سوداگران ارز و سکه زیر ضرب پلیس

فرمانده انتظامی پایتخت از دستگیری سلطان سکه خبر داد که در مدت ۱۰ ماه، دو تن سکه جمع‌آوری کرده بود. وی همچنین به دستگیری تعدادی از صرافی‌ها اشاره کرد که کارت ملی حدود 1800 نفر بیکار یا معتاد را به قیمت 30 تا 50 هزار تومان اجاره کرده و پس از دریافت دلار دولتی این ارزها را در بازار به قیمت آزاد فروخته‌اند.به گزارش خبرگزاری فارس؛ سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در نشست خبری درباره آخرین وضعیت نظارت پلیس در بازار ارز و سکه اظهار کرد: «سلطان سکه» فردی که در بازار هر کاری که دوست داشت انجام می‌داد و قیمت سکه را بالا و پایین می‌برد بعد از سه چهار ماه کار اطلاعاتی با تلاش کارآگاهان پلیس دو شب گذشته دستگیر شد. فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: این فرد در طول 10 ماه فعالیت خود، بر اساس 500 سند و مدرکی که درباره وی به دست آمده در بحث دلالی سکه نقش اصلی را به عهده داشت و در این مدت حدود دو تن (معادل با حدود 245 هزار قطعه) سکه را جمع‌آوری کرده بود. وی گفت: نفرات این فرد برایشان قیمت سکه مهم نبود؛ هر وقت سلطان سکه اراده می‌کرد افرادش برایش سکه‌های موجود در بازار را می‌خریدند و فرد قیمت سکه را تغییر می‌داد. سردار رحیمی ادامه داد: سلطان سکه فردی 58 ساله است که سابقه‌دار است؛ پسرش نیز چندی پیش دستگیر شده و هم اکنون با سند آزاد است.
تخلف ۳۵ شرکت واردات گوشی و قطعات کامپیوتر
 فرمانده انتظامی پایتخت در خصوص واردات کالا با ارزهای دولتی به تخلف 35 شرکت در زمینه واردات گوشی تلفن همراه، تبلت و قطعات کامپیوتر اشاره کرد و گفت: 35 شرکت در زمینه واردات گوشی تلفن همراه، تبلت و قطعات کامپیوتر، ارز دولتی را دریافت کردند و 220 میلیون دلار برای این 35 شرکت اختصاص داده شد. اما متأسفانه بعد از بررسی‌ها مشخص شد که تمام این 35 شرکت تخلف کرده‌اند. سردار رحیمی افزود: براساس اطلاعات، 86 میلیون یورو، 41 میلیون یوآن چین و 18 میلیون درهم امارات به این 35 شرکت پرداخت شده و این 35 شرکت جمعاً 400 هزار گوشی موبایل از چهار برند معروف را وارد کشور کرده اند. وی اعلام کرد: متأسفانه براساس اسناد موجود 300 هزار گوشی وارد شده توسط این شرکت‌ها تماماً به قیمت ارز آزاد فروخته شد و 100 هزار گوشی نیز در انبارها احتکار شده بود که توسط پلیس توقیف شد. سردار رحیمی ادامه داد: مقادیر قابل توجهی نیز لپ تاپ و قطعات کامپیوتر توسط این شرکت‌ها با ارز دولتی وارد کشور و متأسفانه با قیمت ارز آزاد در کشور فروخته شده است. به گفته وی، این شرکت‌ها پس از ثبت سفارش کالا، ارز را دریافت کرده اند و بدون این که کالا وارد کنند، ارز را به صورت اسکناس گرفتند و در بازار به فروش رساندند؛ بعضی از آن ها نیز برای گمراه کردن بازرسان و سندسازی، بخشی از کالا را وارد کشور کرده و بقیه را به صورت آزاد فروخته‌اند. وی ادامه داد: تعدادی از این شرکت‌ها نیز کالای خریداری شده را با ارز دولتی خریدند و با قیمت ارز آزاد به فروش رساندند و برخی نیز کالا را وارد و احتکار کردند.فرمانده انتظامی پایتخت در ادامه سخنانش، به دستگیری تعدادی از صرافی‌ها اشاره کرد و گفت: با اشراف اطلاعاتی و بررسی سامانه سنا مشخص شد تعدادی از صرافی‌ها کارت ملی حدود 1800 نفر را به قیمت 30 تا 50 هزار تومان اجاره و با کارت آن ها دلار دولتی دریافت کرده و در بازار به قیمت آزاد فروخته‌اند. سردار رحیمی ادامه داد: این صرافی‌ها از نیمه دوم سال گذشته این فعالیت را شروع کرده بودند که بررسی‌های پلیس حکایت از آن دارد که دو میلیارد دلار توسط این صرافی‌ها و به واسطه اجاره 1800 کارت ملی از افراد معتاد و بیکار دریافت کردند.
کواکبیان: منتظر برخورد قوه قضاییه با سلطان سکه هستیم
به گزارش ایلنا، کواکبیان نماینده تهران نیز روز گذشته در تذکر شفاهی  گفت: سلطان سکه دستگیر شد، ما منتظر هستیم که ببینیم دستگاه قضایی چه برخوردی با سلطان سکه خواهد داشت.در فضای مجازی نیز این موضوع بازتاب گسترده ای داشت و کاربری نوشت :«سلطان سکه» با دو تن سکه دستگیر شد. دو تن سکه میشه چیزی حدود 250هزار سکه. بانک مرکزی فقط ظرف همین چند ماه، هفت میلیون و ششصد هزار سکه پیش فروش کرده یعنی حدودا 31 برابر کل سکه‌های جناب سلطان. کاربر دیگری نیز نوشت: شروع برخورد پلیس با اخلال گران اقتصادی اگرچه راهکار حل کامل معضلات اقتصادی نیست اما سودمند خواهد بود.