آقای روحانی امیدوارمان نکنید

فاطمه رحیمی- آقای رییس‌جمهور باز هم وعده داد، این بار از نوع ورزشی. حسن روحانی می‌گوید موافق حضور بانوان در ورزشگاه‌هاست و می‌گوید در دین اسلام برابری زن و مرد وجود دارد و اسلام مانعی برای حضور آنان نه در ورزشگاه‌ها، نه در میادین ورزشی و نه حتی عدم پخش تلویزیونی نیست.
کسی منکر این نیست که اسلام مانعی برای حضور بانوان در جامعه و به ویژه در ورزشگاه‌ها نیست، اما در عمل و به این بهانه، نه مسابقات ورزشی آنها در تلویزیون پخش می‌شود و نه بانوان حق ورود به ورزشگاه را دارند.
کاش آقای روحانی یادش بیاید وعده‌های انتخاباتی‌اش را درباره خیلی چیزها و از همه مهم‌تر بحث داغ این روزها یعنی فیلتر تلگرام. آن زمان هم ایشان وعده داده بود که به هیچ‌وجه اجازه فیلتر‌شدن تلگرام و محدودیت فضای مجازی را نخواهد داد، اما نتیجه‌اش را به خوبی این روزها شاهد هستیم.
آقای روحانی ما به این عادت کرده‌ایم که حرف‌های شما در اجرا دچار مشکل می‌شود و نتیجه‌اش هم به خوبی مشهود است. جناب رییس‌جمهور کاش از زنان دفاع نمی‌کردید، اینکه حق حضور زنان در ورزشگاه‌ها یکی از ابتدایی‌ترین حقوق آنها به شمار می‌رود، حرفی نیست، اما همین زنان به خاطر عملی نشدن بسیاری از وعده‌ها، با تغییر چهره به ورزشگاه می‌روند تا حق حداقلی خود را بگیرند.


با آنکه فعالان مدنی و حقوق زنان برای از بین بردن این ممنوعیت تلاش می‌کنند، اما برخوردها با زنانی که قصد ورود به استادیوم‌ها را دارند شدیدتر شده و تا بازداشت تعدادی از این زنان هم پیش رفته‌ است. ورود آزادانه زنان به ورزشگاه‌ها در حال حاضر به یکی از مطالبات آنها تبدیل شده که با وجود پیگیری‌های مداوم در طول سال‌های گذشته، کماکان بی‌پاسخ مانده ‌است.
آقای روحانی امیدوارمان نکنید، چرا‌که پشت این امید، دنیایی ساخته می‌شود و هر روز قد می‌کشد و بزرگ‌تر می‌شود، چرا که دلخوشی‌مان به داشتن چنین حامی بزرگی بیشتر می‌شود، اما امان از روزی که این امید واهی شود. اگر تنها وعده‌ای بیش نیست و فقط برای اینکه در جمع مدال‌آوران بلندتر تشویق شوید، این حرف‌ها را زدید، حرفتان را پس بگیرید و روی اجرای آن اصرار نکنید. ما عادت کرده‌ایم...
اگر این طور نیست لااقل وارد میدان شوید و حرف‌هایتان را از گفته به عمل تبدیل کنید و نخستین گام این است که حالا که حجت بر سلطانی‌فر در مقام وزیر ورزش تمام‌شده، وزارت ورزش خیلی زود از نظر سخت‌افزاری ورزشگاه‌ها را آماده کند. فدراسیون فوتبال هم مثل وزارت ورزش باید در جلسات شورای تامین استان، پشت این خواسته رییس‌جمهور را بگیرد.