جهان یک صدا جنایت صهیونیست‌ها علیه غزه را محکوم کرد

سازمان ملل، عفو بین‌الملل و بسیاری از کشورهای جهان در بیانیه‌ها و اظهارات جداگانه کشتار وحشیانه فلسطینیان در هفتادمین سالروز نکبه و همزمان با انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی را محکوم کردند. این درحالی است که مسئولان فلسطینی تازه‌ترین آمار شهدای دوشنبه خونین را 61 نفر و زخمی هارا 2700نفر اعلام کرد. در فلسطین همچنین سه روز عزای عمومی اعلام شد.
به گزارش ایسنا، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی نسبت به کشتار فلسطینیان در غزه گفت: درحالی که درگیری‌های قبلی پایان نیافته، شاهد درگیری‌های جدید هستیم. من از گزارش‌ها درباره غزه، نگران هستم.
گوترش اما در پیام خود هیچ اشاره‌ای به جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع غزه نکرده است.
ازسوی دیگر رعدالحسین، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل نیز با "شوک‌آور" خواندن کشتار تعداد زیادی از فلسطینیان اظهار داشت مسئولان نقض حقوق بشر باید پاسخگو باشند.


، رابرت کالویل، سخنگوی کیمسیون حقوق بشر سازمان ملل نیز نسبت به تحولات اخیر غزه به شدت ابراز نگرانی کرد و خواستار انجام تحقیقاتی مستقل درباره اقدامات خشونت‌آمیز وحشتناک در این منطقه شد.
کمیسیون عالی حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد، هر فلسطینی که در غزه تظاهرات می‌کند ممکن است در معرض گلوله ارتش رژیم صهیونیستی قرار بگیرد چه تهدید باشد و چه نباشد.
سازمان عفو بین‌الملل نیز در واکنش به کشتار مردم غزه به دست نظامیان صهیونیستی اعلام کرد: این وضعیت‌ وحشتناک باید فوراً پایان یابد. بسیاری بر اثر اصابت گلوله جنگی به ناحیه سر و سینه زخمی شدند.
اما جلسه شورای امنیت سازمان ملل نیز که برای بررسی این جنایت تشکیل جلسه داده بود با اقدام آمریکا ناکام ماند و نتوانست بیانیه خود را که اقدامات رژیم صهیونیستی در مرزهای نوار غزه را محکوم کرده و خواستار تحقیقات مستقل شده بود، صادر کند.
با این وجود کویت به نمایندگی از فلسطین بار دیگر خواهان تشکیل نشست فوق‌العاده شورای امنیت در این باره شده که البته انتظار می‌رود باز با کارشکنی‌های آمریکا مواجه شود.
اتحادیه اروپا نیز اعلام کرد: اسرائیل باید به حق تظاهرات مسالمت‌آمیز احترام بگذارد.
وزارت خارجه آلمان نیز در بیانیه‌ای تاکید کرد از گزارش‌ها درباره کشتارها در غزه به شدت "شوکه و نگران" شده است.
با این حال این وزارتخانه در بیانیه‌ خود رژیم صهیونیستی را محکوم نکرده و تنها از مقام‌ها خواسته تا استفاده از مهمات جنگی علیه اعتراضات مسالمت‌آمیز را متوقف کنند.
برلین تاکید کرد: مردم قلسطین حق دارند اعتراضات صلح‌آمیز برگزار کنند اما همچنین نسبت به "تحرکات تحریم آمیز" هشدار داد.
در آمریکا نیز درحالی که کاخ سفید مدعی شده «اسرائیل حق دفاع از خود را دارد و حماس مسئول حوادث غزه است» نامزد سابق ریاست جمهوری آمریکا از رژیم صهیونیستی بابت قساوت‌ علیه فلسطینیان در نزدیکی مرز غزه-اسرائیل شدیدا انتقاد کرده و از عوامل منطقه‌ای و بین‌المللی خواسته است تا به این بحران انسانی و خشونت‌ها در غزه پایان دهند.
برنی سندرز، سناتور سرشناس آمریکایی در پیامی نوشت: ایالات متحده باید نقشی قاطع ایفا کند تا اسرائیل، رهبری فلسطین، مصر و جامعه بین‌المللی را کنار هم جمع کند تا به بحران انسانی غزه رسیدگی شود و این موجب روزافزون خشونت متوقف شود.
سندرز به عنوان تنها قانونگذار آمریکایی که تاکنون علیه خشونت رژیم صهیونیستی لب به سخن گشوده است، کشتار ده‌ها فلسطینی به دست این رژیم را "تلفات وحشتناک" توصیف کرد.
سخنگوی ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس نیز گفت: انگلیس به طور قاطع به راه حل دو کشوری و تقسیم قدس به عنوان پایتخت دو کشور، پایبند می‌ماند. ما خواستار آرامش و خویشتن‌داری برای جلوگیری از اقدامات مخرب صلح هستیم.
امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در گفتگوی تلفنی با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از همبستگی این کشور با مردم فلسطین خبر داد و بر اهمیت مسالمت‌آمیز بودن تظاهرات تاکید کرد.
ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه نیز اظهار کرد: فرانسه بار دیگر از مسئولان اسرائیلی می‌خواهد که در استفاده از زور خویشتن‌داری کنند.
او همچنین اقدام آمریکا برای انتقال سفارت این کشور به قدس را "نقض قوانین بین‌المللی" دانست.
دولت ایرلند نیز سفیر اسرائیل در این کشور را برای ارائه پاره‌ای توضیحات درخصوص رخدادهای خونین در مرزهای غزه احضار کرد.
دراین باره رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اظهار کرد: ترکیه به شدت به این اقدام پاسخ خواهد داد.
وی با محمود عباس تماس تلفنی داشته و تاکید کرد که ترکیه از طریق ریاستش بر سازمان همکاری اسلامی برای توقف تجاوزات اسرائیل تلاش می‌کند.
سخنگوی دولت ترکیه تاکید کرد: انتقال سفارت آمریکا به قدس به وضعیت بی‌ثباتی و عدم اطمینان و بحران‌ها و درگیری‌ها دامن می‌زند.
وی اعلام کرد: آمریکا و اسرائیل مسئول قتل عام فلسطینی‌ها هستند. ایالات متحده و اسرائیل باید قدس را به صاحبان اصلی آن واگذار کنند.
دولت ترکیه همچنین اعلام کرد، در اعتراض به کشتار فلسطینیان، آنکارا سفیران خود در تل‌آویو و واشنگتن را "برای مشورت" به ترکیه فراخوانده است.
مسکو هم تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را درخصوص انتقال سفارت این کشور به قدس محکوم کرد.
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اظهار کرد: قطعنامه‌های بین‌المللی بیانگر آن هستند که وضعیت قدس که یکی از مهم‌ترین مسائل کل فرایند صلح است، باید با مذاکره مستقیم میان اسرائیل و فلسطین حل شود.
وزارت خارجه سوریه نیز ضمن محکوم کردن تجاوزات روز دوشنبه نیروهای اسرائیلی علیه غیرنظامیان فلسطینی، تاکید کرد: قتل فلسطینی‌ها دلیل دیگری بر وحشی‌گری مقامات اسرائیلی و نقض قوانین بین‌المللی و قوانین حقوق بشر ازسوی آن‌هاست.
وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: اگر حمایت آمریکا و کشورهای غربی نبود اسرائیل بدون مجازات باقی نمی‌ماند.
تظاهرات کشورهای جهان در اعتراض به کشتار فلسطینیان و انتقال سفارت آمریکا
مردم کشورهای جهان در اعتراض به کشتار وحشیانه مردم فلسطین و انتقال سفارت آمریکا به قدس تظاهرات و راهپیمایی‌های گسترده برگزار کردند.
تظاهرات در بسیاری از کشورها شدت گرفت و تظاهرکنندگان اعلام کردند ادعای تلاش رژیم صهیونیستی و آمریکا برای آزادی فلسطینیان دروغ بوده و سرکوب جدی مساله فلسطین حل آن را به شدت دشوار می‌کند.
در ترکیه تظاهرکنندگان با شعار "قدس برای مسلمانان" است همه اشکال خشونت رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه ملت فلسطین را محکوم کردند.
در ایتالیا هم هزاران تن با بالا بردن پرچم‌های فلسطین در خیابان‌های رم، انتقال سفارت آمریکا به قدس را محکوم کرده و خواهان آزادی فلسطینیان شدند.
همچنین صدها تن در مکزیک علیه استفاده رژیم صهیونیستی از گلوله جنگی علیه تظاهرکنندگان صلح آمیز در روز راهپیمایی بازگشت تظاهرات کردند.
ده‌ها تن آمریکایی نیز در مقابل برج دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در واشنگتن تجمع کرده و اقدام وی درباره قدس را محکوم کردند.
همچنین صدها اردنی در نزدیکی سفارت آمریکا در امان تجمع کرده و اقدام آمریکا درباره قدس را محکوم کردند. در این تجمع جنبش اسلامی، احزاب چپ‌گرا و فعالان ملی در میان اقدامات امنیتی شدید حضور داشتند.
ازسوی دیگر وزارت دفاع آمریکا با همکاری وزارت خارجه این کشور نیروهای خود را در تعدادی از سفارتخانه‌های این کشور در خاورمیانه افزایش داد.
ترکیه سفیر اسرائیل را اخراج کرد
وزارت امور خارجه ترکیه سفیر رژیم صهیونیستی در آنکارا را احضار و به او اعلام کرد که باید از این کشور خارج شود.
این اقدام ترکیه در پی جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در کشتار فلسطینی‌ها صورت گرفت. سفارت رژیم صهیونیستی تاکنون درباره این خبر واکنشی از خود نشان نداده است.
قبل از این ترکیه سفرای خود در آمریکا و اراضی اشغالی را برای انجام رایزنی فراخواند.
سایر اخبار این روزنامه
در مجلس صورت گرفت دو فوریت طرح افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان دولت تصویب شد موگرینی: اروپا به همراه روسیه و چین برجام را حفظ خواهند کرد جهان یک صدا جنایت صهیونیست‌ها علیه غزه را محکوم کرد دکتر روحانی هنگام دریافت استوارنامه سفرای جدید 5 کشور؛ تاکید رئیس‌جمهور برایستادگی جامعه جهانی و اتحادیه اروپا دربرابر تعمیم غیرحقوقی قوانین داخلی آمریکا بر سایر کشورها وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: اولین سبد غذایی سال 97 در روزهای نخست ماه مبارک رمضان توزیع می‌شود عطوان: سلاح حکام عرب تنها برای کشتار اعراب است مقتدی صدر به پیروزی نهایی در انتخابات عراق و تشکیل دولت نزدیک‌ شد مقام ارشد اتحادیه اروپا: همکاری‌های ایران و اروپا در بخش انرژی ادامه می‌یابد معاون وزیر اقتصاد: هیچ قرارداد اقتصادی با ایران کتبی یا شفاهی لغو نشده است یکه‌تازی موج‌سواران در نشست خبری ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب اعلام شد: فردا اول ماه مبارک؛ رمضان امسال 29 روز است با حضور فرمانده کل سپاه؛ نخستین بیمارستان دندانپزشکی کشور افتتاح شد وزیر دفاع: با کشورهای مستقل آماده همکاری هستیم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: پوشش محلی زنان در ادارات، دانشگاه‌ها و مدارس منع ندارد موگرینی: اروپا به همراه روسیه و چین برجام را حفظ خواهند کرد موگرینی: اروپا به همراه روسیه و چین برجام را حفظ خواهند کرد موگرینی: اروپا به همراه روسیه و چین برجام را حفظ خواهند کرد موگرینی: اروپا به همراه روسیه و چین برجام را حفظ خواهند کرد موگرینی: اروپا به همراه روسیه و چین برجام را حفظ خواهند کرد