واژگونی کشتی اندونزیایی دو کشته و ده‌ها مفقود بر جا گذاشت

دویچه‌وله- واژگون شدن یک فروند کشتی مسافربری در دریاچه توبا در استان سوماترای شمالی در حوالی جاکارتا، پایتخت اندونزی دست‌کم دو کشته بر جا گذاشته است‌ و ۱۷۸ نفر مفقود شده‌اند‌.
منابع خبری از افزایش شمار تلفات واژگونی یک کشتی اندونزیایی در دریاچه توبای اندونزی گزارش می‌دهند‌. تاکنون دو نفر در جریان سانحه این کشتی در آب‌های استان سوماترای شمالی در نزدیکی جاکارتا، پایتخت اندونزی جان خود را از دست داده‌اند و از سرنوشت ۱۷۸ نفر دیگر نیز خبری در دست نیست‌. سانحه دوشنبه گذشته رخ داده است‌. پیش از این منابع اندونزیایی از پیدا کردن یک جسد خبر داده بودند اما دیروز رییس مرکز بلایای طبیعی در منطقه به دویچه‌وله گفت که یک جسد دیگر در اعماق آب‌های محل حادثه پیدا شده است‌.
گرو‌ه‌های امداد و نجات تاکنون ۱۸ نفر را نجات داده‌اند‌. پیش از این مسوولان اندونزیایی شمار مفقودان را ۴۹ نفر اعلام کرده بودند‌. سه‌شنبه گذشته این شمار به ۱۲۸ نفر افزایش یافت‌. این کشتی چوبی دوشنبه گذشته در دو کیلومتری اولیه مسیر خود از سیمانیندو به تیگاراس به دلیل شرایط نامساعد جوی دچار سانحه شد‌.
منابع اندونزیایی ابتدا شمار مسافران را ۸۰ نفر اعلام کرده بودند اما مدتی بعد معلوم شد که تعداد آ‌‌نها بسیار بیشتر است‌. مقام‌های اندونزیایی می‌گویند به دلیل نبود فهرست اسامی مسافران باید بر اساس اظهارات بستگان آنها آمار را تخمین بزنند‌. بر اساس گزارش‌ها، به نظر می‌رسد این کشتی مجوز تردد در آب‌های اقیانوسی را نداشته و بیش از حد مجاز مسافر سوار کرده است‌.