محسن غرویان: تصمیم‌گیری درباره حجاب توریست‌ها را بر عهده خودشان بگذاریم

یک کارشناس دینی و استاد حوزه علمیه گفت: توریست‌ها از نظر شرعی و فقهی جبری در اجرای موازین دینی ما ندارند، آنها می‌توانند خودشان حجاب را اختیار کنند و از نظر مذهبی اجباری برای آنها وجود ندارد. به گزارش ایلنا، حجت الاسلام محسن غرویان در واکنش به اینکه برخی اخیرا مطرح می‌کنند قانون حجاب اجباری برای توریست‌هایی که به ایران می‌آیند در مناطق آزاد ملغی شود، گفت: به نظر من اگر این مسئله فرهنگ‌سازی شود که مردم بتوانند این مسئله را هضم کنند، قابل انجام است، همانطور که ما به کشورهای دیگر می‌رویم و طبق قوانین خودمان عمل می‌کنیم، باید به توریست‌ها هم اجازه داده شود در کشور ما طبق قوانین خودشان عمل کنند.
این کارشناس دینی و استاد حوزه علمیه با بیان اینکه باید به توریست‌ها گفته شود فرهنگ ایران مذهبی است اما اجباری در اجرای آن برای شما نیست، اظهار داشت: توریست‌ها از نظر شرعی و فقهی جبری در اجرای موازین دینی ما ندارند، آنها می‌توانند خودشان حجاب را اختیار کنند و از نظر مذهبی اجباری برای آنها وجود ندارد. وی اضافه کرد: فقه ما با مسیحیان در مواردی همچون معاملات مغایرت‌هایی با یکدیگر دارند اما احکام فقه و حتی ازدواج آنها برای ما محترم است.
غرویان در پاسخ به این سوال که آیا این قانون در خصوص توریست‌های کشورهای مسلمانی مثل ترکیه که حجاب در آنها اجباری نیست، هم قابل اجرا است یا خیر گفت: این مباحث جنجالی است که باید به مجلس برود و باید صاحب‌نظران هم در خصوص آن نظر بدهند، اما به نظر من بهتر است این مسئله را به اختیار خود توریست‌ها بگذاریم.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: اشتباهات مهندسی در سد گتوند عامل شوری آب خوزستان است «ابتکار» دلایل متهم شدن جریان اصلاح‌طلب به محافظه‌کاری را بررسی می‌کند کندی اصلاحات در ایستگاه محافظه‌کاری؟ اجرای پروژه «سی» به دلیل همراهی با وضعیت معیشتی مردم لغو شد حمایت به روش همایون یا کلهر؟ جلال خوش چهره انتخاب سخت رد پای انتقال آب کارون به کشورهای همسایه در رسانه‌های عربی همچنان به چشم می‌خورد «ابتکار» از ترافیک استیضاح‌ وزرا در مجلس گزارش می‌دهد موج‌سواری با رمز مطالبات مردمی «ابتکار» از ابعاد فسادزای سیاست‌های ارزی دولت از زمستان 96 تا به امروز گزارش می‌دهد نظام سیاسی ترکیه از دیروز به صورت رسمی و با ادای سوگند اردوغان تغییر کرد نظام جدید حکومتی با رئیس قدیمی «ریدلی اسکات» از فیلم «تمام پول‌های جهان» می‌گوید ماجراهای پشت پرده نفت و یک باج‌گیری عظیم با استعفای وزرای خارجه و بریگزیت دو دستگی در دولت بریتانیا عمیق‌تر شد زلزله بریگزیت و پایه‌های لرزان دولت «ترزا می» محسن غرویان: تصمیم‌گیری درباره حجاب توریست‌ها را بر عهده خودشان بگذاریم سخنگوی شورای نگهبان: ایرادات شکلی دو لایحه از لوایح چهارگانه FATF را به مجلس ارسال کردیم محسن رهامی: مشکلات اقتصادی به دلیل عدم توانایی مدیران در حل معضلات است