بخت پرسپولیس در مشهد باز شد

شهروند| بعد از چند هفته انتظار، روز گذشته طلسم قهرمانی زودهنگام پرسپولیس در مشهد شکسته شد و سرخپوشان برای دومین‌سال متوالی توانستند اقتدار خود را به فوتبال ایران نشان دهند.
جشن قهرمانی در مشهد
پرسپولیس که از هفته بیست‌وپنجم به دلیل امتیازات بالایی که در نیم‌فصل اول کسب کرده بود، شانس قطعی کردن قهرمانی خود روی کاغذ را داشت، بعد از 2 باخت متوالی روز گذشته در حضور هواداران پرتعداد مشهدی به مصاف پدیده رفت. درحالی‌که از همان ابتدای مسابقه شاگردان برانکو تیم برتر میدان بودند و موقعیت‌های زیادی داشتند، هواداران این تیم تا دقیقه 77 برای رسیدن به گل منتظر ماندند. روی ارسال صادق محرمی، این وحید امیری بود که توانست با ضربه سر دروازه حریف مشهدی را باز کند. البته اشتباه دروازه‌بان پدیده هم روی این گل تأثیرگذار بود تا برانکو و تیمش با حفظ همین گل تا پایان بازی 3 امتیاز را بعد از چند هفته به دست بیاورند. اسکوربورد ورزشگاه ثامن مشهد در پایان بازی نتیجه یک بر صفر را به سود سرخپوشان تهرانی نشان می‌داد تا آنها بتوانند دور از خانه اما با هواداران خود در مشهد جشن قهرمانی را برپا کنند. پرسپولیس در فاصله 3 هفته مانده به پایان لیگ برتر، فاصله 12 امتیازی خود با ذوب‌آهن را حفظ کرد تا خیالش بابت قهرمانی در لیگ هفدهم راحت شود.
دبل برانکو با پرسپولیس


تک گل وحید امیری علاوه بر این‌که به شکست‌های پرسپولیس در لیگ برتر پایان داد، باعث شد تا برانکو با سرخپوشان به دومین قهرمانی متوالی خود در لیگ برتر برسد. آنها ‌سال گذشته نیز 3 هفته زودتر از پایان لیگ برتر توانستند عنوان قهرمانی خود را قطعی کنند. حالا پرسپولیس با 60 امتیاز این شانس را دارد تا با کسب 9 امتیاز باقیمانده حتی نتیجه بهتری از فصل قبل هم بگیرد. با اعلام سعید فتاحی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ، با توجه به حساسیت بازی پرسپولیس در هفته آخر مقابل سپیدرود رشت که یکی از کاندیداهای سقوط به دسته پایین‌تر است، برخلاف ‌سال گذشته جام قهرمانی در همان هفته سی‌ام و در ورزشگاه آزادی به سرخپوشان اهدا خواهد شد. پیش از این صحبت‌های زیادی پیرامون زمان اهدای جام به شاگردان برانکو مطرح بود که حالا مشخص شد در همان زمان معین از قبل این اتفاق رخ می‌دهد. برانکو در صورتی که روی نیمکت پرسپولیس برای فصل آینده باقی بماند، این شانس را دارد که با سومین قهرمانی متوالی از این نظر رکورددار شود و البته پرسپولیس هم در این‌صورت به رکورد 3 قهرمانی متوالی سپاهان خواهد رسید. سرخپوشان تهرانی دیروز چهارمین قهرمانی‌شان در تاریخ لیگ برتر را رقم زدند تا بالاتر از استقلال و همچنان پایین‌تر از سپاهان قرار داشته باشند.
ذوب‌آهن رده دوم را پس گرفت
در دیگر بازی روز گذشته که می‌توانست قهرمانی پرسپولیس را به تعویق بیندازد، ذوب‌آهن با نتیجه قاطع 3 بر صفر از سد سپیدرود رشت گذشت. آنها با این‌که نتوانستند فاصله خود با تیم برانکو را کاهش دهند، اما با این 3 امتیاز به رده دوم جدول بازگشتند و باز هم بالاتر از استقلال و سایپا قرار گرفتند. علی کریمی و سپیدرود نیز همچنان خطر سقوط را بیخ گوش خود احساس می‌کنند.