آغاز برخورد با موتورسیکلت‌های متخلف از امروز

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: طرح ساماندهی پلاک موتورسیکلت‌ها از شنبه (امروز) شروع خواهد شد. پوشاندن پلاک به هیچ‌عنوان قابل پذیرش نیست و افراد مجاز به نصب وسیله‌ای که باعث کاهش دیده شدن پلاک شود، نیستند.
به گزارش فارس، سردار مهماندار، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: آویزان کردن پارچه، زنجیر و... یا هر عملی که باعث ناخواناشدن پلاک شود و ماموران قادر به خواندن پلاک نباشند، به‌طور قطع جرم محسوب می‌شود. جرم مخدوش کردن پلاک از نظر قضائی 6 ماه تا یک سال حبس دارد و کسانی که این جرم را مرتکب شوند برای برخورد قضائی به دادسرا معرفی می‌شوند.
وی تصریح کرد: کسی که به عمد، به هر طریقی چه دستکاری پلاک چه پوشاندن آن، قصد جلوگیری از اِعمال قانون را داشته باشد، عمل مجرمانه محسوب می‌شود و مجازاتی که اشاره شد، اعمال خواهد شد.
صحبت‌های سردار مهماندار در حالی است که دستکاری پلاک خودروها همچنان ادامه دارد. خودروهایی که برای ورود به طرح ترافیک و انجام تخلفات دیگر پلاک خود را مخدوش می‌کنند و گاهی دیده شده که این ایجاد تغییر، جریمه و مشکلاتی برای دیگر شهروندان ایجاد کرده و نیازمند برخورد جدی‌تر با  متخلفان هستیم.