تصويب کليات طرح اصلاح قانون نظام مهندسي


سخنگوي کميسيون عمران مجلس، از تصويب کليات اصلاح قانون نظام مهندسي با استفاده از ظرفيت نظام فني و اجرايي کشور در کميسيون متبوعش خبر داد.
صديف بدري در گفت‌وگو با خانه ملت،با اشاره به دستور کار کميسيون عمران مجلس، گفت: طرح اصلاح قانون نظام مهندسي در اين جلسه بررسي و با موافقت اعضا کليات آن تصويب شد.
نماينده مردم اردبيل، نير، نمين و سرعين در مجلس شوراي اسلامي، با بيان اينکه در حين بررسي طرح مذکور معاونان وزارت راه و شهرسازي و وزارت کشور نيز حضور داشته اند،ادامه داد: پس از بررسي جزئيات اين طرح در اين کميته تخصصي کميسيون نتيجه نهايي در جلسه کميسيون عمران مجلس بررسي مي‌شود.
اين نماينده مردم در مجلس دهم، تصريح کرد: در اين جلسه کميته نظام فني و اجرايي کميسيون دو ايده براي اصلاح اين طرح مطرح کرد که يکي اصلاح نظام فني با روال موجودو رفع ايرادات مطرح بود و ديگري استفاده اصلاح آن با استفاده از ظرفيت نظام فني و اجرايي کشور بود. بدري گفت: بررسي جزييات اين طرح با در نظر گرفتن نظرات کارشناسي با هدف از بين بردن دوگانگي‌ها در حوزه تصميم گيري و اجراي نظام مهندسي خواهد بود.


وي ادامه داد: با تصويب نهايي طرح مذکور دوگانگي‌هاي رخ داده در حوزه تصميم گيري نظام فني و اجرايي دولتي و خصوصي مرتفع شده و برداشت‌هاي سليقه‌اي نيز ه حداقل ٨واهد رسيد.
سخنگوي کميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي، يادآور شد: تلاش کميسيون عمران مجلس اصلاح قانون نظام مهندسي به نحوي است که نظام فني و اجرايي کشور به بهترين حالت خود ارتقا يابد