد و هرازگاهی مقابل دروازه استقلال ظاهر می شد. مدافعان استقلال با یک بازی منطقی اجازه کار را به تاباتا و دیگر بازیکنان الریان ندادند تا نیمه اول با یک گل به سود شاگردان شفر به پایان برسد. استقلال نیمه دوم را نیز با گل آغاز کرد. داریوش شجاعیان با زیرکی یک ضربه پنالتی از مدافع الریان گرفت تا وریا غفوری اولین گل آسیایی خود و گل دوم تیمش را به ثمر برساند. آبی پوشان در نیمه دوم جریان بازی را کنترل کردند و با دوندگی و دفاع منطقی اجازه کار را به بازیکنان الریان ندادند. این بازی در نهایت با 2 گل به سود آبی پوشان به پایان رسید تا تکلیف صدرنشینی در هفته آخر این رقابت‌ها مشخص شود.
سایر اخبار این روزنامه
نامگذاری سال 97 از سوی رهبر انقلاب با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» مخاطب شعار امسال همه آحاد ملت از جمله مسئولان هستند دلایل اقدامات انجام شده، نتایج و راهکارها درباره عبور نرخ دلار از مرز 5هزار تومان بررسی شد آیا فیلترینگ تلگرام واقعا مردم را به سوی استفاده از پیام رسان های داخلی سوق می دهد؟ رضا دهکی از آن 13 روز برای این 352 روز شعار سال 97 چگونه محقق می شود؟ بایدها ونبایدهای « ساخت ایران » سال 97 با رشد 21 درصدی سفر آغاز شد هدیه نوروز به گردشگری «ابتکار» از حاشیه های فصل طلایی سینمای ایران گزارش می‌دهد دوئل نابرابر اکران‌های نوروزی حمید هیراد،‌ ترانه هایش و اعتراض ترانه سرایان به او جنجالی ترین موضوع موسیقی ایران در ابتدای سال 97 بود انتصاب جان بولتون به عنوان مشاور امنیت ملی آمریکا 10 روز پس از انتصاب مایک پمپئو به وزارت خارجه چه پیامی دارد؟ عبدالفتاح السیسی دوباره رئیس جمهوری مصر شد سیسی در راه مبارک عبدالفتاح السیسی دوباره رئیس جمهوری مصر شد سیسی در راه مبارک پرسپولیس با تساوی صعود کرد، استقلال با برد صدرنشین ماند سیزده بدر خوش سرخابی در آسیا تلگرام و مساله اعتماد اجتماعی