در مشکلات اقتصادی هم دنبال رفع حصر!

این روز‌ها در میان بی‌ثباتی بازار و گرانی‌ها و گاه شنیده شدن صدای اعتراضات بلند مردم، همه به دنبال راهکار حل مشکل هستند؛ راهی که بتواند بازار را به ثبات برساند. این میانه، از اردوگاه اصلاح‌طلبی همچنان صدای خواسته‌های جناحی و سیاسی بلند است و حتی از راه‌حل رفع حصر هم سخن گفته می‌شود!
حسین مرعشی، فعال اصلاح‌طلب که خود از بازداشت‌شدگان فتنه ۸۸ است، به‌تازگی در بخشی از یک مصاحبه‌اش با روزنامه دولتی ایران گرچه اذعان دارد که «آقای روحانی باید اعمال مسئولیت‌های خود به‌عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران را جدی‌تر بگیرد. آقای روحانی باید بپذیرد که کشور دیگر در یک شرایط عادی نیست. آقای روحانی باید با مردم حرف بزند...» در عین حال و در پاسخ به این سؤال که «شما چه پیشنهادی هم به دولت و هم به ارکان کشور دارید؟» می‌گوید که «پیشنهاد ما این است که ما همه اختلافات داخلی، اعم از مسئله حصر تا مسائل باقیمانده از سال ۸۸، همه این مسائل را حل و فصل کنیم، به یک وحدت بسیار تعیین‌کننده و باشکوه برگردیم و با وحدت تمام با سیاست‌های خصمانه ترامپ مقابله کنیم. در این مسیر هم با همه کشور‌های دنیا، منهای ترامپ و حامیان منطقه‌ای او، حتی با مخالفان داخلی ترامپ در امریکا گفت‌وگو و صحبت کنیم و کنفرانس‌های مختلفی برگزار و رفت‌وآمد کنیم، حقانیت خود را اثبات و از حقوق خود دفاع کنیم و حتی اگر لازم شد، بخشی از ریاضت‌ها را تحمل کنیم تا از این بحران عبور کنیم.»
روشن نیست رفع حصر یا مسائل ۸۸ چه ربطی می‌تواند به وضعیت اقتصادی کشور داشته باشد! چنین اظهاراتی که پیش از این از افراد دیگر هم شنیده شده بود، نشان می‌دهد حداقل بخشی از جریان اصلاحات به رغم در اختیار داشتن بخش زیادی از قدرت و مسئولیت در کشور، ترجیح می‌دهد پیگیر خواسته‌های جناحی خود باشد تا حل مشکلات اصلی مردم. در حالی که از قضا دولت دست آنهاست و باید اهتمام بیشتری به حل مشکلات معیشتی ملت داشته باشند، حداقل برای آنکه دولت خودشان زمین نخورد!