صلیب سرخ: تبعات جنگ یمن کشنده‌تر از خود جنگ هستند

رئیس هیات صلیب سرخ در یمن از تمامی طرف‌های درگیر خواست تا به منظور بررسی ارسال کمک به یمن و از سرگیری انتقال کالا به ویژه از طریق بندر شمالی الحدیده بر سر میز مذاکرات بنشینند.
به گزارش روسیاالیوم، الکساندر فیت رئیس هیات صلیب سرخ در یمن تاکید کرد: تنها 10 درصد غیرنظامیان امکان برخورداری از برق در شهرها و شهرک‌های این کشور را دارند. اهمیت برق تنها از جنبه برق‌رسانی برای مردم نیست بلکه برای ادامه کار ایستگاه‌های پمپاژ آب و آبرسانی نیز هست.
رئیس هیات صلیب سرخ در یمن از تمامی طرف‌های درگیر خواست تا به منظور بررسی امکان مشارکتشان در حمل و نقل دریایی و تجاری به یمن و ارسال کمک‌ها به ویژه از طریق بندر شمالی الحدیده بر سر میز مذاکرات بنشینند.
مارک لوکوک، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه پیشتر به شورای امنیت اعلام کرده بود که بیش از 22 میلیون تن از مردم یمن نیاز مبرمی به کمک‌های انسانی دارند.


هیات کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در یمن هشدار داد که پیامدهای غیرمستقیم درگیری مسلحانه یمن از خود درگیری‌ها کشنده‌تر است.
فیت تصریح کرد: هزاران نفر طی شش ماه گذشته در نتیجه ابتلا به بیماری وبا، اسهال شدید، نبود امکانات بهداشتی، قطع برق در شهرهای بزرگ این کشور، عدم وجود کالاهای اصلی جان خود را از دست داده‌اند.
وی در ادامه گفت: کمک‌های انسانی راه حلی برای بحران نیست و کلید حل این بحران احیای زندگی اقتصادی به ویژه از سرگیری اقدامات تجاری، واردات و رساندن کالا به داخل یمن است.
انصارالله: از حل سیاسی بحران یمن حمایت می‌کنیم
در همین رابطه وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن وابسته به جنبش انصارالله اعلام کرد که از هر پیشنهادی برای صلح جدی وفراگیر دراین کشور استقبال می‌کند.
خبرگزاری یمن (سبا) اعلام کرد هشام شرف در دیدار با یک هیات موسسه اروپایی صلح به ریاست اندرو میشل بر حمایت از راه حل سیاسی مسالمت آمیز با هدف برقراری صلح پایدار در یمن تاکید کرد.
وی خواستار حل مشکل پرداخت حقوق کارمندان وبازگشایی فرودگاه بین‌المللی صنعا شد که برای مردم یمن اهمیت زیادی دارد.
وزیر خارجه یمن در این دیدار به اخراج یمنی‌های مقیم عربستان از سوی دولت ریاض اشاره کرد وخواستار مراعات معیارهای انسانی وحقوقی برای حفظ حقوق وکرامت آن‌ها، طبق قوانین بین‌المللی شد.