معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور عنوان کرد

ارائه تماس صوتی و خدمات بانکی مزیت پیام‌رسان‌های بومی بر تلگرام
معاون فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه ۶ پیام‌رسان داخلی که فعال شده‌اند، استارت‌آپ هستند، گفت: ارائه خدمات تماس صوتی و بانکی مزیت این پیام‌رسان‌ها نسبت به نمونه خارجی است.
سورنا ستاری در گفت‌وگو با مهر، درباره ضرورت حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی در کشور، با تاکید بر اینکه حدود ۶ پیام‌رسان اصلی که در کشور هم اکنون فعال شده‌اند، از سیستم حمایتی معاونت علمی بیرون آمده‌اند، اظهار داشت: این پیام‌رسان‌ها استارت‌آپ هستند و ما در جهت حمایت در حال همکاری با آنها هستیم. معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با اشاره به مزایای استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی نسبت به نمونه‌های خارجی تاکید کرد: پیام‌رسان‌های داخلی، توانمندی‌های خوبی دارند و علاوه بر این توانمندی‌ها، امکان ارائه خدماتی را دارند که شبکه‌های خارجی ندارند.
وی افزود: برای مثال امکان ارائه خدمات بانکی و صوتی در سیستم پیام‌رسان‌های داخلی وجود دارد و این درحالی است که در تلگرام و سایر پیام‌رسان‌های خارجی، این سرویس در ایران قابل استفاده نیست. ستاری با اشاره به اینکه برای مثال پیام‌رسان «بله» امکان دریافت خدمات بانکی را برای کاربر فراهم می‌کند، ادامه داد: در همین حال پیام‌رسان «سروش» نیز خدمات تماس صوتی دارد. وی درباره آخرین تصمیم برای فیلتر تلگرام نیز گفت: آخرین تصمیمات در این زمینه باید از سوی دبیر شورای عالی فضای مجازی مطرح شود و هر آنچه ایشان تاکنون مطرح کرده صحیح است.