هشتادمیلیون، یک ملت با یک ضربان قلب امروز منتظر مهمترین بازی تاریخ تیم ملی فوتبال ایران هستند

به‌سوی بی‌نهایت و فراتر از آن
مسعود قدرت‌نما
امشب بزرگترین بازی تاریخ فوتبال ایران در شهر کالینینگراد رقم خواهد خورد.
تیم ملی فوتبال ایران که برای پنجمین بار و دومین بار پیاپی به بزرگترین رقابت‌های جام‌جهانی صعود کرده برای اولین بار است که تا این اندازه امیدوار به صعود از گروه خود نبوده، هرچند تیم کشورمان در سال‌های 1998 و 2006 هم در بازی آخر خود امیدوار به صعود بود. رویایی که هرگز تا الان صورت نگرفته است.


فوتبالیست‌های ایرانی که با تمام کاستی‌های موجود و لغو شدن بازی‌های تدارکاتی پا به این رقابت‌ها گذاشته‌اند حالا می‌توانند شبی رویایی را برای خود و تمام ایران و حتی قاره کهن آسیا رقم بزنند.
آنها با بازی حساب شده مقابل مراکش و برد دلچسبی که مقابل این تیم آفریقایی بعد از 20 سال در این رقابت‌ها به‌دست آوردند در بازی دوم خود و روی یک بدشانسی بازی را به حریف قدرتمند خود واگذار کردند. اسپانیا که قهرمانی جهان در سال 2010 و قهرمانی یورو 2012 را یدک می‌کشید و یکی از شانس‌های قهرمانی در این رقابت‌ها محسوب می‌شد در تقابل با یوزهای ایرانی دچار مشکل شد، شاید همین نمایش منطقی حالا همه ما ایرانی‌ها را امیدوار به پیروزی برابر پرتغال کرده است.
ایران امشب به مصاف پرتغالی می‌رود که با داشتن کریستیانو رونالدو امید زیادی به حضور در مراحل پایانی جام را دارد.
پرتغال که قهرمان یورو 2016 است می‌داند که امشب در مقابل ایران بازی دشواری درپیش دارد و در صورت شکست مقابل ایران شانس حضور در مرحله بعدی را از دست خواهد داد.
فوتبال ایران که حضور در جام‌جهانی به‌طور پیاپی را قبل از رقابت‌های مقدماتی در سر داشت حالا با برد مقابل مراکش و زمین‌گیر کردن اسپانیا حالا امید زیادی دارد تا تاریخ‌سازی کند و به جمع 16 تیم برتر برسد.
رویایی که حالا در دستان بچه‌های ملی‌پوش است و با یک بازی منطقی به وقوع خواهد پیوست. اتفاقی که اگر بیفتد تمام ایران تا صبح بیدار خواهد بود، متفاوت‌تر از همیشه.
فوتبال ایران که علی‌رغم تمام مسائل سیاسی حاکم در پشت پرده فوتبال بازی با تیم‌های بزرگ را از دست داده حالا نه تنها به دیدار آنها می‌رود بلکه می‌تواند باعث حذف تیم‌های بزرگ باشد.
ایران در حالی باید برابر پرتغال قرار بگیرد که کریستیانو رونالدو در شرایط خیلی خوبی قرار دارد و توانسته چهار گل در دو دیدار برای تیم ملی کشورش به ثمر برساند. این دو تیم همچنین یک بار قبلا برابر هم بازی کردند که در آن دیدار در جام جهانی ۲۰۰۶، پرتغال با نتیجه ۲ بر صفر برابر ایران به برتری رسید. دکو و کریستیانو رونالدو برای پرتغال گلزنی کردند. گل رونالدو در آن دیدار، اولین گل این بازیکن در جام جهانی بود.
هر دو تیم در حالی گام به دیدار آخر خود در مرحله گروهی خواهند گذاشت که امیدوارند این، آخرین حضورشان در جام جهانی ۲۰۱۸ نباشد. تساوی هم برای صعود پرتغال کافی خواهد بود، این در حالی است که ایران نیاز به پیروزی دارد، هرچند با برد مراکش با اختلاف دو گل مقابل اسپانیا ایران با نتیجه تساوی هم به همراه پرتغال به دور بعدی صعود خواهد کرد.
در همین رابطه سایت بلیچر ریپورت گزارشی تهیه کرده است که نویسنده سرشناساش جیمز مونتاگ در تمجید از عملکرد ایران مقابل اسپانیا نوشت: «چه عملکردی از سوی ایران. دفاع کردن با این شدت. داشتن چند موقعیت گلزنی خوب. اسپانیا می‌دانست که چنین بازی‌ای در انتظارش است. حالا همه چیز به بازی پرتغال بستگی دارد و از دید آنها، رویارویی با کی‌روش بدترین حالت مبارزه است».
به هر حال و با هر نتیجه‌ای که در این دیدار رقم بخورد و چه ایران صعود کند و یا از صعود باز بماند باید به جوان‌های غیور تیم فوتبال کشورمان پیشاپیش خسته نباشید گفت که موجبات افتخار و غرور ملت بزرگ ایران را در آوردگاه بزرگ جام‌جهانی به ارمغان آوردند، جایی که در آن تیم‌های بزرگی همچون آلمان، برزیل، آرژانتین و ... یا برابر حریفان نه‌چندان مطرح خود شکست خوردند یا به سختی از سد آنها عبور کردند. شاید همین نکته امیدواری ما را هم برای صعود دو چندان کرده است.
۸۰ میلیون نفر، یک ملت و یک ضربان قلب شعاری که حالا به وقوع پیوسته و تمام ایران با تمام وجود پشت سر تیم کشورشان ایستاده‌اند.
سایر اخبار این روزنامه
عضو هیات رئیسه مجلس : لاریجانی و روحانی درباره لایحه FATF با رهبر انقلاب دیدار خواهند کرد «ابتکار» از جلسه غیرعلنی پیش بینی نشده مجلس درباره مشکلات اقتصادی گزارش می دهد برنامه دولت برای مقاومت در برابر تا 2 سال جنگ تحریمی ظریف خطاب به منتقدان دولت : خیال نکنید اگر روحانی رفت و اصولگرایان آمدند موفق می‌شوند محمد صادق جنان صفت رئیسی که نمی داند چه کند بهتر است برود روز گذشته معاملات آتی سکه در بورس کالا تا اطلاع ثانوی متوقف شد سرگیجه پژواک‌های طلایی «ابتکار» نگاه اصلاح طلبان به تضاد های تحزب در توسعه سیاسی و استراتژی وحدت انتخاباتی را بررسی می‌کند «ابتکار» از آثار اخبار در نگاه شبکه های اجتماعی بر سایر مردم گزارش می دهد تصویر مبهم «خبر» در آینه اذهان جامعه کیوان ساکت در گفت وگو با «ابتکار » از اساسنامه جشنواره موسیقی فجر می گوید اجرا شدن یا نشدن ؛ مسئله این است! مقتدی صدر و حیدر العبادی برای تشکیل فراکسیون اکثریت توافق رسیدند عراق در مسیر دشوار گذار هشتادمیلیون، یک ملت با یک ضربان قلب امروز منتظر مهمترین بازی تاریخ تیم ملی فوتبال ایران هستند دفاع جهانگیری از لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها