اسرائیل قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشته است

گروه جهان/ شورای حقوق بشر سازمان ملل در نشست از پیش تعیین شده خود درباره کشتار مردم غزه در روز انتقال سفارت امریکا به قدس، ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی و نادیده گرفته شدن قوانین بین‌المللی در این جنایات، خواستار تحقیقات بین‌المللی در این خصوص شد.
به‌گزارش «ایران» به نقل از سایت شبکه خبری «الجزیره»، در جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل، زید رعد الحسین، کمیسیونر عالی این نهاد بین‌المللی با اشاره به کشته شدن بیش از 100 فلسطینی در 6 هفته اخیر، این کشتارها را حاصل خشونت نیروهای اشغالگر که پایبند به قوانین بین‌المللی نیستند، دانست. وی همچنین با تأکید بر اینکه 1.9 میلیون فلسطینی در غزه زندگی می‌کنند، گفت: اسرائیل این فلسطینیان را از بدو تولد تا مرگ در قفس سمی خود در غزه محبوس کرده‌است. هیچ کس در غزه از وقایع دهشتبار یک هفته اخیر در امان نبوده‌است. وی در پایان تأکید کرد: اسرائیل مطابق قوانین بین‌المللی موظف به حمایت از ساکنان غزه است و باید به اشغال فلسطین پایان دهد.
هفته قبل در روز انتقال سفارت امریکا به قدس در جریان اعتراض‌های مسالمت‌آمیز فلسطینیان که با خشونت نظامیان صهیونیست مواجه شد، بیش از 60فلسطینی به شهادت رسیده و 2700 نفر نیز زخمی شدند.