شاید ترامپ برای مذاکره به ایران زنگ بزند

بهرام قاسمی صبح دیروز در نشست خبری خود قهرمانی فرانسه در مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ را به دولت و ملت فرانسه تبریک گفت.وی همچنین موفقیت‌های تیم ملی کرواسی را در این مسابقات به دولت و ملت کرواسی تبریک گفت. سخنگوی وزارت امور خارجه اخبار منتشر شده در یکی از رسانه‌هاي کویتی را مبنی بر اینکه روسیه در روزهای اخیر میزبان مذاکرات مستقیم ایران و اسراییل بوده تکذیب کرد و گفت : چنین چیزی به هیچ وجه نمی‌تواند درست باشد  و من آن را تکذیب می‌کنم. این گونه اخبار برای کسانی که با سیاست‌های ایران آشنا هستند و از مواضع ایران اطلاع دارند بیشتر شبیه طنز است .
سخنگوی وزارت خارجه در مورد فرصت داده شده برای الحاق ایران به FATF و معطل گذاشتن لایحه CFT در مجلس، گفت: این موضوع موضوعی پیچیده و حساس است. در مجلس شورای اسلامی مباحثی در این زمینه مطرح بوده، این مباحث ادامه دارد، تکلیف بخشی از موضوع مشخص است و در مورد بخش‌های دیگر در سایر نهادهای مرتبط از جمله مجلس تصمیم‌گیری می‌شود. فرصت وجود دارد و ما امیدواریم که در نهایت روند در چارچوب منافع کشور و نظام به پیش برود.
وی در این دیدار چندین بار در معرض پرسش خبرنگاران در ارتباط با دیدار روز دوشنبه ترامپ و پوتین قرار گرفت. در همین چارچوب خبرنگاری از سخنگوی وزارت خارجه پرسید که آیا در این دیدار قرار است ایران از طریق پوتین پیامی را به ترامپ بدهد؟ با رد این موضوع، گفت: ما پیامی از طریق آقای پوتین برای ترامپ نداریم و اگر در محفلی چنین چیزی گفته شده گمانه‌زنی رسانه‌ای است.
قاسمی با تاکید مجدد مبنی بر اینکه دیدار پوتین و ترامپ دیداری از پیش تعیین شده بوده و مسائل خاص خود را دارد، در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود یکی از محورهای اصلی این دیدار رایزنی مقامات دو کشور در مورد سوریه و حضور ایران در سوریه است، تصریح کرد: ما از دستور کار مذاکرات روسای جمهور دو کشور اطلاعی نداریم، نباید اطلاعی هم داشته باشیم. رابطه ایران و روسیه رابطه مشخصی است که ادامه خواهد داشت.


وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه ترامپ در حاشیه اجلاس ناتو گفته است که مقامات ایرانی به وی زنگ خواهند زد، تصریح کرد: رفتار ترامپ نسبت به ایران خصمانه است. این رفتار خصمانه در ابعاد مختلف دیده می‌شود، شاید ایشان شوخی کرده‌اند، البته ممکن است یک روزی ایشان به تهران بزنگ بزنند و تقاضای مذاکره داشته باشند، این موضوع بیشتر محتمل است و شاید علائمی هم در گذشته وجود داشته‌باشد.