سخنگوی قوه قضاییه:

معاون قوه قضاییه گفته «فهرست ۲۰ نفره وکلای مورد تایید قوه قضاییه» نهایی نیست و چنین لیستی برای همه شهرستان‌ها تهیه خواهد شد. یکی از افراد فهرست ۲۰ نفره وکلا نیز گفته درج نام او در این فهرست خارج از اراده او بوده است.
محسنی‌اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه ایران گفته «فهرست ۲۰ نفره وکلای مورد تایید قوه قضاییه» نهایی نیست.
به گزارش ‌میزان محسنی‌اژه‌ای گفته تهیه لیستی از «وکلای مورد تایید قوه قضاییه» تنها به تهران اختصاص ندارد بلکه در تمام استان‌ها چنین لیستی تهیه خواهد شد.
در این گزارش به «عدم مشورت با برخی ‌نهادها همچون کانون وکلا» برای تهیه «لیست وکلای مورد تایید قوه قضاییه» اشاره شده است.


محسنی‌اژه‌ای در این زمینه بار مسوولیت را به گردن نمایندگان مجلس انداخته و گفته: «این قسمت طرح و پیشنهاد مجلس بوده است‌ لذا حتما مجلسی‌ها با کسانی که لازم باشد مشورت می‌کنند.»
از طرفی به گزارش ‌ایسنا‌ کاظم حسینی یکی از افراد «فهرست ۲۰ نفره وکلای مورد تایید قوه قضاییه» گفته درج نام او در چنین فهرستی «خارج از اراده او بوده است».
کاظم حسینی مصوبه مذکور را «بر خلاف اصول قانون اساسی» و «ناقض حقوق شهروندی» عنوان کرده است.
کاظم حسینی در ادامه «حق انتخاب آزادانه وکیل» را «مصداق اصل پذیرفته شده بین‌المللی» خوانده و گفته این مصوبه «مورد تاکید میثاقین بین‌المللی حقوق بشر» است که جمهوری اسلامی ایران نیز عضو آن است.
براساس این ماده وکلای پرونده‌های جرائم امنیتی باید از طرف رییس قوه قضاییه تایید شده باشند تا بتوانند وکالت این‌گونه پرونده‌ها را برعهده ‌گیرند.